Daudio gaat 'live'

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door avdboom »

Daudio schreef:
avdboom schreef:
En hoe hebben de heren van Daudio het ervaren?
Wij hebben genoten! Heel veel complimenten gehad en erg veel mensen kwamen ons vertellen dat we de beste van de X-fi waren.
Meerdere mensen wilde een afspraak maken om verder te praten en te komen luisteren met eigen muziek.

Ook nog een kritische luisteraar gehad aan het eind van de dag. En die heeft met zijn input ons nog geholpen om de opstelling te verbeteren. Hij kwam uit Nijmegen en leest mee op ons forum. Ik hoop dat hij nog contact met ons zoekt want we willen hem bedanken.

Daarna hebben Jeroen en ik nog geluisterd naar een interlink van Element47 die ik heb gekregen om te testen. Een Spaans bedrijf met een Nederlander op de marketing. En hoe klonk dat? Onze mond viel open!!! Zo mooi.
Mooi dat jullie er ook plezier aan beleven O:)

Ik hoop voor jullie dat jullie vanavond met een droge strot, stalpoten en een voldaan gevoel aan een koud biertje kunnen zitten en de komende periode de zaadjes zullen zien ontpoppen die jullie gelegd hebben O:)
Gebruikersavatar
JeroenGRT
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 07 nov 2008, 23:16

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door JeroenGRT »

Ja dat klonk goed! Volgens mij was Fritz de with van sts digital ook onder de indruk :)
Het dipool laag is toch wel erg mooi zeg!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door dre »

laat snoekebek dat maar niet horen! :rofl:
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

JeroenGRT schreef:
Ja dat klonk goed! Volgens mij was Fritz de with van sts digital ook onder de indruk :)
Het dipool laag is toch wel erg mooi zeg!
Ja, dat is natuurlijk geweldig. Komt ie binnen met een eigen CD en vraagt om nummer 3. Typisch een voorbeeld van zoals hij graag opnames maakt, het geluid van de zaal goed aanwezig en de solozang met volle dynamiek. De stem van de zangeres knalt er dus vol in. En als zo iemand dan zegt "mooi open, dat hebben jullie goed voor elkaar, chapeau", dan kan je dag niet meer stuk. :D
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door bas focal m180 »

Daudio schreef:
avdboom schreef:
En hoe hebben de heren van Daudio het ervaren?
Wij hebben genoten! Heel veel complimenten gehad en erg veel mensen kwamen ons vertellen dat we de beste van de X-fi waren.
Meerdere mensen wilde een afspraak maken om verder te praten en te komen luisteren met eigen muziek.



.
Ik heb Hans dus ook met een Big Smile op zijn gezicht zien rondlopen .
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Martijn M »

Deze?

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door hannesie »

Inderdaad, dat is hem helemaal, af en toe probeert hij wel eens wat. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Henkjan »

nu moet Daudio ook wel zo'n blok in t leverprogramma opnemen zeker :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Pjotr »

Jah dat is peanuts :mrgreen:
Henkjan schreef:
nu moet Daudio ook wel zo'n blok in t leverprogramma opnemen zeker :lol:
Sssst, een geheel afgeschermde huisinstallatie in roodkoperen 99,9999% OFC pijp wordt aan gewerkt. Komt waarschijnlijk als DIY bouwpakket en als complete woning, uiteraard geoptimaliseerd voor OB, op de markt :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door ds23man »

dre schreef:
laat snoekebek dat maar niet horen! :rofl:
Niet zo zuigen Dre! :twisted:
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Hallo forumleden,

Hierbij een kort verslagje van mijn bevindingen van een weekendje X-fi

Ten eerste vond ik het erg leuk dat er zoveel ZBA leden bij Daudio zijn langs geweest dit weekend. Dat deed Jeroen en mij erg goed.
Ook leuk om te horen en te lezen dat jullie zien dat onze luidspreker steeds beter wordt. Naast dat we zelf kritisch luisteren vinden we het ook altijd fijn om reacties van jullie te ontvangen. Hierdoor kunnen wij van onze luidspreker een top spreker maken.

Wij hebben het twee dagen heel erg druk gehad. Met heel veel mensen gesproken en heel veel verschillende muziek afgespeeld. Het is fantastisch om te zien dat luisteraars 2 to 3 keer terugkomen. Een man met zijn vrouw gaf mij aan dat hij bij ons was geweest en toen pas na twee uur weer muziek gehoord had, uit een Blumenhofer (48.000 euro), en terugkwam om te checken welke ze nu mooier vonden. Hij zei vervolgens, "Als ze even duur geweest waren, zou het een hele moeilijke keuze geweest zijn". Een prachtig compliment! Hij gaat hem kopen. Een andere man kwam samen met zijn zoon terug en zei, "Het was jammer dat ik jullie meteen bij binnenkomst heb gehoord, daarna heb ik eigenlijk nergens meer muziek gehoord". En zo heb ik vele complimenten mogen ontvangen. Ik wist af en toe niet hoe ik erbij moest kijken :oops:

Ook kregen we steeds meer bezoek van de concurrentie. Leuk om te zien dat ze allemaal kwamen kijken. Van vele te horen gekregen dat ze het geweldig vonden klinken. De heren van Pink Faun zeiden zelfs, "Goed dat er innovatieve spelers als jullie bijkomen, dat houdt ons scherp. Welkom in de audio markt". Ook Cees Ruijtenberg van Metrum Acoustics verteld mij dat het gonsde dat bij Daudio wat moois was te horen.

