Hypex Fusion Plate amps
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ze moeten gewoon een forum zoals van miniDSP starten. Dan zijn ze gelijk van een hoop steeds terugkerende vragen af (waarvan de beantwoording een rotklus is en dus moeilijk kwalitatief hoogstaand is te houden) en durven ze ook ingewikkeldere zaken zoals LR-transform of FIR fliteren aan te bieden. Bij de vragen (die ze nu willen voorkomen met eenvoudige funcionaliteit; lees J-W hierboven) kun je dan gewoon naar de uitleg op die site verwijzen, ipv steeds je antwoorden in de mails te herhalen (saai + duur). Of gebruikers gaan eerst daar kijken en mailen niet. Of gebruikers helpen elkaar, zoals hier. Nu geven ze een boekje met uitleg uit, terwijl je aan de hand van de reacties op de forum-site dan precies kunt achterhalen wat mensen niet snappen en dat blijkbaar beter uitgelegd moet worden. Nu liggen de toelichtingsboekjes onveranderbaar over de hele wereld bij je gebruiker verspreid. De uitleg op de site kun je elk moment veranderen ... (vertel ik iets nieuws??)
Laatst gewijzigd door Wieger61 op zo 30 sep 2018, 14:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Als ik het zo hoor, laat men die Fusion amps voorlopig beter maar even links liggen, teveel kinderziektes en ongebruiksvriendelijk, zonde hoor.
Re: Hypex Fusion Plate amps
We kunnen gelukkig wel verder nu:satefan schreef:We zullen eens ff testen idd. Maar ook hopen dat de fix er snel is.ds23man schreef:Net even getest, inderdaad alles is omgedraaid. Dus voorlopig even de zero en pole freq en Q's omdraaien. Wel even opletten of dit nog goed gaat na een update.
-De polen en nulpunten zijn verwisseld
-De Q factoren zijn dus ook verwisseld, maar wel hoort de zero Q bij de zero
frequentie en de pole Q bij de pole freqentie.
-Bij de selectie van het AsymShelf filter kan op het tweede veld worden
meegegeven of het een high-shelf of low-shelf is betreft. Dat bepaalt of de gain
voor LF of HF op 0dB wordt gezet.
-Voor laagcompensatie moet daar een low-shelf worden ingesteld
Zie hieronder als voorbeeld een +12dB oploop als laagcompensatie:
Re: Hypex Fusion Plate amps
Lijkt me niet: Alles oplosbare problemen/wensen. Deze geluidskwaliteit-prijsverhouding is bijzonder. Onze commentaren en die van anderen kunnen het product alleen maar beter maken.Walt schreef:Als ik het zo hoor, laat men die Fusion amps voorlopig beter maar even links liggen, teveel kinderziektes en ongebruiksvriendelijk, zonde hoor.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ik ben het met je eens, in de basis dan. Je krijgt gewoon veel waar voor je geld bij de FusionAMP. Echter, Hypex lijkt mij vooralsnog een bedrijf dat zich met name op technologie focussen. Dat er een klant is die de technologie gebruikt lijkt soms secundair (als je kijkt naar hoe de software ontwikkeld is). Bij m'n werkgever draait alles om 'customer obsession'. De klant moet tevreden zijn, daarvoor wordt alles in het werk gesteld. Ook als dat inhoud dat er verlies gedraaid wordt op een project. Op de lange termijn is klanttevredenheid gewoon het beste business-model. Dus, Hypex zou denk ik idd de ontwikkeling van de software beter moeten laten aansluiten bij de wensen en suggesties van de gebruiker.Wieger61 schreef:Lijkt me niet: Alles oplosbare problemen/wensen. Deze geluidskwaliteit-prijsverhouding is bijzonder. Onze commentaren en die van anderen kunnen het product alleen maar beter maken.Walt schreef:Als ik het zo hoor, laat men die Fusion amps voorlopig beter maar even links liggen, teveel kinderziektes en ongebruiksvriendelijk, zonde hoor.
Qua service en reactie zit het ook allemaal wel snor. Er wordt snel en adequaat gereageerd en het wordt opgelost. Prima dus. Binnenkort gaan we het brouwsel beluisteren...ik ben benieuwd!
Stefan
Re: Hypex Fusion Plate amps
Tip: AsymShelf in de HPD is overigens geen 'Pole/Zero pair replacer'. Dan zou een pool of zero door een zero of pool vervangen worden. Hij wordt er echter mee gepaard: Zo wordt een pool in je systeem gecombineerd met een zero waardoor de pool verdwijnt uit je systeem. Dus een ''Pole/Zero pair eraser' of zo iets.
