3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Nee, het aluminium wil zijn structuur opleggen aan de geleider, de kurk houdt dat tegen. Lees je anders eens in in de theorie van Henri van der Heide, ‘geluid dat niet mag’ documentaire ook eens beluisteren.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door jeroen_d »

Flauwekul. Een theorie heb je niets aan zolang hij niet aannemelijk is gemaakt. Dat bewijs ontbreekt vind ik nog niet eens het ergste, maar elke vorm van aannemelijk maken is ook niet aanwezig.

Het is natuurlijk wel zo dat aluminium elektromagnetisch reageert. Alleen, dit effect zal extreem laag zijn. Het zou me verbazen als dit hoorbaar is. Dat is die lamp ook niet voor mij. Het plakken van kurk op de drivers en binnenin de ASP deed ook niks bij jou. Ben wel verbaasd dat je hier toch mee aan de gang blijft.
Als onverklaarbare tweaks hoorbaar zijn dan heb ik er niet zo'n moeite mee, maar die kurk ervaar ik als iets dat gewoon echt niks doet.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Ach, voor die 3,75 euro aan kurk een leuk tijdverdrijf weer, slechter zal het vast ook niet worden, en wie weet doet het wel iets, gewoon testen dus. Spul plakt echt goed trouwens, en is gewoon met schaar te knippen, tamelijk ideaal.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Hier de toepassing:
Bijlagen
284CE4CD-DA05-4F77-9A38-45DED8AA9B21.jpeg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door dre »

Mooi werk Walter! :goedzo:
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door cool »

Volgens mij zitten de tiewraps verkeerd om :roll:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

cool schreef: vr 26 aug 2022, 0:15
Volgens mij zitten de tiewraps verkeerd om :roll:
Dat was jou ook al opgevallen, ik snap niet dat mensen dit kunnen doen, het zo slecht voor het beeld, eigenlijk ongelofelijk, zou de brandweer ook op moeten letten.
Brandgevaarlijk, net als het katoen van wat velen gebruiken, en zwarte Tiewraps werken meer in de polarisatie, dus beter. :sure:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Dat kurk heeft wel het voordeel dat als je huis overstroomt je set blijft drijven.

En die tiewraps? Ach zijn vast van de G@mmel en niet van HellermannTyton. Dus die vallen er na een jaar vanzelf weer af.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Zijn dezelfde die er vorige keer inzaten, zal wel van de Gamma of iets dergelijks zijn inderdaad. Werkt geen belasting en weinig UV op, dus verwacht dat deze ook wel weer minimaal 5 jaar mee gaan. Die krukvellen zijn wel mooi spul, bij Bauhaus Den Hoorn een plaatje 200 x 100 x 2 mm zelfklevend voor 1.25 euro, en die lijm kleeft echt goed. Ik had nog aan Berret / Bert gevraagd of ik nog een 'speciaal soort' kurk nodig had, maar dat was niet zo blijkbaar. Doe er uw voordeel mee! :D

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door satefan »

Als je je dan druk maakt om de invloed van het aluminium etc, begin dan met het loshalen van de beide aders en plak ze ieder aan weerzijden van de alu strip. Desnoods met kurk er tussen.

Van de Hul deed dit 100 jaar terug door bij het ontwerp van de kabel ruimte te laten tussen beide aders.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Daar heeft hij over 2 weken dan weer tijd om wat/dat te doen. tweaken moet tijd kosten. :sure: :mrgreen:
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door satefan »

Ik kan niet zien wat er aan de uiteinden van die kabeltjes zit, maar een paar dikkere kunnen mischien ook geen kwaad?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Weet niet of dit dikker te krijgen is, is Mundorf Silver/Gold wire. Deze lopen naar de middentoner, die speelt vanaf circa 160 Hz. Zal me verbazen als daar ooit meer dan een paar watt doorheen zou gaan. Omdat het kamertje maar 12m2 is, en ik best zacht luister, gebruik ik maar heel weinig vermogen.

