als de ruit er uit is, is t wel lekker fris.hannesie schreef:Hij krijgt een nieuw ruitje, en zit de boel te besodemieteren, niet echt fris.
3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het bericht is dan niet zo fris, je maatjes besodemieteren
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik drink al jaren geen fris meer, doe maar gewoon een watertje of een verse gember-munt thee
(wel vers, die zakjes zijn gewoon ranzige bocht)
(wel vers, die zakjes zijn gewoon ranzige bocht)
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
kom jij ff als hipster uit de kast zegOWC schreef:Ik drink al jaren geen fris meer, doe maar gewoon een watertje of een verse gember-munt thee
(wel vers, die zakjes zijn gewoon ranzige bocht)
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hipster?Henkjan schreef:kom jij ff als hipster uit de kast zegOWC schreef:Ik drink al jaren geen fris meer, doe maar gewoon een watertje of een verse gember-munt thee
(wel vers, die zakjes zijn gewoon ranzige bocht)
Hippie had ik nog logisch gevonden
Biertjes zijn wel lekker natuurlijk, whiskey ook, maar sinds ik al een tijd nogal maag problemen heb, zit dat er voorlopig even niet in
Dus ja, je moet wat heh.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
kombucha is ook lekkerOWC schreef:.... nogal maag problemen heb, ....
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zo een betonvloer moet ook gewoon een waterbed kunnen dragen die wegen ook aardig wat lijkt me wel vergelijkbaar qua gewicht.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik weet niet beter dan dat betonvloeren in woonhuizen worden berekend op nominaal 250kg/vierkante meter. Het probleem lijkt me niet zozeer het risico op bezwijken, maar wel op doorbuigen met scheurvorming als gevolg. Bij beton is de veiligheidsfactor (uit mijn hoofd) van 1,5, dus als de doorbuiging niet bepalend zou zijn, zit je op een bezwijklast van 375kg/vierkante meter.
Ben ik trouwens de enige die niet snapt hoe je met een enkele 11" woofer het gebied tussen 10 en 20Hz hoorbaar wilt weergeven? Als ik 40 phon voorzichtig extrapoleer naar 10Hz (de curves gaan maar tot 20), zit ik op iets onder de 130dB SPL. Voelbaar wordt het allemaal wel, maar is een exciter in je luisterstoel dan geen beter idee?
Ben ik trouwens de enige die niet snapt hoe je met een enkele 11" woofer het gebied tussen 10 en 20Hz hoorbaar wilt weergeven? Als ik 40 phon voorzichtig extrapoleer naar 10Hz (de curves gaan maar tot 20), zit ik op iets onder de 130dB SPL. Voelbaar wordt het allemaal wel, maar is een exciter in je luisterstoel dan geen beter idee?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Is toch niet moeilijk: Virtueelmarkbakk schreef:Ben ik trouwens de enige die niet snapt hoe je met een enkele 11" woofer het gebied tussen 10 en 20Hz hoorbaar wilt weergeven? Als ik 40 phon voorzichtig extrapoleer naar 10Hz (de curves gaan maar tot 20), zit ik op iets onder de 130dB SPL. Voelbaar wordt het allemaal wel, maar is een exciter in je luisterstoel dan geen beter idee?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Een virtuele 15 Hz in een bijkamertje op de verdieping, lijkt mij dat die er alleen maar virtueel in past, en dan nog gebakken lucht.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Jup, out of the box denken, OTB zeg maar 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nope, het past er prima in. Dat heet drukkamermodel en het heeft het grote voordeel dat je geen staande golven hebt. Op mijn koptelefoon hoor ik ook zó 39Hz.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
zit dat raam er al weer in Walt?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dus Walt kan beter een koptelefoon kopen, scheelt een hoop gepruts en geld.markbakk schreef:Nope, het past er prima in. Dat heet drukkamermodel en het heeft het grote voordeel dat je geen staande golven hebt. Op mijn koptelefoon hoor ik ook zó 39Hz.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Maar dan is de lol er ook af... Kemp doet volgens mij niet aan ge-upgrade earpads. Hooguit WA stickers. Oh wacht je kunt altijd nog gewoon een Payment link H.N. a €187.90 bij ze kopen. Kost alleen geld maar je krijgt niks. Werkt dus dubbel: Ruimt op en maakt geen nieuwe rommel.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Raam zit er nog niet in, de plaat van ongeveer 80x200cm glas bleek zeer lastig door trapgat te gaan, poging twee zal van buitenaf via steiger zijn. Zou zomaar weer wat weekjes overeen kunnen gaan, maar is geen issue, nu zo druk op het werk dat muziek luisteren er toch niet van komt.
Kan ik mooi nog wat nieuwe kabels maken voor de 350kg fabelons, ik heb mooi stukje 2x50mm2 gezien! Zit nu even met WBT en Furutech te mailen voor custom banaanstekkers, liefst rodium, cyrogeen behandeld. Krijg nu van WBT de vraag terug of ik nog diamond pearling zou willen, moet even inlezen op die materie.
