Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
geen licht aan het eind van de tunnel zit je toch niet op te wachten? 
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Gaat wel heel erg off-topic zo... 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
ray5150 schreef:Gaat wel heel erg off-topic zo...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Y_yKjAnmmeQ[/youtube]
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Om het nog 's te proberen
De LEDjes staan 'r niet bij,blijf lui
.
Om de vertraging aan te passen,ong.33µF/seconde.
Zitten wat kleine torren bij want met enkel de BD heb je een basisstroom van 1mA nodig en dan nogal dikke elco's voor enige vertraging.Hoeft geen BC547 zijn,elke enigzins redelijke TUN is goed.
Veel geluk met het nieuwe begin
.
Anne
Traan = Traag-aan (niet om te huilen,hoop ik
)
De LEDjes staan 'r niet bij,blijf lui
Om de vertraging aan te passen,ong.33µF/seconde.
Zitten wat kleine torren bij want met enkel de BD heb je een basisstroom van 1mA nodig en dan nogal dikke elco's voor enige vertraging.Hoeft geen BC547 zijn,elke enigzins redelijke TUN is goed.
Veel geluk met het nieuwe begin
Anne
Traan = Traag-aan (niet om te huilen,hoop ik
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Tja, dit is wel weer iets heel anders...
Laat me eerst een even het schakelingetje rondom de 4013 uitpoberen.
Even kijken hoe dat uitpakt. zit alleen wat krap in de de tijd vanwege sociale verplichtingen.
Laat me eerst een even het schakelingetje rondom de 4013 uitpoberen.
Even kijken hoe dat uitpakt. zit alleen wat krap in de de tijd vanwege sociale verplichtingen.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Eerst 's een vrolijk nieuwjaar gewenst
,minder verplichtingen,meer (bouw)lol
.
Je kunt de basis van de BD139 ipv aan de 555 ook aan de 4013 hangen.
Ik heb een 555 getekend,da's eenvoudiger en de kans op twee keer(of meer) omklappen door een krakende knop is kleiner.
Anne
Je kunt de basis van de BD139 ipv aan de 555 ook aan de 4013 hangen.
Ik heb een 555 getekend,da's eenvoudiger en de kans op twee keer(of meer) omklappen door een krakende knop is kleiner.
Anne
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Eigenaardig, ik heb dat schakelingetje rondom de 4013 op het broodbord gezet, wil nie werken...
Als de spanning erop gaat, dan gaat de LED flauwtjes branden, knopje drukken, noppes....andere 4013 erin, ook niet...
Nu bewaar ik mijn IC'tjes met z'n allen in een kunstof ladenbakje. het is natuurlijk niet ondenkbaar dat ze gesneuveld zijn door ESD...
Eentje heeft als prefix CD, en de ander HCF, maakt dat nog wat uit ?
Dan maar eens iets met de 555 uitproberen, ik kwam dit schema tegen. doet het goed.
maar met 1 minpuntje als hij onder spanning komt staat de uitgang hoog, ongeacht of C1 aan + of min hangt...da's ook niet helemaal de bedoeling...(Ledje brand dus bij spanning inschakelen.)
Morgen maar eens dat schematje van Anne uitproberen...
PS, Aatv : hier is het pas een bende....

Als de spanning erop gaat, dan gaat de LED flauwtjes branden, knopje drukken, noppes....andere 4013 erin, ook niet...
Nu bewaar ik mijn IC'tjes met z'n allen in een kunstof ladenbakje. het is natuurlijk niet ondenkbaar dat ze gesneuveld zijn door ESD...
Eentje heeft als prefix CD, en de ander HCF, maakt dat nog wat uit ?
Dan maar eens iets met de 555 uitproberen, ik kwam dit schema tegen. doet het goed.
maar met 1 minpuntje als hij onder spanning komt staat de uitgang hoog, ongeacht of C1 aan + of min hangt...da's ook niet helemaal de bedoeling...(Ledje brand dus bij spanning inschakelen.)
Morgen maar eens dat schematje van Anne uitproberen...
PS, Aatv : hier is het pas een bende....
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Zie ik daar nu een Elektuur met de de kaku van Sander Sassen.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Dat zie jij goed, ja...
Maar werken, ho maar...
Maar werken, ho maar...
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Dat ding van anne is toch hetzelfde als dat van elektuur maar dan ingewikkelder?
Deze discussie is al heel oud en heb ooit eens een wel werkend 555 schakelingetje gepost.
Deze discussie is al heel oud en heb ooit eens een wel werkend 555 schakelingetje gepost.
Laatst gewijzigd door Pjotr op vr 04 jan 2013, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
bedankt Ray!
