Actief 2weg filter
Moderator: Beheerdersteam
[img]/GrafiekMute.JPG[/img]
En dit meet ik als ik de box uit heb...
Eigenlijk zou je deze 2 van elkaar af moeten trekken, kan dat niet?
1) Volgensmij gaat ie wel goed bij 1600Hz, denk je niet?
2) Nu kun je zien dat de woofer zachter speelt (of mic kan het niet aan, maar denk het eerste), dit kun je ook wel horen, de bas is namelijk ook nog niet hard genoeg.
En dit meet ik als ik de box uit heb...
Eigenlijk zou je deze 2 van elkaar af moeten trekken, kan dat niet?
1) Volgensmij gaat ie wel goed bij 1600Hz, denk je niet?
2) Nu kun je zien dat de woofer zachter speelt (of mic kan het niet aan, maar denk het eerste), dit kun je ook wel horen, de bas is namelijk ook nog niet hard genoeg.
Laatst gewijzigd door JuuL op di 05 nov 2019, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
je tweet speelt idd te hard tov je woofy ( db of 3 gok ik ), de afval op het einde na de 10k is gewoon de mic die zen werk niet meer doet. De overgang op zich lijkt me precies prima, iets "te" prima eigenlijk. Heb je die 1600 al nagemeten ( dacht van wel ) ?
Je kamer is precies geen fan van 200Hz
Zeg Juul, als je nou je uitgang van je filter neemt, en je neemd dat binnen in je lijn ingang dan kan je een fft analyse maken van je filter opzich, gewoon leuk om te doen en dan zie je dat alles correkt is ( wat wel is denk ik )
Groetjes
Rudy
Je kamer is precies geen fan van 200Hz
Zeg Juul, als je nou je uitgang van je filter neemt, en je neemd dat binnen in je lijn ingang dan kan je een fft analyse maken van je filter opzich, gewoon leuk om te doen en dan zie je dat alles correkt is ( wat wel is denk ik )
Groetjes
Rudy
Sweet!!! Mooi programma zeg, dat zelfs dat kan!Rudy schreef:Zeg Juul, als je nou je uitgang van je filter neemt, en je neemd dat binnen in je lijn ingang dan kan je een fft analyse maken van je filter opzich, gewoon leuk om te doen en dan zie je dat alles correkt is ( wat wel is denk ik )
Groetjes
Rudy
En die 200Hz, daar gaat nog heel wat vanaf van die dip hoor, kijk maar bij het 2de plaatje wat ik meet zonder mijn amp aan.
En die 1600 Hz, dat zou toch best kunnen, ik heb allemaal 1% caps en weerstanden
Maar verticaal dat is geen dBs ofwel? Beetje veel verschil lijkt me anders
O gelukkig, vond het net een maanlandschap
Euhm ik zal de soldeerbout en schroevendraaier eens pakken dan
/edit
Of ik draai de 2 draadjes om bij mijn amp

[img]/TweetWoofTegenF.JPG[/img]
Metingen1 (tegenfase)
[img]/TweetWoofTegenF2.JPG[/img]
En metingen2 (tegenfase).
Dit zijn aardig wat metinkjes over elkaar, lijkt me beter. Bij 1600Hz zie je nu een dal, dus dit klopt wel met het plaatje van jeroen.
Dat impulse 3d measurement werkt ook niet, de lijnen zijn overal even groot in de ms richting...
Euhm ik zal de soldeerbout en schroevendraaier eens pakken dan
/edit
Of ik draai de 2 draadjes om bij mijn amp
[img]/TweetWoofTegenF.JPG[/img]
Metingen1 (tegenfase)
[img]/TweetWoofTegenF2.JPG[/img]
En metingen2 (tegenfase).
Dit zijn aardig wat metinkjes over elkaar, lijkt me beter. Bij 1600Hz zie je nu een dal, dus dit klopt wel met het plaatje van jeroen.
Dat impulse 3d measurement werkt ook niet, de lijnen zijn overal even groot in de ms richting...
Laatst gewijzigd door JuuL op di 05 nov 2019, 16:53, 2 keer totaal gewijzigd.
[img]/Tegenfase4.JPG[/img]
TegenFase
[img]/Fase4.JPG[/img]
Fase
Jah, dat lijkt me duidelijk
Dus dit komt oa door de delay en faseverschuivingen heb ik begrepen
Alleen heb ik van die kermis meetresultaten... Hoe moet het goed gebeuren dan? In een grote kamer?
TegenFase
[img]/Fase4.JPG[/img]
Fase
Jah, dat lijkt me duidelijk
Dus dit komt oa door de delay en faseverschuivingen heb ik begrepen
Alleen heb ik van die kermis meetresultaten... Hoe moet het goed gebeuren dan? In een grote kamer?
Laatst gewijzigd door JuuL op di 05 nov 2019, 16:52, 2 keer totaal gewijzigd.
die spikes die je ziet is geen ruis hoor, dat zijn gewoon de invloeden van je kamer.
Misschien zit ik er naast hoor, maar op zich is het volume redelijk juist ( ~ 1 a 2 dB ), maar zakt ie weg naar het xover toe, hier kan je eventueel is proberen met een hogere cap bij je delay ( 12n/15n ipv 10n ) om te zien of dit verbeterd of verslechterd.
Je bsc mag naar mijn mening toch net iets hogerfrequent liggen, alhoewel dat lastig te zien en te meten is, daar je kamer hierbij te veel het geheel beinvloed vanaf een 200Hz ( lager wel te verstaan ).
( alhoewel je een val kan zien tussen 300 en 500Hz )
Groetjes
Rudy
Misschien zit ik er naast hoor, maar op zich is het volume redelijk juist ( ~ 1 a 2 dB ), maar zakt ie weg naar het xover toe, hier kan je eventueel is proberen met een hogere cap bij je delay ( 12n/15n ipv 10n ) om te zien of dit verbeterd of verslechterd.
Je bsc mag naar mijn mening toch net iets hogerfrequent liggen, alhoewel dat lastig te zien en te meten is, daar je kamer hierbij te veel het geheel beinvloed vanaf een 200Hz ( lager wel te verstaan ).
( alhoewel je een val kan zien tussen 300 en 500Hz )
Groetjes
Rudy
[img]/Woofer.JPG[/img]
Woofer
Goh die meting van de woofer komt best wel wat overeen met de datasheet!
[img]/Tweeter.JPG[/img]
Tweeter
Ook deze heeft wel wat weg van de datasheet.
Best leuk dat meten!
Zijn dit redelijke metingen, of is het beetje crappie?
Woofer
Goh die meting van de woofer komt best wel wat overeen met de datasheet!
[img]/Tweeter.JPG[/img]
Tweeter
Ook deze heeft wel wat weg van de datasheet.
Best leuk dat meten!
Zijn dit redelijke metingen, of is het beetje crappie?
Laatst gewijzigd door JuuL op di 05 nov 2019, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
