3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nee, het aluminium wil zijn structuur opleggen aan de geleider, de kurk houdt dat tegen. Lees je anders eens in in de theorie van Henri van der Heide, ‘geluid dat niet mag’ documentaire ook eens beluisteren.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Flauwekul. Een theorie heb je niets aan zolang hij niet aannemelijk is gemaakt. Dat bewijs ontbreekt vind ik nog niet eens het ergste, maar elke vorm van aannemelijk maken is ook niet aanwezig.
Het is natuurlijk wel zo dat aluminium elektromagnetisch reageert. Alleen, dit effect zal extreem laag zijn. Het zou me verbazen als dit hoorbaar is. Dat is die lamp ook niet voor mij. Het plakken van kurk op de drivers en binnenin de ASP deed ook niks bij jou. Ben wel verbaasd dat je hier toch mee aan de gang blijft.
Als onverklaarbare tweaks hoorbaar zijn dan heb ik er niet zo'n moeite mee, maar die kurk ervaar ik als iets dat gewoon echt niks doet.
Het is natuurlijk wel zo dat aluminium elektromagnetisch reageert. Alleen, dit effect zal extreem laag zijn. Het zou me verbazen als dit hoorbaar is. Dat is die lamp ook niet voor mij. Het plakken van kurk op de drivers en binnenin de ASP deed ook niks bij jou. Ben wel verbaasd dat je hier toch mee aan de gang blijft.
Als onverklaarbare tweaks hoorbaar zijn dan heb ik er niet zo'n moeite mee, maar die kurk ervaar ik als iets dat gewoon echt niks doet.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ach, voor die 3,75 euro aan kurk een leuk tijdverdrijf weer, slechter zal het vast ook niet worden, en wie weet doet het wel iets, gewoon testen dus. Spul plakt echt goed trouwens, en is gewoon met schaar te knippen, tamelijk ideaal.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Mooi werk Walter! 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Volgens mij zitten de tiewraps verkeerd om 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat was jou ook al opgevallen, ik snap niet dat mensen dit kunnen doen, het zo slecht voor het beeld, eigenlijk ongelofelijk, zou de brandweer ook op moeten letten.
Brandgevaarlijk, net als het katoen van wat velen gebruiken, en zwarte Tiewraps werken meer in de polarisatie, dus beter.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat kurk heeft wel het voordeel dat als je huis overstroomt je set blijft drijven.
En die tiewraps? Ach zijn vast van de G@mmel en niet van HellermannTyton. Dus die vallen er na een jaar vanzelf weer af.
En die tiewraps? Ach zijn vast van de G@mmel en niet van HellermannTyton. Dus die vallen er na een jaar vanzelf weer af.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zijn dezelfde die er vorige keer inzaten, zal wel van de Gamma of iets dergelijks zijn inderdaad. Werkt geen belasting en weinig UV op, dus verwacht dat deze ook wel weer minimaal 5 jaar mee gaan. Die krukvellen zijn wel mooi spul, bij Bauhaus Den Hoorn een plaatje 200 x 100 x 2 mm zelfklevend voor 1.25 euro, en die lijm kleeft echt goed. Ik had nog aan Berret / Bert gevraagd of ik nog een 'speciaal soort' kurk nodig had, maar dat was niet zo blijkbaar. Doe er uw voordeel mee!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als je je dan druk maakt om de invloed van het aluminium etc, begin dan met het loshalen van de beide aders en plak ze ieder aan weerzijden van de alu strip. Desnoods met kurk er tussen.
Van de Hul deed dit 100 jaar terug door bij het ontwerp van de kabel ruimte te laten tussen beide aders.
Van de Hul deed dit 100 jaar terug door bij het ontwerp van de kabel ruimte te laten tussen beide aders.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Daar heeft hij over 2 weken dan weer tijd om wat/dat te doen. tweaken moet tijd kosten.