Ik dacht dat het bij mij een zooitje was als ik aan het prutsen ben maar blijkt gelukkig erg mee te vallen
Ik dacht dat het bij mij een zooitje was als ik aan het prutsen ben maar blijkt gelukkig erg mee te vallen
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Zo zie je maar, het is maar wat je denkt: Je kunt ook denken dat het geen zootje isKappa7 schreef:Ik dacht dat het bij mij een zooitje was als ik aan het prutsen ben maar blijkt gelukkig erg mee te vallen
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Tis gewoon een geordende alles bij de hand hebbende werkplek wel erg herkenbaar.Pjotr schreef:Zo zie je maar, het is maar wat je denkt: Je kunt ook denken dat het geen zootje isKappa7 schreef:Ik dacht dat het bij mij een zooitje was als ik aan het prutsen ben maar blijkt gelukkig erg mee te vallen
Moet je ook niet willen opruimen want je grijpt alles mis.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Oei,als dat met één FF al niet lukt is 't geen wonder dat de veel ingewikkelder schakeling de mist in ging
Het lijkt er sterk op dat C_MOS en Ray niet samen gaan.Die mos-troep ook,kan nergens tegen
.
Als ik die foto zie voel ik me helemaal thuis
,ontbreken nog wat kasten die niet meer dicht kunnen
.
Anne
Het lijkt er sterk op dat C_MOS en Ray niet samen gaan.Die mos-troep ook,kan nergens tegen
Als ik die foto zie voel ik me helemaal thuis
Anne
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ja kasten die wel dicht kunnen zijn levensgevaarlijk. Als je die dan open doet krijg je de hele inhoud over je heenAh!buis schreef:Als ik die foto zie voel ik me helemaal thuis,ontbreken nog wat kasten die niet meer dicht kunnen
.
Anne
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Hebbes :Pjotr schreef:heb ooit eens een wel werkend 555 schakelingetje gepost.
Zal morgen nog wat meer foto's schieten...Ah!buis schreef:Als ik die foto zie voel ik me helemaal thuis,ontbreken nog wat kasten die niet meer dicht kunnen
![]()
Ik heb trouwens alleen open rekken, zonder deuren, dat zag ik al aankomen...
In de tussentijd, geniet van de werkbank van Jim Williams (r.i.p.)
http://www.circuitsonline.net/forum/view/96018/1
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Fu.k,bij mij al het zelfde,
Kasten die uitpuilen...
Een onherkenbare werkplek
En een naderende WAF FACTOR!!!!!!!!!!!!!!!
Kasten die uitpuilen...
Een onherkenbare werkplek
En een naderende WAF FACTOR!!!!!!!!!!!!!!!
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
eindelijk erkenning dat ik niet de enige ben met zo'n geordende werkbank
misschien reden voor een nieuw topic, wie heeft de mooiste werkplek
sander
misschien reden voor een nieuw topic, wie heeft de mooiste werkplek
sander
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Yup, maar wat is nu de bedoeling als je er spanning op zet? Dat het relais aan gaat of uit blijft? Bij deze blijft het relais uit. Wil je dat andersom dan moet je R2 en C3 verwisselen en de diode D2 omdraaien.ray5150 schreef:Hebbes :Pjotr schreef:heb ooit eens een wel werkend 555 schakelingetje gepost.![]()
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Zal nog maar 's waarschuwen ,niet de eerste keer
Zelfde geldt voor relais de andere kant uit (naar+) ,diode wel omdraaien dan.
Bij de schakeling met een transistor als emittervolger ertussen hoeft 't niet,de basis-emitter overgang doet hetzelfde
Anne
Zelfde geldt voor relais de andere kant uit (naar+) ,diode wel omdraaien dan.
Bij de schakeling met een transistor als emittervolger ertussen hoeft 't niet,de basis-emitter overgang doet hetzelfde
Anne
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Wel, de bedoeling is dus dat dit schakelingetje (in principe) altijd onder spanning staat, dus dat het relais uit blijft.Pjotr schreef:Yup, maar wat is nu de bedoeling als je er spanning op zet? Dat het relais aan gaat of uit blijft? Bij deze blijft het relais uit. Wil je dat andersom dan moet je R2 en C3 verwisselen en de diode D2 omdraaien.
Daarom heeft hij ook zijn eigen trafotje straks.
Het zou niet handig zijn als de boel inschakeld als de stekker in de WCD word geplugd. da's niet mijn bedoeling. alleen als de knop word ingedrukt.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Zowel bij de schakeling die Peter geeft als de mijne is het relais niet bekrachtigd bij inschakelen.
Ik had dit ding dacht ik ook al 's eerder vertoond.En jawel hiero http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... &p=1521186 en maanden voor die van Peter
.
Anne
Ik had dit ding dacht ik ook al 's eerder vertoond.En jawel hiero http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... &p=1521186 en maanden voor die van Peter
Anne
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ach gossie Anne
Punt is wel dat de start up met dat C'tje aan de control pin (pin 5) niet betrouwbaar werkt en helemaal niet als de voedingsspanning langzaam op komt.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ja,ik vertrouw dat ook niet helemaal,vandaar de RC aan de reset bij m'n laatste voorstel.
Hoewel 100n idd wat aan de kleine kant kan zijn.
Anne
Hoewel 100n idd wat aan de kleine kant kan zijn.
Anne