Fritz de With, die in januari de CD van de All Times Bigband (waar ik bij zing) heeft gerecenseerd met "Warm aanbevolen" in Music Emotion, is ook nog langsgeweest. Hij nam een prachtige test CD van Siltech mee, die hij heeft opgenomen. Jullie hebben zijn uitspraak al gelezen in het berichtje van Jeroen. Hij was erg onder de indruk gaf hij mij later nog aan.
En volgend jaar wil hij onze Bigband live opnemen tijdens de X-fi. Dat wordt erg leuk natuurlijk! Ik heb er zin in.

Kortom:
- Veel enthousiaste ZBA-ers gezien
- Veel enthousiaste luisteraars gehad, waarvan we heel veel koopsignalen hebben ontvangen. Dat belooft wat.
- Veel concurrenten/collega's mogen ontvangen, en die komen niet zomaar langs O:)

Oftewel wij hadden een TOP weekend!!!

Oh ja en als iemand nog foto's bij ons gemaakt heeft. Kan die dan hier posten. En aan mij mailen (hans@daudio.nl) Alvast bedankt!

Groet, Hans
Bijlagen
De opstelling bij de X-fi, nog zonder bezoekers
De opstelling bij de X-fi, nog zonder bezoekers
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Martijn M »

Dat zijn goede tekenen, Hans. Gefeliciteerd met een succesvol verlopen eerste 'echte' show!
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Muug »

Duh,

had ik dat geweten .... ik ben zaterdag tot in Schagen gereden, in het terugkeren had ik even goed eens langs kunnen komen!
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Verslag en eerste foto's van de X-fi op http://www.hifi.nl

Item begint met een daudio foto YES!!! Free publicity! I love it!
Bijlagen
20130916122001_Xfi_Daudio_2.jpg
20130916122001_Xfi_Daudio_4.jpg
20130916122001_Xfi_Daudio_6.jpg
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Muug »

hebben die luidsprekers niet erg veel lucht nodig, rondom, om goed te klinken? Ze zijn niet echt voorwaarts stuwend eh?
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door bas focal m180 »

Muug schreef:
Duh,

had ik dat geweten .... ik ben zaterdag tot in Schagen gereden, in het terugkeren had ik even goed eens langs kunnen komen!
Muug schreef:
hebben die luidsprekers niet erg veel lucht nodig, rondom, om goed te klinken? Ze zijn niet echt voorwaarts stuwend eh?
Stonden daar erg goed .

Je bent helaas niet langs geweest , had je het zelf kunen horen/beleven .

in dit topic kan je al je vragen kwijt over open baffle speakers voordat in dit topic discussiesies komen .
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=9&t=19000
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Fritz de With vindt het goed klinken...

Slotje dan maar op het to OB or not to OB topic? :mrgreen:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door hannesie »

Is Fritz dan de "NORM"...? :( :shock:
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Muug »

bas focal m180 schreef:
in dit topic kan je al je vragen kwijt over open baffle speakers voordat in dit topic discussiesies komen .
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=9&t=19000
Je hebt gelijk ! Dank voor de link !
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Hierbij nog een aantal foto's van de drukte in onze ruimte en Hans helemaal in zijn element om ons verhaal te vertellen. Met Hans naast onze speakers kun je goed het vriendelijke formaat beoordelen en snappen dat mensen roepen "in het echt zijn ze veel kleiner!"

Met dank aan Marius, onze grote open baffle vriend en bezitter van de Orion dipool luidspreker.
Bijlagen
IMG_0001.jpg
IMG_0003.jpg
IMG_0004.jpg
IMG_0005.jpg
IMG_0009.jpg
IMG_0011.jpg
IMG_0014.jpg
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door rikpost »

Geweldig mannen ,het moet toch wel een heel speciaal gevoel zijn om daar te staan met jullie eigen product.
Sterk logo ook :rock:
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Dat is zeker zo, het is geweldig wat een positieve energie dit geeft!

Groet, Jeroen
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door rikpost »

Ik mag we verklappen dat ik jullie zeer benijd :goeie:
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

rikpost schreef:
Geweldig mannen ,het moet toch wel een heel speciaal gevoel zijn om daar te staan met jullie eigen product.
Sterk logo ook :rock:
Bedankt! Wij zijn zelf ook best trots op het logo en de naam, bewust kort en iedereen snapt dat de d staat voor dipool en design. En dat blijft hangen. Heb ik ook dit weekend van meerdere bezoekers teruggekregen.
rikpost schreef:
Ik mag we verklappen dat ik jullie zeer benijd :goeie:
O:) Net als Jeroen al zei geeft het ook erg veel energie!

En volgens mij heb ik nog nooit in mijn leven zoveel complimenten gehad in twee dagen (zowel van bezoekers als concurrenten/collega's) !

Groet, Hans
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Leobus »

Prachtig resultaat Jeroen en Hans.

Ik was ook in Veldhoven en ik moet zeggen dat jullie demo voor mij ook bij de top 3 hoorde.
Blumenhofer (met het sonore frontend) en Etude vond ik ook goed. De andere Blumenhofers vond ik minder klinken; wat fel.
Ik zou wel eens willen weten hoe jullie speakers het met de Sonore voortrein doen. Dat zou wel eens héééél erg mooi kunnen zijn.

Groet,

Leobus
Gesloten