Pagina 4 van 6
Geplaatst: di 04 mar 2008, 17:39
door audiomanics
PN schreef:Een vraagje: waarom heb je het deksel niet uit hetzelfde materiaal gefreesd als het frame?
Tja... dat had ik ook liever gedaan... maar hout is hier echt niet te krijgen. Van een paar balkjes restmateriaal (oranje lotus) kon ik net alleen de frames maken. Dat spul wordt niet in plaatmateriaal geleverd hier.. Van de planken teak die in heb liggen kan ik weer geen frame maken maar wel een deksel..
De tekening op de voorzijde komt omdat het hout in een ronding uitgefreesd is.. zelf is oranje lotus een vrij saaie houtsoort zonder een fraaie tekening.
Het is dus een beetje behelpen al met al...
Ik heb verder geen werkplaats waar ik knap hout kan bewerken anders kon ik nog een paar balkjes verlijmen en de afvlakken tot een plank..
Dus ja. helaas ...dan maar proberen om iets moois te maken van afval met een figuurzaagje en een scherpe schroevendraaier..
En dit is allemaal gemaakt van restjes en afval.. kosten: een hoop moeite en tijd slechts..(misschien ooit een tientje betaald voor een stukje kunssteen bij de lokale keukenbouwer)
@SoCoM: "Le Precedent by TechGraphix"
Kees
Geplaatst: wo 05 mar 2008, 15:31
door audiomanics
Vandaag de venstertjes voor het display gemaakt uit hetzelfde "steen" als de bovenkant. Ik ben nog op zoek naar een "vensterglaasje". Bij voorkeur donkerrood en maximaal 0,5mm dik. Maar daar heb ik een ander topic voor gestart.
Kees
Geplaatst: ma 10 mar 2008, 23:49
door audiomanics
De plugjes van Farnell zijn binnen. Op een proefstukje gezet voor de indeling op de achterzijde:
De voedingplug oogt wel erg lomp in verhouding met de XLR-connectoren.. Nog even over nadenken of daar niet een eleganter type voor te gebruiken is...
De achterzijde zit in ieder geval wel lekker vol.
In het uiteindelijke ontwerp wordt de achterzijde van het zelfde materiaal als de bovenkant en met gouden lettertjes, net als het displayvenstertje.
Kees
Geplaatst: di 11 mar 2008, 0:01
door b_force
Dat lijkt net het voetpedaal van een orgel zo

Geplaatst: di 11 mar 2008, 0:03
door audiomanics
Oh? dan zal orgelmuziek wel erg mooi gaan klinken uit dit bakje..
Ach misschien houd ik die dikke plug wel... Het heeft WAF kennelijk.. Gezien de opmerking van mijn vrouw....
Kees
Geplaatst: di 11 mar 2008, 14:44
door Nils_vn
audiomanics schreef:Ach misschien houd ik die dikke plug wel... Het heeft WAF kennelijk.. Gezien de opmerking van mijn vrouw....
Kees
Zijn dat full-size XLR pluggen? Waarom geen mini ?
Zit wel lekker vol zo....
Geplaatst: di 11 mar 2008, 14:59
door sietse
Waarom zo veel ingangen eigenlijk?
Geplaatst: di 11 mar 2008, 15:58
door audiomanics
sietse schreef:Waarom zo veel ingangen eigenlijk?
Slechts 4 ingangen en een uitgang.. Da's toch niet zoveel?
Zowel links en rechts gebalanceerd dus twee pluggen per ingang.
Kees
Geplaatst: ma 24 mar 2008, 20:50
door audiomanics
Nieuw pluggenpaneeltje uit 10 mm aluminium.. Past weer als "pik in Greet" Moet nog gezandstraald en zwart geanodiseerd worden... ben ik zo gewend..
Kees
Geplaatst: ma 24 mar 2008, 21:02
door Nils_vn
Mooi