De Mundorf AMT tweeter heeft trouwens nog aanzienlijk dunnere draden, maar die zijn aangegoten dus kunnen niet aangepast worden.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Walt schreef: vr 26 aug 2022, 11:22

De Mundorf AMT tweeter heeft trouwens nog aanzienlijk dunnere draden, maar die zijn aangegoten dus kunnen niet aangepast worden.
Ja, ze weten ook helemaal niet wat doen daar bij AMT... Had toch op zijn minst een kurkje tussen gemoeten.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door rikpost »

Ik wil wedden dat je een verbetering hoort straks
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Voor mij was dit een no-brainer, de persoon die het meeste verstand heeft van de 'Van der Heide' modificaties geeft aan dit te doen, dus dan doe ik dit gewoon, qua kosten stelt dit echt niks voor.

Waarschijnlijk krijg ik straks een E-mail van Daudio met het verzoek de ASP en N1000 gaarne niet vol te plakken met deze kurk... :mrgreen:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Henkjan »

Walt schreef: vr 26 aug 2022, 10:24
..... bij Bauhaus
:rock: :rock: :rock: :rock: :rock:



[ Bekijk op youtube ]
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Walt schreef: vr 26 aug 2022, 10:24
.................Die krukvellen zijn wel mooi spul, bij Bauhaus Den Hoorn een plaatje 200 x 100 x 2 mm zelfklevend voor 1.25 euro, en die lijm kleeft echt goed. Ik had nog aan Berret / Bert gevraagd of ik nog een 'speciaal soort' kurk nodig had, maar dat was niet zo blijkbaar. Doe er uw voordeel mee! :D
Eh, heb je wel de goede vellen geplakt :think:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Vandaag als test alle kemp pluggen, Furutech ncf plug, Akiko plug, MBags en Entreq wraps uit de set gehaald, eens kijken hoe dat uitpakt. Inmiddels is er een tweede Audiotegel bij gekomen, eens kijken wat de 2 tegels, de audiolamp en de resterende tweaks samen opleveren. Less is more, soms. Testen dus weer.
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leobus »

hannesie schreef: vr 26 aug 2022, 0:25
cool schreef: vr 26 aug 2022, 0:15
Volgens mij zitten de tiewraps verkeerd om :roll:
Dat was jou ook al opgevallen, ik snap niet dat mensen dit kunnen doen, het zo slecht voor het beeld, eigenlijk ongelofelijk, zou de brandweer ook op moeten letten.
Brandgevaarlijk, net als het katoen van wat velen gebruiken, en zwarte Tiewraps werken meer in de polarisatie, dus beter. :sure:
Tja, katoen en brandgevaarlijk. Gelukkig zijn PVC en PE en PP en PA allemaal niet brandgevaarlijk, dus passen we dan maar toe. :lol:
Om maar te zwijgen over Teflon. Dat brand dan wel niet, maar ontleedt bij 350 gr al. En wat daar bij vrij komt (HF) is natuurlijk ook geen onschuldig parfummetje.
Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

:lol: :sure: :goeie: :mrgreen:



:kwijl: Biologische vriendelijke isolatie is dan waarschijnlijk hout en dan een pannenlat en de draden er aan 2 kanten langs, geeft afstand en diepte in het geluid. :rock:

:proost:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Walt schreef: za 27 aug 2022, 22:17
Vandaag als test alle kemp pluggen, Furutech ncf plug, Akiko plug, MBags en Entreq wraps uit de set gehaald, eens kijken hoe dat uitpakt. Inmiddels is er een tweede Audiotegel bij gekomen, eens kijken wat de 2 tegels, de audiolamp en de resterende tweaks samen opleveren. Less is more, soms. Testen dus weer.
Gaan 2 tegels dan niet tegen elkaar inwerken: Gelijke polariteit? Volgens mij ben je dan het beste af met 2 tegels van verschillende polariteit.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Het is structuur, geen polariteit, je moet dat boek eens lezen. :lol:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door pappaleo »

Om en om leggen. Leuk structuurtje.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Ik heb al een boek en ik heb het al uit ook. Kon er geen structuur in ontdekken eigenlijk.
Gesloten