Laatst gewijzigd door Wieger61 op zo 30 sep 2018, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
En Hypex is daar gewoon serieus mee bezig, ruim een week geleden daar nog 2 uur bezig geweest om een lijst met bugs en wensen door te nemen....Wieger61 schreef:Lijkt me niet: Alles oplosbare problemen/wensen. Deze geluidskwaliteit-prijsverhouding is bijzonder. Onze commentaren en die van anderen kunnen het product alleen maar beter maken.Walt schreef:Als ik het zo hoor, laat men die Fusion amps voorlopig beter maar even links liggen, teveel kinderziektes en ongebruiksvriendelijk, zonde hoor.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Hier ben ik ( en Hypex) het niet helemaal met je eens. We hebben het hier over een product waar je een actieve luidspreker mee bouwt met een dsp. Enige basiskennis is daarbij toch wel vereist, de software/userinterface doet gewoon wat het doen moet zonder enige vorm van automatisering en franjes. Het is geen Henk en Ingrid product.....satefan schreef:Ik ben het met je eens, in de basis dan. Je krijgt gewoon veel waar voor je geld bij de FusionAMP. Echter, Hypex lijkt mij vooralsnog een bedrijf dat zich met name op technologie focussen. Dat er een klant is die de technologie gebruikt lijkt soms secundair (als je kijkt naar hoe de software ontwikkeld is). Bij m'n werkgever draait alles om 'customer obsession'. De klant moet tevreden zijn, daarvoor wordt alles in het werk gesteld. Ook als dat inhoud dat er verlies gedraaid wordt op een project. Op de lange termijn is klanttevredenheid gewoon het beste business-model. Dus, Hypex zou denk ik idd de ontwikkeling van de software beter moeten laten aansluiten bij de wensen en suggesties van de gebruiker.Wieger61 schreef:Lijkt me niet: Alles oplosbare problemen/wensen. Deze geluidskwaliteit-prijsverhouding is bijzonder. Onze commentaren en die van anderen kunnen het product alleen maar beter maken.Walt schreef:Als ik het zo hoor, laat men die Fusion amps voorlopig beter maar even links liggen, teveel kinderziektes en ongebruiksvriendelijk, zonde hoor.
Stefan
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ja, en? Tuurlijk is basiskennis vereist. En ja het is een specialistisch product. Iedere onderneming zou de hoogst mogelijke vorm van kwaliteit en klantgericht ontwikkelen moeten nastreven.ds23man schreef:Hier ben ik ( en Hypex) het niet helemaal met je eens. We hebben het hier over een product waar je een actieve luidspreker mee bouwt met een dsp. Enige basiskennis is daarbij toch wel vereist, de software/userinterface doet gewoon wat het doen moet zonder enige vorm van automatisering en franjes. Het is geen Henk en Ingrid product.....satefan schreef:Ik ben het met je eens, in de basis dan. Je krijgt gewoon veel waar voor je geld bij de FusionAMP. Echter, Hypex lijkt mij vooralsnog een bedrijf dat zich met name op technologie focussen. Dat er een klant is die de technologie gebruikt lijkt soms secundair (als je kijkt naar hoe de software ontwikkeld is). Bij m'n werkgever draait alles om 'customer obsession'. De klant moet tevreden zijn, daarvoor wordt alles in het werk gesteld. Ook als dat inhoud dat er verlies gedraaid wordt op een project. Op de lange termijn is klanttevredenheid gewoon het beste business-model. Dus, Hypex zou denk ik idd de ontwikkeling van de software beter moeten laten aansluiten bij de wensen en suggesties van de gebruiker.Wieger61 schreef:
Lijkt me niet: Alles oplosbare problemen/wensen. Deze geluidskwaliteit-prijsverhouding is bijzonder. Onze commentaren en die van anderen kunnen het product alleen maar beter maken.
Stefan
Waar ik werk ontwikkelen we ook specialistische software waar basiskennis (en meer) voor nodig is. En toch staan deze basisprincipes (en nog een aantal) centraal in alles wat we doen. En iedere keer als we klanten laten zien hoe we serverless computing of machine learning (bijvoorbeeld) voor ze enablen staan ze op de tafel te dansen van blijdschap. En dat is precies wat we willen.