Wat is er gebeurt met dat zelfde glittermateriaal en gouden letters? Of komt dat er nog over?
De anodizeur gaat z'n werk hebben
De power-plug is nu ook van kleiner formaat zie ik.
Erg netjes.
Geplaatst: ma 24 mar 2008, 21:15
door sietse
Moet nog gezandstraald en zwart geanodiseerd worden... ben ik zo gewend..
waar...waar....waar....?
Geplaatst: ma 24 mar 2008, 21:41
door audiomanics
sietse schreef: Moet nog gezandstraald en zwart geanodiseerd worden... ben ik zo gewend..
waar...waar....waar....?
Zandstralen doe ik zelf en anodiseren laat ik aan Aldor Plating uit Weert over. Die lui zijn gespecialiseerd in ligubere legeringen. Ze hebben alleen een minimum order bedrag, waar ik samen met de spulletjes van Nils misschien net aan kom... (effe googlen voor alle gegevens, als je geinteresseerd bent..Wat mij betreft een goed bedrijf..)
De onderdelen voor de Audion en Howard zijn daar ook geanodiseerd. en als ik er niet tevreden over was ging ik wel naar een ander bedrijfje..
Andere onderdelen zoals de brackets voor hoorndrivers laat ik over het algemeen poedercoaten bij een goede kennis van me.. Dat gaat ook heel goed samen met dit type aluminium.
Geplaatst: ma 24 mar 2008, 21:45
door audiomanics
Nils_vn schreef:Wat is er gebeurt met dat zelfde glittermateriaal en gouden letters? Of komt dat er nog over?
Bedoel je de blauwe bovenplaat onder de buizen en het displayvenster? Die zitten al keurig op hun plaats, tijdelijk.. totdat de electronica er achter geplaatst gaat worden... Het is nu nog alleen een lege kast dus, en ik moet er nog bij kunnen.
Kees
Geplaatst: di 25 mar 2008, 14:40
door Nils_vn
audiomanics schreef:
Bedoel je de blauwe bovenplaat onder de buizen en het displayvenster? Die zitten al keurig op hun plaats, tijdelijk.. totdat de electronica er achter geplaatst gaat worden... Het is nu nog alleen een lege kast dus, en ik moet er nog bij kunnen.
Kees
Je was toch van plan de achterkant in het zelfde materiaal te maken?
In het uiteindelijke ontwerp wordt de achterzijde van het zelfde materiaal als de bovenkant en met gouden lettertjes, net als het displayvenstertje
Vanwaar de verandering dus ?
Geplaatst: di 25 mar 2008, 15:52
door audiomanics
Omdat het anodiseren nu ineens weer in beeld komt... En ik de smaak van het aluminium frezen weer te pakken had .... en ik dat materiaal nu nog niet heb kunnen bemachtigen... en .... euh ... weet niet meer..
Zo wordt het toch nog een dynamisch project..

BTW: het aluminium is vanmorgen opgestuurd naar Aldor Plating.. gezandstraald en al..
Kees
Geplaatst: di 25 mar 2008, 16:02
door Nils_vn
Hoe het ene project het andere toch kan beïnvloeden hé
Ik zit op hete kolen

Geplaatst: di 25 mar 2008, 16:54
door audiomanics
Nils_vn schreef:Ik zit op hete kolen

Is wel nodig met die sneeuw buiten..
Maar ga gerust ergens anders zitten hoor want het duurt zeker een maand voor je de spulletjes hebt.. als je mazzel hebt..
Kees
Geplaatst: di 25 mar 2008, 17:34
door Nils_vn
audiomanics schreef:Nils_vn schreef:Ik zit op hete kolen

Is wel nodig met die sneeuw buiten..
Maar ga gerust ergens anders zitten hoor want het duurt zeker een maand voor je de spulletjes hebt.. als je mazzel hebt..
Kees
Sneeuw? Weet jij nog wel hoe sneeuw er uitziet Keesje?

De zon schijnt hier nu joh! (en deze morgen 5cm sneeuw)
Maar geen ramp hoor

het duurt nog 2 weken voor ik aan het hout kan beginnen.
Geplaatst: di 25 mar 2008, 20:51
door Henkjan
audiomanics schreef:Zandstralen doe ik zelf ....
gewoon ff mee naar t strand op een windere dag zeker

Geplaatst: wo 09 apr 2008, 16:51
door audiomanics
De nieuwe voedingplug en kabel.
Ter vergelijk een XLR-plug erbij gelegd...
Kees
Geplaatst: wo 09 apr 2008, 16:54
door audiomanics
euh... dikke vinger??
Geplaatst: wo 09 apr 2008, 16:55
door Henkjan
dubbele voeding?
Geplaatst: wo 09 apr 2008, 17:09
door Nils_vn
Neen, dubbele post
Volgens mij meerdere aders omwille van de gloei spanning en voeding....
Geplaatst: wo 09 apr 2008, 18:10
door audiomanics
Bijna:
pen1 : Control +8V
pen2 : Remote on/off
pen3 : Control GND
pen4 : Filament GND
pen5 : Filament +6,3V
pen6 : Audio Shield
pen7: Audio GND
pen8: Audio +225V
Kees
Geplaatst: wo 09 apr 2008, 20:11
door sietse
audiomanics schreef:De nieuwe voedingplug en kabel.
Ter vergelijk een XLR-plug erbij gelegd...
Kees
Eeeuuuhhhhhh, zie niks, sal ut ook wel nie feel wese....
