Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Ik kwam er als Rotterdam ook vaak , veel koffie en uiteindelijk de Dynaudio Gemini daar gekocht .
Sweet memories
Sweet memories
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Nog een kleine vraag.
De WIIM Ultra zit inmiddels in mijn winkelmandje maar mis nog een cd loopwerk voor de spdif aansluiting aan de WIIM.
Als het puur alleen om het loopwerk gaat... maakt het dan echt veel uit wat ik koop? Buiten dat goedkoop misschien iets sneller kapot gaat kan het voor de geluidskwaliteit niks uitmaken toch?
De WIIM Ultra zit inmiddels in mijn winkelmandje maar mis nog een cd loopwerk voor de spdif aansluiting aan de WIIM.
Als het puur alleen om het loopwerk gaat... maakt het dan echt veel uit wat ik koop? Buiten dat goedkoop misschien iets sneller kapot gaat kan het voor de geluidskwaliteit niks uitmaken toch?
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
In principe niet nee. Maar de praktijk is nogal eens anders. Niks aardigs bij de kringloop gevonden? Wil je per se nog CD's zelf willen draaien? Is het niet slimmer om ze naar SSD schijf te rippen als je een Wiim hebt?
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
ik heb een Primare DD15 en die klinkt toch wel een stuk beter dan mijn multipurpose Bleuray divx mp3 enz speler en beide zijn digitaal uit .
dus voor zover de nulletjes en de ééntjes
dus voor zover de nulletjes en de ééntjes
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Ik wil eigenlijk iets kleins wat ongeveer zo groot is als de ncore of de WIIM
Ik heb geen zin om +/- 3500 cd's te rippen
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Maar dan heb je ook wat. Als je niet teveel wilt uitgeven zou ik kijken naar een 2e hands Philips/Marantz. Bij Sony zou ik 2e hands wegblijven. De lasertjes daarvan gaan doorgaans een stuk minder lang mee.
Punt met audio CD's is dat het foutcorrectie mechanisme daarbij een stuk minder robuust is dan met data CD's. Niet corrigeerbare leesfouten zijn binnen zekere grenzen wel toelaatbaar geacht. Dus dan komt het meer aan op de kwaliteit loopwerk en uitlezing.
Punt met audio CD's is dat het foutcorrectie mechanisme daarbij een stuk minder robuust is dan met data CD's. Niet corrigeerbare leesfouten zijn binnen zekere grenzen wel toelaatbaar geacht. Dus dan komt het meer aan op de kwaliteit loopwerk en uitlezing.
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Volgens mij zijn de CDM4 loopwerken nog best wel robuust:
https://www.dutchaudioclassics.nl/phili ... mechanism/
Ze zijn niet alleen door Philips en Marantz gebruikt. Ik heb een Technics met dit loopwerk.
Met kleine slotloaded spelers heb ik slechte ervaring dat de cd's toch wel krasten door het mechanisme.
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Is de Eversolo Play geen optie? Die heeft een ingebouwde cd speler.
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Dat kan ik mij voorstellen
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Tsja, het fysieke aspect ga je dan toch missen.
Met de LP is dat ultiem; halverwege het album de plaat draaien en de naald weer in de groef zetten. Vooraf goed poetsen om de associatie met een knetterend haardvuur te vermijden.
Bij de cd is het nog de schijf uit de kast kiezen, het laatje openen en op play drukken.
Het is wat minder dan de fysieke inspanning bij de LP maar je hebt geen gezellig kampvuur op de achtergrond.
Rippen en streamen is alleen drukken op de knop c.q. het screen. Wel zonder geknetter en een kale audio kast.
Hoe lees je en archiveer je boeken?
Met de LP is dat ultiem; halverwege het album de plaat draaien en de naald weer in de groef zetten. Vooraf goed poetsen om de associatie met een knetterend haardvuur te vermijden.
Bij de cd is het nog de schijf uit de kast kiezen, het laatje openen en op play drukken.
Het is wat minder dan de fysieke inspanning bij de LP maar je hebt geen gezellig kampvuur op de achtergrond.
Rippen en streamen is alleen drukken op de knop c.q. het screen. Wel zonder geknetter en een kale audio kast.
Hoe lees je en archiveer je boeken?
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Ik heb destijds een licentie gekocht voor de dBPoweramp, en deed het tijdens het werk wat ik toch op de PC moest doen.
Dus af en toe een werkonderbreking om er een andere CD in te schuiven, en met de licentie was het dat de meerdere kernen werden gebruikt en ging dat super snel.
De NAS was dan goed in te stellen en werd direct naar de juiste plek gedirigeerd.
Als je dat wilt zien hoe dat werkt, je bent van harte welkom.
