Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
-
Driekwartgeleider
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Omdat het met indelen dus van belang kan zijn even wat info over die andere versterker in ruimte 5. Ik heb het uitgangsvermogen nooit gemeten, maar het zal totaal zo een 600 Watt RMS zijn. Het plan is om daar ruim onder te blijven.
Ik heb laatst wat rommelige kastjes van drivers voorzien, en die zijn nu een beetje droog. De radiator achterop zit zodanog verlijmd met de restanten van de achterzijde dat die makkelijk schoongemaakt kan worden en opnieuw gebruikt.
Mid-hoog is een BMR46XEL N4R.
Laag een sb acoustics sb13pfcr25-4.
Passief ondersteund met een sb SB15SFCR-00.
6db serie gefilterd op zo'n 200 hz.
Met andere woorden, deze gaan in ruimte 2 of 3.
De versterker van Aiwa zal ik ook meepakken, dat is een apparaat zoals alle andere zwarte apparatuur van die tijd.
Mid-hoog is een BMR46XEL N4R.
Laag een sb acoustics sb13pfcr25-4.
Passief ondersteund met een sb SB15SFCR-00.
6db serie gefilterd op zo'n 200 hz.
Met andere woorden, deze gaan in ruimte 2 of 3.
De versterker van Aiwa zal ik ook meepakken, dat is een apparaat zoals alle andere zwarte apparatuur van die tijd.
Hee, dat zijn speakers die ik zeker ga beluisteren!
"Mijn" speakers ook graag een plekje in kamer 2 of 3.
Ik kan trouwens ook mijn Ayima TPA3255 versterkertje meenemen, als iemand dan een cd-speler heeft (heb ik niet meer), dan kan ik mijn map met oude cd's ook meenemen. Scheelt weer versterking omprikken.
"Mijn" speakers ook graag een plekje in kamer 2 of 3.
Ik kan trouwens ook mijn Ayima TPA3255 versterkertje meenemen, als iemand dan een cd-speler heeft (heb ik niet meer), dan kan ik mijn map met oude cd's ook meenemen. Scheelt weer versterking omprikken.
De Aiwa kwam met cd speler. Helaas geen ab dus ik neus even rond naar een universele.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
dit is nog vrij leeg mensen, graag aanvullenbeijert schreef: ↑do 06 nov 2025, 21:55Is dit handig voor de planning? Dan kan een ieder z'n voorkeur ingeven met ruimte voor drie namen per blok. (Bron, versterking & luidsprekers)
Niets is hiermee in beton gegoten uiteraard.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... ue&sd=true
Het wordt voor mij ook wat lastiger met een longaanval thuis, had vandaag dan naar Brussel gewild,(maar ging niet door) met een antibiotica nu in rust en weer een flinke dosis Prednison de boel weer op een rijtje krijgen.
Heb de tweeweg monitors in ruimte 2 gepland, is er denk ik wel geschikt voor?
Het zijn een actieve speakers, dus alleen stopcontact nodig.
Het zijn een actieve speakers, dus alleen stopcontact nodig.
Ben benieuwd!
Volgende week hoop ik een experimenteel bouwsel mee te nemen, als het op tijd af is. Een heel blok reserveren lijkt me wat veel maar misschien mag ik ergens een kwartiertje tussendoor?
Ja, de blokken zijn wat groot maar meer voor het overzicht van wat er komen gaat. Ik ben zelf met een paar intro's ook al weer klaar voor mijn gevoel.
Ik rij deze route, mocht iemand mee willen rijden dan vind ik dat wel gezellig.
M'n auto is een Mazda 6 station en ik neem alleen de monitors + stands mee, er is dan nog wel ruimte over.
Laat maar weten in een PB als het niet TE ver omrijden is
M'n auto is een Mazda 6 station en ik neem alleen de monitors + stands mee, er is dan nog wel ruimte over.