Maar, het is altijd goed om het niet helemaal met elkaar eens te zijn!
Re: Hypex Fusion Plate amps
Top!ds23man schreef:En Hypex is daar gewoon serieus mee bezig, ruim een week geleden daar nog 2 uur bezig geweest om een lijst met bugs en wensen door te nemen....
Re: Hypex Fusion Plate amps
Dedicated users zijn onmisbaar, maar 'domme' vragen van nieuwkomers ook. Want dedicated users snappen de veronderstelde, maar verborgen voorkennis ook van het gebruik van het product op een bepaald moment wel, die voor nieuwkomers juist barrières vormt. De dedicated users zien dan de problemen van de nieuwelingen niet meer.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Daar heb je op zich wel een punt, maar daar heb je tegenwoordig het internet voor met bakken aan informatie en mogelijkheden om vragen te stellen. Ik ben zelf nog van de generatie van de bieb en tijdschriften en heb regelmatig toch de indruk dat de generatie van tegenwoordig minder zoekvaardigheden heeft ondanks Google. Zucht, ik wordt oud.......Wieger61 schreef:Dedicated users zijn onmisbaar, maar 'domme' vragen van nieuwkomers ook. Want dedicated users snappen de veronderstelde, maar verborgen voorkennis ook van het gebruik van het product op een bepaald moment wel, die voor nieuwkomers juist barrières vormt. De dedicated users zien dan de problemen van de nieuwelingen niet meer.
Maar om de zaak even plat te slaan, bij Hypex is er de afgelopen tijd een alles omvattende lijst gemaakt qua bugs en wishes ( fora, wat er bij de support is binnengekomen, wat er intern al ontdekt was en mijn lijstje) en daar serieus mee aan slag wordt gegaan. Dus als er hier nog ooit iemand durft te beweren dat Hypex zijn klanten niet serieus neemt.......
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ik geloof 100% dat Hypex zn klanten serieus neemt. En de FusionAMP is een prachtproduct, zeker voor de prijs!ds23man schreef:Daar heb je op zich wel een punt, maar daar heb je tegenwoordig het internet voor met bakken aan informatie en mogelijkheden om vragen te stellen. Ik ben zelf nog van de generatie van de bieb en tijdschriften en heb regelmatig toch de indruk dat de generatie van tegenwoordig minder zoekvaardigheden heeft ondanks Google. Zucht, ik wordt oud.......Wieger61 schreef:Dedicated users zijn onmisbaar, maar 'domme' vragen van nieuwkomers ook. Want dedicated users snappen de veronderstelde, maar verborgen voorkennis ook van het gebruik van het product op een bepaald moment wel, die voor nieuwkomers juist barrières vormt. De dedicated users zien dan de problemen van de nieuwelingen niet meer.
Maar om de zaak even plat te slaan, bij Hypex is er de afgelopen tijd een alles omvattende lijst gemaakt qua bugs en wishes ( fora, wat er bij de support is binnengekomen, wat er intern al ontdekt was en mijn lijstje) en daar serieus mee aan slag wordt gegaan. Dus als er hier nog ooit iemand durft te beweren dat Hypex zijn klanten niet serieus neemt.......
Re: Hypex Fusion Plate amps
Zojuist de Fusion amps voorzien van hun eigen behuizing. Eindelijk kan ik ze laten spelen na even een uurtje getest te hebben een paar maanden geleden. Tenminste, dat dacht ik.
De FA123 die ik als master heb ingesteld reageert nergens op bij aanzetten, geen LED gaat branden. Het enige verschil t.o.v. voorgaande test is dat er nu een IR-kit aan hangt en dat het in een houten behuizing hangt. De IR-kit toont geen LED. Op de knoppen van de remote drukken haalt niets uit. De PC herkent de plate-amp ook niet als ik hem via USB aan de PC hang.
Morgen de IR-kit eens loskoppelen en evt. uitwisselen met de andere FA123. Iemand andere ideeën?
De FA123 die ik als master heb ingesteld reageert nergens op bij aanzetten, geen LED gaat branden. Het enige verschil t.o.v. voorgaande test is dat er nu een IR-kit aan hangt en dat het in een houten behuizing hangt. De IR-kit toont geen LED. Op de knoppen van de remote drukken haalt niets uit. De PC herkent de plate-amp ook niet als ik hem via USB aan de PC hang.
Morgen de IR-kit eens loskoppelen en evt. uitwisselen met de andere FA123. Iemand andere ideeën?