Groetjes Walter
Kan ik mooi nog wat nieuwe kabels maken voor de 350kg fabelons, ik heb mooi stukje 2x50mm2 gezien! Zit nu even met WBT en Furutech te mailen voor custom banaanstekkers, liefst rodium, cyrogeen behandeld. Krijg nu van WBT de vraag terug of ik nog diamond pearling zou willen, moet even inlezen op die materie.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Vaseline, naar verluid niet alleen op de lens. David Hamilton, hij heeft zichzelf verstikt.ray5150 schreef:Er was eens een fotograaf, ergens in de jaren '70 of '80, geloof ik, die maakte ook zo van die mistige foto's, maar dan niet van audio maar van blote pubermeisjes. was erg artistiek verantwoord.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Geen idee hoe oud je woning is.Walt schreef:2e etage, ongeveer 30cm betonplaat. Verder is de kamer natuurlijk bijna leeg, op een druk feest heb je ook zo 3 mensen per vierkante meter is al 240kg dat op 3 x 2 meter is dik 1200kg daarom denk ik dat 2x350 plus 2x100 kg wel kan, met die stalen plaat eronder dan.
Vroeger (jaren '80) op de MTS rekende we voor vloeren in een woning met 200 kg/m2, een zoldervloer en dak met 100 kg/m2, utiliteit met 400 kg/m2. Factor 1,5 voor de veiligheid. Dat is dan wel als gelijkmatig verdeelde belasting voor de hele vloer. Tegenwoordig gaat het iets anders met statische en dynamische belasting, belastingfactor en materiaalfactor.
Naast het buigend moment ook de doorbuiging en de dwarskracht bepalen (al was het moment bijna altijd bepalend voor de benodigde constructie), de dwarskracht bepaalde de dwarskrachtwapening in een betonvloer.
Bij een houten vloer moet je wel even kijken of de planken de puntlast kunnen hebben. Maar daar zou jij wel uit moeten komen.
Ik zou nog even nadenken over de staalplaat, en het inhuren van een civiel- of bouwtechnicus met wat ervaring op het gebied van mechanica is niet onverstandig als ik het voorgaande zo lees. Straks zakt je huis nog door de fundering.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hipsters drinken obscure speciaalbiertjes of whisky. Daarbij natuurlijk wel plaatjes draaien op de Pro-Ject draaitafel.Henkjan schreef:kom jij ff als hipster uit de kast zegOWC schreef:Ik drink al jaren geen fris meer, doe maar gewoon een watertje of een verse gember-munt thee
(wel vers, die zakjes zijn gewoon ranzige bocht)
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zelden gezien dat iemand rekening moet houden met bovenstaande bij het plaatsen van niet eens zelf gebouwde speakers… Absurde situatie…richard schreef:Geen idee hoe oud je woning is.Walt schreef:2e etage, ongeveer 30cm betonplaat. Verder is de kamer natuurlijk bijna leeg, op een druk feest heb je ook zo 3 mensen per vierkante meter is al 240kg dat op 3 x 2 meter is dik 1200kg daarom denk ik dat 2x350 plus 2x100 kg wel kan, met die stalen plaat eronder dan.
Vroeger (jaren '80) op de MTS rekende we voor vloeren in een woning met 200 kg/m2, een zoldervloer en dak met 100 kg/m2, utiliteit met 400 kg/m2. Factor 1,5 voor de veiligheid. Dat is dan wel als gelijkmatig verdeelde belasting voor de hele vloer. Tegenwoordig gaat het iets anders met statische en dynamische belasting, belastingfactor en materiaalfactor.
Naast het buigend moment ook de doorbuiging en de dwarskracht bepalen (al was het moment bijna altijd bepalend voor de benodigde constructie), de dwarskracht bepaalde de dwarskrachtwapening in een betonvloer.
Bij een houten vloer moet je wel even kijken of de planken de puntlast kunnen hebben. Maar daar zou jij wel uit moeten komen.
Ik zou nog even nadenken over de staalplaat, en het inhuren van een civiel- of bouwtechnicus met wat ervaring op het gebied van mechanica is niet onverstandig als ik het voorgaande zo lees. Straks zakt je huis nog door de fundering.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Jah, een huis om die speakers heen bouwen lijkt mij een slimmer plan. Denk dat Walt maar eens moet gaan overwegen wat rianter te gaan wonen en gelijkvloers.
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Maar dan blijft er (veel) minder geld over voor leuke audio! 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Je vraag je af en toe af waar we alle moeite voor doen als je in ogenschouw neem met welke apparatuur de opnames gemaakt zijn en in welke ruimte met welke speakers de boel afgemixt is.
We willen zeker niet opamp type X in onze keten hebben terwijl tijdens de opname het signaal er wel twintig keer doorheen is gegaan etc. Is het op een geven moment niet die pot met goud aan het eind van de regenboog. Die pot met goud ga je nooit vinden, geniet gewoon van het uitzicht van de regenboog.
We willen zeker niet opamp type X in onze keten hebben terwijl tijdens de opname het signaal er wel twintig keer doorheen is gegaan etc. Is het op een geven moment niet die pot met goud aan het eind van de regenboog. Die pot met goud ga je nooit vinden, geniet gewoon van het uitzicht van de regenboog.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dit hele onzin verhaal kan hier toch wel gesloten worden.
Het is ook al te lezen in "hifi gerelateerd".
Paul.
Het is ook al te lezen in "hifi gerelateerd".
Paul.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Jij snap niks van Audio ook hè... Of van Goud zoeken bij laag waterjvenema schreef:Je vraag je af en toe af waar we alle moeite voor doen als je in ogenschouw neem met welke apparatuur de opnames gemaakt zijn en in welke ruimte met welke speakers de boel afgemixt is.
We willen zeker niet opamp type X in onze keten hebben terwijl tijdens de opname het signaal er wel twintig keer doorheen is gegaan etc. Is het op een geven moment niet die pot met goud aan het eind van de regenboog. Die pot met goud ga je nooit vinden, geniet gewoon van het uitzicht van de regenboog.