Laat maar weten in een PB als het niet TE ver omrijden is
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
OK, een idee: ik neem 2 kleine subjes mee, en een DSP en ik doe een "workshop DBA" *) ik heb echter 0 tijd om wat voor te bereiden, dus een beetje chaotisch wordt het dan wel (sinds m'n laatste deelname aan t DAE niet meer zelf gedaan), maar dat is mss ook wel leuk (en houd het tempo lager en realisme hoger) is daar interesse voor? tijd lijkt het blokkenschema nog wel te bieden. verzoek: mensen graag aangeven of je hier bij wil zijn en mee wil doen, ik ga niet met al die meuk sjouwen voor de kat z'n viool (al te vaak gedaan)MichaelB schreef: ↑za 08 nov 2025, 11:04Elysium - Micro Seas Monitor
Ooit gebouwd door Vinculum (Ardon) en volgens mij nooit meegenomen naar een luisterdag.
Laat maar weten of dat een leuk idee is en er animo voor is dat iemand anders de discjockey speelt.
Oh, het gaat dus alleen om de kleine speakertjes, de subs blijven thuis
*) zie deze draad viewtopic.php?t=29453
Ja, lijkt me heel interessant! Help ook graag mee.
Leuk idee!Henkjan schreef: ↑ma 10 nov 2025, 14:55OK, een idee: ik neem 2 kleine subjes mee, en een DSP en ik doe een "workshop DBA" *) ik heb echter 0 tijd om wat voor te bereiden, dus een beetje chaotisch wordt het dan wel (sinds m'n laatste deelname aan t DAE niet meer zelf gedaan), maar dat is mss ook wel leuk (en houd het tempo lager en realisme hoger) is daar interesse voor? tijd lijkt het blokkenschema nog wel te bieden. verzoek: mensen graag aangeven of je hier bij wil zijn en mee wil doen, ik ga niet met al die meuk sjouwen voor de kat z'n viool (al te vaak gedaan)
*) zie deze draad viewtopic.php?t=29453
Voor de exposanten, en mensen van overver. Het wijkgebouw gaat om 09:00 open zodat we kunnen kijken waar we met de aanwezige meubels heen kunnen. Ik ben namelijk geen bekende daar.
Als je voor 10:00 daar bent sta je dus zeker niet voor een dichte deur.
Als je voor 10:00 daar bent sta je dus zeker niet voor een dichte deur.
-
Driekwartgeleider
- pvanlingen
Een beetje laat misschien maar ik wil me ook aanmelden voor de luisterdag in Assen.
Neem alleen wat verkoop spulletjes mee.
Tot zaterdag.
Paul.
Neem alleen wat verkoop spulletjes mee.
Tot zaterdag.
Paul.
- audiomanics
- Contacteer:
Bij nader inzien kan ik mijn Lowthers misschien ook wel in de auto krijgen... Die heb ik ook pas gereconed...
Kees
Kees
Ruimtes 5 en 7 zijn nog beschikbaar in het laatste blok.
Ik sta in 5 maar kan net zo goed naar 7. En twee uur luisteren zal ik niet doen.
Ik sta in 5 maar kan net zo goed naar 7. En twee uur luisteren zal ik niet doen.
Is er wifi aanwezig?
Als ik namelijk m'n ipad wil aansluiten, dan moet ik wel ergens vandaan kunnen streamen.
(en om m'n telefoon er naast te laten liggen zie ik niet zitten)
Als ik namelijk m'n ipad wil aansluiten, dan moet ik wel ergens vandaan kunnen streamen.
(en om m'n telefoon er naast te laten liggen zie ik niet zitten)
- pappaleo
- Contacteer:
Ik heb je naar ruimte 7 verhuisd (dat mocht toch?) En mezelf in ruimte 5 geplaatst. Als er de rest van de dag nog speakers, versterking en/of bron nodig zijn, dan kan dat natuurlijk. Ik wil wel graag bij de DBA workshop aanwezig zijn, ondanks dat die afkorting zowel prettige als minder prettige betekenissen heeft
Tggg, niet goed gelezen, het staat zelfs in de OP...