3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Henkjan »

hannesie schreef:
Hij krijgt een nieuw ruitje, en zit de boel te besodemieteren, niet echt fris.
als de ruit er uit is, is t wel lekker fris.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Het bericht is dan niet zo fris, je maatjes besodemieteren
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door OWC »

Ik drink al jaren geen fris meer, doe maar gewoon een watertje of een verse gember-munt thee
(wel vers, die zakjes zijn gewoon ranzige bocht)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Henkjan »

OWC schreef:
Ik drink al jaren geen fris meer, doe maar gewoon een watertje of een verse gember-munt thee
(wel vers, die zakjes zijn gewoon ranzige bocht)
kom jij ff als hipster uit de kast zeg :proost:
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door OWC »

Henkjan schreef:
OWC schreef:
Ik drink al jaren geen fris meer, doe maar gewoon een watertje of een verse gember-munt thee
(wel vers, die zakjes zijn gewoon ranzige bocht)
kom jij ff als hipster uit de kast zeg :proost:
Hipster? :think:
Hippie had ik nog logisch gevonden :lol:

Biertjes zijn wel lekker natuurlijk, whiskey ook, maar sinds ik al een tijd nogal maag problemen heb, zit dat er voorlopig even niet in :( :cry: :cry: :cry:
Dus ja, je moet wat heh.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Henkjan »

OWC schreef:
.... nogal maag problemen heb, ....
kombucha is ook lekker
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Kappa7 »

Zo een betonvloer moet ook gewoon een waterbed kunnen dragen die wegen ook aardig wat lijkt me wel vergelijkbaar qua gewicht.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door markbakk »

Ik weet niet beter dan dat betonvloeren in woonhuizen worden berekend op nominaal 250kg/vierkante meter. Het probleem lijkt me niet zozeer het risico op bezwijken, maar wel op doorbuigen met scheurvorming als gevolg. Bij beton is de veiligheidsfactor (uit mijn hoofd) van 1,5, dus als de doorbuiging niet bepalend zou zijn, zit je op een bezwijklast van 375kg/vierkante meter.

Ben ik trouwens de enige die niet snapt hoe je met een enkele 11" woofer het gebied tussen 10 en 20Hz hoorbaar wilt weergeven? Als ik 40 phon voorzichtig extrapoleer naar 10Hz (de curves gaan maar tot 20), zit ik op iets onder de 130dB SPL. Voelbaar wordt het allemaal wel, maar is een exciter in je luisterstoel dan geen beter idee?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

markbakk schreef:
Ben ik trouwens de enige die niet snapt hoe je met een enkele 11" woofer het gebied tussen 10 en 20Hz hoorbaar wilt weergeven? Als ik 40 phon voorzichtig extrapoleer naar 10Hz (de curves gaan maar tot 20), zit ik op iets onder de 130dB SPL. Voelbaar wordt het allemaal wel, maar is een exciter in je luisterstoel dan geen beter idee?
Is toch niet moeilijk: Virtueel :mrgreen: Lijkt mij een tweak als alle andere hier...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Een virtuele 15 Hz in een bijkamertje op de verdieping, lijkt mij dat die er alleen maar virtueel in past, en dan nog gebakken lucht.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Jup, out of the box denken, OTB zeg maar :mrgreen:
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door markbakk »

Nope, het past er prima in. Dat heet drukkamermodel en het heeft het grote voordeel dat je geen staande golven hebt. Op mijn koptelefoon hoor ik ook zó 39Hz.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Henkjan »

zit dat raam er al weer in Walt?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

markbakk schreef:
Nope, het past er prima in. Dat heet drukkamermodel en het heeft het grote voordeel dat je geen staande golven hebt. Op mijn koptelefoon hoor ik ook zó 39Hz.
Dus Walt kan beter een koptelefoon kopen, scheelt een hoop gepruts en geld. :lagge:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Maar dan is de lol er ook af... Kemp doet volgens mij niet aan ge-upgrade earpads. Hooguit WA stickers. Oh wacht je kunt altijd nog gewoon een Payment link H.N. a €187.90 bij ze kopen. Kost alleen geld maar je krijgt niks. Werkt dus dubbel: Ruimt op en maakt geen nieuwe rommel.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Raam zit er nog niet in, de plaat van ongeveer 80x200cm glas bleek zeer lastig door trapgat te gaan, poging twee zal van buitenaf via steiger zijn. Zou zomaar weer wat weekjes overeen kunnen gaan, maar is geen issue, nu zo druk op het werk dat muziek luisteren er toch niet van komt.

Kan ik mooi nog wat nieuwe kabels maken voor de 350kg fabelons, ik heb mooi stukje 2x50mm2 gezien! Zit nu even met WBT en Furutech te mailen voor custom banaanstekkers, liefst rodium, cyrogeen behandeld. Krijg nu van WBT de vraag terug of ik nog diamond pearling zou willen, moet even inlezen op die materie.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door richard »

ray5150 schreef:
Er was eens een fotograaf, ergens in de jaren '70 of '80, geloof ik, die maakte ook zo van die mistige foto's, maar dan niet van audio maar van blote pubermeisjes. was erg artistiek verantwoord.
Vaseline, naar verluid niet alleen op de lens. David Hamilton, hij heeft zichzelf verstikt.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door richard »

Walt schreef:
2e etage, ongeveer 30cm betonplaat. Verder is de kamer natuurlijk bijna leeg, op een druk feest heb je ook zo 3 mensen per vierkante meter is al 240kg dat op 3 x 2 meter is dik 1200kg daarom denk ik dat 2x350 plus 2x100 kg wel kan, met die stalen plaat eronder dan.
Geen idee hoe oud je woning is.