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik kan niet zien wat er aan de uiteinden van die kabeltjes zit, maar een paar dikkere kunnen mischien ook geen kwaad?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Weet niet of dit dikker te krijgen is, is Mundorf Silver/Gold wire. Deze lopen naar de middentoner, die speelt vanaf circa 160 Hz. Zal me verbazen als daar ooit meer dan een paar watt doorheen zou gaan. Omdat het kamertje maar 12m2 is, en ik best zacht luister, gebruik ik maar heel weinig vermogen.
De Mundorf AMT tweeter heeft trouwens nog aanzienlijk dunnere draden, maar die zijn aangegoten dus kunnen niet aangepast worden.
De Mundorf AMT tweeter heeft trouwens nog aanzienlijk dunnere draden, maar die zijn aangegoten dus kunnen niet aangepast worden.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik wil wedden dat je een verbetering hoort straks
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Voor mij was dit een no-brainer, de persoon die het meeste verstand heeft van de 'Van der Heide' modificaties geeft aan dit te doen, dus dan doe ik dit gewoon, qua kosten stelt dit echt niks voor.
Waarschijnlijk krijg ik straks een E-mail van Daudio met het verzoek de ASP en N1000 gaarne niet vol te plakken met deze kurk...
Groetjes Walter
Waarschijnlijk krijg ik straks een E-mail van Daudio met het verzoek de ASP en N1000 gaarne niet vol te plakken met deze kurk...
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Eh, heb je wel de goede vellen geplaktWalt schreef: ↑vr 26 aug 2022, 10:24.................Die krukvellen zijn wel mooi spul, bij Bauhaus Den Hoorn een plaatje 200 x 100 x 2 mm zelfklevend voor 1.25 euro, en die lijm kleeft echt goed. Ik had nog aan Berret / Bert gevraagd of ik nog een 'speciaal soort' kurk nodig had, maar dat was niet zo blijkbaar. Doe er uw voordeel mee!![]()
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Vandaag als test alle kemp pluggen, Furutech ncf plug, Akiko plug, MBags en Entreq wraps uit de set gehaald, eens kijken hoe dat uitpakt. Inmiddels is er een tweede Audiotegel bij gekomen, eens kijken wat de 2 tegels, de audiolamp en de resterende tweaks samen opleveren. Less is more, soms. Testen dus weer.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Tja, katoen en brandgevaarlijk. Gelukkig zijn PVC en PE en PP en PA allemaal niet brandgevaarlijk, dus passen we dan maar toe.hannesie schreef: ↑vr 26 aug 2022, 0:25Dat was jou ook al opgevallen, ik snap niet dat mensen dit kunnen doen, het zo slecht voor het beeld, eigenlijk ongelofelijk, zou de brandweer ook op moeten letten.
Brandgevaarlijk, net als het katoen van wat velen gebruiken, en zwarte Tiewraps werken meer in de polarisatie, dus beter.![]()
Om maar te zwijgen over Teflon. Dat brand dan wel niet, maar ontleedt bij 350 gr al. En wat daar bij vrij komt (HF) is natuurlijk ook geen onschuldig parfummetje.
Groet,
Leobus
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Gaan 2 tegels dan niet tegen elkaar inwerken: Gelijke polariteit? Volgens mij ben je dan het beste af met 2 tegels van verschillende polariteit.Walt schreef: ↑za 27 aug 2022, 22:17Vandaag als test alle kemp pluggen, Furutech ncf plug, Akiko plug, MBags en Entreq wraps uit de set gehaald, eens kijken hoe dat uitpakt. Inmiddels is er een tweede Audiotegel bij gekomen, eens kijken wat de 2 tegels, de audiolamp en de resterende tweaks samen opleveren. Less is more, soms. Testen dus weer.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het is structuur, geen polariteit, je moet dat boek eens lezen. 
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Om en om leggen. Leuk structuurtje.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb al een boek en ik heb het al uit ook. Kon er geen structuur in ontdekken eigenlijk.
