Hypex Nieuws!
Moderator: Beheerdersteam
Ik vraag me af of je deze voeding ook kunt gebruiken voor een gewone versterker? Ik ga dit wel met veel belangstelling volgen.Zelf gebruik ik de regeling van Thel audio voor het gebruik met een gewone trafo.Ze zullen bij Hypex er wel aan gedacht hebben net zoals bij Thel Audioals je daar de uitleg leest weet je wat ik bedoel of zou ik het daar van hebben
:lol:Ik denk dat ze er bij Hypex wel aan gedacht zouden hebben als het een verbetering zou geven stond het wel vermeld in de gebruiksaanwijzing denk ik.Maar ik ben wel benieuwd naar uw bevindingen.
Ik heb zojuist even een kijkje genomen op http://www.thel-audioworld.de/module/spr/spr10.htm
Maar zelf zou ik geen 88eu neerleggen voor een dergelijke voeding. Ik zou er zelf voor kiezen om bijvoorbeeld een LM317 te boosten met een powertor. Voor de negatieve rail de LM337 dacht ik..
Of helemaal zonder ic's met een stel leds als referentie spanning net zoals ze dat bij hypex doen.
Voor de rest ziet de voeding er wel bruikbaar uit, als je er één hebt liggen zou je heel simpel met een fet, een vermogensweerstand en een toonfiets een eenvoudige pulserende belasting kunnen maken. Vervolgens kun je met de scoop zien wat het beestje doet.
Maar zelf zou ik geen 88eu neerleggen voor een dergelijke voeding. Ik zou er zelf voor kiezen om bijvoorbeeld een LM317 te boosten met een powertor. Voor de negatieve rail de LM337 dacht ik..
Of helemaal zonder ic's met een stel leds als referentie spanning net zoals ze dat bij hypex doen.
Voor de rest ziet de voeding er wel bruikbaar uit, als je er één hebt liggen zou je heel simpel met een fet, een vermogensweerstand en een toonfiets een eenvoudige pulserende belasting kunnen maken. Vervolgens kun je met de scoop zien wat het beestje doet.
Thel maakt over het algemeen erg goede producten, Dat staat buiten twijfel. Die voeding is toch echt wel wat anders dan een LM7xx met een extra buffertor Hilbren.
Maar wat zij hier vertellen: http://www.thel-audioworld.de/module/spr/Info-spr.htm is voor een gedeelte gewoon quatsh. Dat is echt een negatief gesteld promo praatje. Een goed ontworpen lineaire gestabiliseerde voeding heeft geen overshoot. En heeft al helemaal geen problemen met een grote uitgang capaciteit. Die fabel komt omdat veel standaard geïntegreerde 3-poters daar last mee hebben.
Zelf ben ik altijd een grote fan geweest van gestabiliseerde voedingen voor versterkers, of dat nou klasse-A was of klasse-(A)B. Ze klonken er altijd beter door.
Heb dit ook overwogen voor de SMPS180 - UcD180 combo maar heb toch ernstige twijfel of dat hier nog nut heeft. Heb zo'n vermoeden van niet.
Maar wat zij hier vertellen: http://www.thel-audioworld.de/module/spr/Info-spr.htm is voor een gedeelte gewoon quatsh. Dat is echt een negatief gesteld promo praatje. Een goed ontworpen lineaire gestabiliseerde voeding heeft geen overshoot. En heeft al helemaal geen problemen met een grote uitgang capaciteit. Die fabel komt omdat veel standaard geïntegreerde 3-poters daar last mee hebben.
Zelf ben ik altijd een grote fan geweest van gestabiliseerde voedingen voor versterkers, of dat nou klasse-A was of klasse-(A)B. Ze klonken er altijd beter door.
Heb dit ook overwogen voor de SMPS180 - UcD180 combo maar heb toch ernstige twijfel of dat hier nog nut heeft. Heb zo'n vermoeden van niet.