Vroeger (jaren '80) op de MTS rekende we voor vloeren in een woning met 200 kg/m2, een zoldervloer en dak met 100 kg/m2, utiliteit met 400 kg/m2. Factor 1,5 voor de veiligheid. Dat is dan wel als gelijkmatig verdeelde belasting voor de hele vloer. Tegenwoordig gaat het iets anders met statische en dynamische belasting, belastingfactor en materiaalfactor.

Naast het buigend moment ook de doorbuiging en de dwarskracht bepalen (al was het moment bijna altijd bepalend voor de benodigde constructie), de dwarskracht bepaalde de dwarskrachtwapening in een betonvloer.

Bij een houten vloer moet je wel even kijken of de planken de puntlast kunnen hebben. Maar daar zou jij wel uit moeten komen.

Ik zou nog even nadenken over de staalplaat, en het inhuren van een civiel- of bouwtechnicus met wat ervaring op het gebied van mechanica is niet onverstandig als ik het voorgaande zo lees. Straks zakt je huis nog door de fundering.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door richard »

Henkjan schreef:
OWC schreef:
Ik drink al jaren geen fris meer, doe maar gewoon een watertje of een verse gember-munt thee
(wel vers, die zakjes zijn gewoon ranzige bocht)
kom jij ff als hipster uit de kast zeg :proost:
Hipsters drinken obscure speciaalbiertjes of whisky. Daarbij natuurlijk wel plaatjes draaien op de Pro-Ject draaitafel.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leeuwarden »

richard schreef:
Walt schreef:
2e etage, ongeveer 30cm betonplaat. Verder is de kamer natuurlijk bijna leeg, op een druk feest heb je ook zo 3 mensen per vierkante meter is al 240kg dat op 3 x 2 meter is dik 1200kg daarom denk ik dat 2x350 plus 2x100 kg wel kan, met die stalen plaat eronder dan.
Geen idee hoe oud je woning is.

Vroeger (jaren '80) op de MTS rekende we voor vloeren in een woning met 200 kg/m2, een zoldervloer en dak met 100 kg/m2, utiliteit met 400 kg/m2. Factor 1,5 voor de veiligheid. Dat is dan wel als gelijkmatig verdeelde belasting voor de hele vloer. Tegenwoordig gaat het iets anders met statische en dynamische belasting, belastingfactor en materiaalfactor.

Naast het buigend moment ook de doorbuiging en de dwarskracht bepalen (al was het moment bijna altijd bepalend voor de benodigde constructie), de dwarskracht bepaalde de dwarskrachtwapening in een betonvloer.

Bij een houten vloer moet je wel even kijken of de planken de puntlast kunnen hebben. Maar daar zou jij wel uit moeten komen.

Ik zou nog even nadenken over de staalplaat, en het inhuren van een civiel- of bouwtechnicus met wat ervaring op het gebied van mechanica is niet onverstandig als ik het voorgaande zo lees. Straks zakt je huis nog door de fundering.
Zelden gezien dat iemand rekening moet houden met bovenstaande bij het plaatsen van niet eens zelf gebouwde speakers… Absurde situatie…
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Jah, een huis om die speakers heen bouwen lijkt mij een slimmer plan. Denk dat Walt maar eens moet gaan overwegen wat rianter te gaan wonen en gelijkvloers.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2411
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door VintageHarry »

Maar dan blijft er (veel) minder geld over voor leuke audio! ;)
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door jvenema »

Je vraag je af en toe af waar we alle moeite voor doen als je in ogenschouw neem met welke apparatuur de opnames gemaakt zijn en in welke ruimte met welke speakers de boel afgemixt is.
We willen zeker niet opamp type X in onze keten hebben terwijl tijdens de opname het signaal er wel twintig keer doorheen is gegaan etc. Is het op een geven moment niet die pot met goud aan het eind van de regenboog. Die pot met goud ga je nooit vinden, geniet gewoon van het uitzicht van de regenboog.
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door pvanlingen »

Dit hele onzin verhaal kan hier toch wel gesloten worden.
Het is ook al te lezen in "hifi gerelateerd".

Paul.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

jvenema schreef:
Je vraag je af en toe af waar we alle moeite voor doen als je in ogenschouw neem met welke apparatuur de opnames gemaakt zijn en in welke ruimte met welke speakers de boel afgemixt is.
We willen zeker niet opamp type X in onze keten hebben terwijl tijdens de opname het signaal er wel twintig keer doorheen is gegaan etc. Is het op een geven moment niet die pot met goud aan het eind van de regenboog. Die pot met goud ga je nooit vinden, geniet gewoon van het uitzicht van de regenboog.
Jij snap niks van Audio ook hè... Of van Goud zoeken bij laag water :lagge:
Gesloten