jeroen_d schreef:Hoi Wijx,
Ervan uitgaande dat jouw zelfbouwproject de Aleph geluidskwaliteit evenaart van de commerciële versies, kom jij hier wel aanzetten met de absolute top in versterkers.
Daarom des te interessanter om de vergelijking wat meer inhoud te geven. Ik ben nu nieuwsgierig gemaakt door jouw posts die zoals gewoonlijk weer lekker kort zijn. Zou je willen omschrijven welke zaken de T-amp goed doet en waarin hij te kort komt tov de absolute top?
Groetjes, Jeroen
Nou niet overdrijven, een aleph is mooi maar het kan altijd mooier. Ten eerste voor degene die een Aleph niet kennen. 2 monoblokken met een voeding van 2x625vA, iets van 166000uf buffercapaciteit met kanaal, lage rimpel dankzij 2 spoelen 9per kant), solid state gelijkrichter, Printplaat opgebouwd met zilverdraad, zilvermica condensatoren, Panasonic FC elco's, WBT terminals etc. 60 watt klasse A
De aleph is hier gekomen na een Yamaha DSP-A2, YAMAHA Mx830, Marantz PM17 mk2 (mod), Rotel RB991, Vincent SP991, Gain-clone 60 watt en nog een paar die ik vergeten ben. De bovengenoemde amps vanieren van 200-2000 euro.
De T-amp, een klein versterkertje aangestuurd door een autoaccu en een paar flinke elco's. Kosten 45 euro. Gemonteerd in de kast van de DDDAC, ook met zilverdraad en aansluitmateriaal zijn neutrik sub-d connectoren.
de T-amp vind ik nog het meest vergelijkbaar met de gainclone, maar dan met iets meer power. Het klinkt allemaal erg netjes maar de stage, diepte en belevening is een heel stuk minder. Misschien een beetje ielig als je de Alephs gewend bent. Voor het bedrag valt er weinig beters te krijgen, maar welke concurrentie is er ook in deze klasse

.
Ik vond het nog het meest te vergelijken met de marantz pm17 mk2. Een hele nette amp, maar ook niet echt bijzonder. Nu lijkt het alsof ik erg negatief ben maar ik denk zeker dat deze amp er veel kan verslaan in de klasse tot 1000 (nieuwwaarde). Ik had er alleen wat meer van verwacht.
Ik heb laatst een keer de LCaudio 2.3SE klasse D amp op mijn se gehoord en daar ben ik helemaal gek van. Misschien dat de andere ampkit's van 41 hz het wat beter zullen doen