Re: Hypex Fusion Plate amps
Geen paniek. De connector die naast de speakeruitgangen zat los. Deze heeft in de fabriek wel wat hotglue gekregen, maar blijkbaar niet genoeg.
Is er al een plek waar firmware updates worden uitgegeven? Ik heb ze nu toch aan de PC hangen, dus lijkt me gelijk een mooi moment om die door te voeren. Jammer overigens dat er geen auto-update in zit die bij aansluiten en opstarten HFD even online een check doet naar nieuwe firmware en vraagt of je deze wil installeren.
Is er al een plek waar firmware updates worden uitgegeven? Ik heb ze nu toch aan de PC hangen, dus lijkt me gelijk een mooi moment om die door te voeren. Jammer overigens dat er geen auto-update in zit die bij aansluiten en opstarten HFD even online een check doet naar nieuwe firmware en vraagt of je deze wil installeren.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Aan de nieuwe firmware wordt druk gewerkt. Overigens zit er wel firmware/software check in, zodra je HFD opstart wordt er gecontroleerd op updates.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Hopelijk komt de firmware snel. Één van m'n FA123's stopte vanavond zomaar. Heb nu alleen het kanaal op de master. Op de andere FA123 brand wel een LED bij de preset maar die doet 0, niks, nada. Uitschakelen en presents wisselen etc... werkt niet. Morgen maar weer eens losschroeven ofzo.ds23man schreef:Aan de nieuwe firmware wordt druk gewerkt. Overigens zit er wel firmware/software check in, zodra je HFD opstart wordt er gecontroleerd op updates.
Zucht...Van precies dit ge-emmer hoopte ik met een kant-en-klaar product af te zijn.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Probeer even of ie wel werkt op standje master en kijk even onder device settings even of de configuratie van de gebruikte modules nog wel klopt ( rechts onder).
Re: Hypex Fusion Plate amps
Even kort mijn setup:ds23man schreef:Probeer even of ie wel werkt op standje master en kijk even onder device settings even of de configuratie van de gebruikte modules nog wel klopt ( rechts onder).
Chromecast via OPTICAL verbonden met;
Master FA123 (Hoog + Laag, BTL, Links, doet het) via COAX verbonden met;
Slave-1 FA123 (Hoog + Laag, BTL, Rechts; doet het niet) via COAX verbonden met;
Slave-2 FA252 (sub, BTL, Links+Rechts, doet het);
De "device settings" van Slave-1: Dit is de "device settings" van de Master: Als ik exact dezelfde settings van de Master overneem op de Slave-1 (en die dus tijdelijk master maak), blijft het resultaat hetzelfde: Slave-1 doet het niet. Het enige verschil tussen de amps is dat de master een IR-module heeft ingebouwd.
Slave-2 FA-252 doet het. Het maakt niet uit of deze via de COAX-doorlus van Slave-1 loopt of direct via COAX met de Master is verbonden; hij doet het in beide gevallen. De doorlus van Slave-1 is dus prima. Het lijkt in de hardware of firmware te zitten.
Ik heb al een aantal maal het DSP filter opnieuw naar de Slaves en Master gezet; geen resultaat. Ook het filter voor de linkerkant op Slave-1 zetten maakt geen verschil.
Heb Slave-1 zojuist even uit de behuizing gehaald en zie hier niets bijzonders op. Geen loszittende connectors o.i.d.
Oja. Ik kreeg vandaag een Violation-error op HFD.exe tijdens het uploaden naar de Amps (helaas geen screenshot van). Dat heb ik gisteren ook een keer gehad, geen idee of de laptop toen met Slave-1 was verbonden. Vanavond in ieder geval wel.
Iemand nog ideeën?
P.s.: Overigens moet de master bij "Preset settings" op "Optical" staan en moeten de Slaves op "S/PDIF" staan. Raar dat dat die laatste niet "Coaxial" heet?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Als je de zaak opstart hoor je de relais van de versterkermodule klikken?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ik zie trouwens dat softclip niet aan hebt staan, dan werken de limiters niet.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ik ben momenteel niet thuis, maar ik weet dat een plopje op de speakers te horen is als ik de Slave-1 aanzet met de switch.ds23man schreef:Als je de zaak opstart hoor je de relais van de versterkermodule klikken?
Dit zou verder voor de werking niet moeten uitmaken lijkt me?ds23man schreef:Ik zie trouwens dat softclip niet aan hebt staan, dan werken de limiters niet.