Dus af en toe een werkonderbreking om er een andere CD in te schuiven, en met de licentie was het dat de meerdere kernen werden gebruikt en ging dat super snel.
De NAS was dan goed in te stellen en werd direct naar de juiste plek gedirigeerd.
Als je dat wilt zien hoe dat werkt, je bent van harte welkom.
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Mooi ding maar ook aan de prijs. Zo bezien is dan een Eversolo met drive wellicht een slimmere keus.
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Ik heb een Nuprime CDT-8 Pro, die is ook lekker compact.
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Ik vermoed dat Coen meer naar zo iets kijkt.
https://iear.nl/product/pro-ject-cd-box ... K3EALw_wcB
Deze dan wel op de digitale ingang van de Wii gebruiken dan kan je prima onderzetters draaien.
https://iear.nl/product/pro-ject-cd-box ... K3EALw_wcB
Deze dan wel op de digitale ingang van de Wii gebruiken dan kan je prima onderzetters draaien.
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Op een goeie hoor je een piano in de opnameruimte staan dankzij een stereo-effect in de galm, of het midden-laag. Op een gewone hoor je mono-galm, is mijn ervaring. Geldt ook voor de rest van de keten.
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Dit is precies wat ik zoek idd, maar deze heeft coax uitgang en geen optisch. De duurdere versie heeft wel optisch https://iear.nl/product/pro-ject-cd-box-ds3/Kappa7 schreef: ↑za 04 apr 2026, 14:24Ik vermoed dat Coen meer naar zo iets kijkt.
https://iear.nl/product/pro-ject-cd-box ... K3EALw_wcB
Deze dan wel op de digitale ingang van de Wii gebruiken dan kan je prima onderzetters draaien.
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Maar over die Pro-Ject CD Box DS3..
Ik heb geen idee naar welke specificaties ik moet kijken.
Op de site vind ik:
"Our massive aluminium chassis provides the best basis for the CD drive and our Blue Tiger CD-80 servo developed by Stream Unlimited is the most advanced on the market."
Dat klinkt veelbelovend.. kan iemand met verstand van zaken hier een plasje over doen?
Qua grootte en prijs valt dit in mijn straatje icm met de WIIM Ultra. Hij is ook niet zo oerlelijk zoals sommige andere cd-spelers.
Ik heb geen idee naar welke specificaties ik moet kijken.
Op de site vind ik:
"Our massive aluminium chassis provides the best basis for the CD drive and our Blue Tiger CD-80 servo developed by Stream Unlimited is the most advanced on the market."
Dat klinkt veelbelovend.. kan iemand met verstand van zaken hier een plasje over doen?
Qua grootte en prijs valt dit in mijn straatje icm met de WIIM Ultra. Hij is ook niet zo oerlelijk zoals sommige andere cd-spelers.
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Geven ze ook niet, alleen marketing bla, bla. Ding speelt naar je zin of niet. Kun je a.d.h. van papier niet bepalen, zeker niet in het instapsegment.CoenvanDongen schreef: ↑zo 05 apr 2026, 11:10Ik heb geen idee naar welke specificaties ik moet kijken.
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Ik zag dit vergelijk tussen beide spelers.
Lijkt dat de DS3 wel echt de beste DAC van de 2 heeft.
Qua loopwerk is het gelijk, mogelijk is de ophanging van de DS3 wat mooier gemaakt.
Lijkt dat de DS3 wel echt de beste DAC van de 2 heeft.
Qua loopwerk is het gelijk, mogelijk is de ophanging van de DS3 wat mooier gemaakt.
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Rond die prijs komt ook deze bovendrijven trouwens https://www.missionhifi.nl/products/mis ... 4421962067
Die TEAC die Wieger61 aanraad is wel erg mooi en ongetwijfeld een goede keus, maar hoop toch rond of onder de 600,- te blijven voor een cd-transport
Die TEAC die Wieger61 aanraad is wel erg mooi en ongetwijfeld een goede keus, maar hoop toch rond of onder de 600,- te blijven voor een cd-transport
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Advies voor versterker voor Daudio C1 speakers.
Nog een optie trouwens:
De SMSL PL200T CD Transport
https://www.audiophonics.fr/en/cd-playe ... 97QNdIJjoK
Maar ik twijfel of deze cd transport echt zo goed is of dat werkelijk iedere hifi vlogger op youtube grof geld heeft gekregen om deze te pushen.
Als deze echt zo goed is als de reviews mij doen geloven dan denk ik dat het deze gaat worden.
De SMSL PL200T CD Transport
https://www.audiophonics.fr/en/cd-playe ... 97QNdIJjoK
Maar ik twijfel of deze cd transport echt zo goed is of dat werkelijk iedere hifi vlogger op youtube grof geld heeft gekregen om deze te pushen.
Als deze echt zo goed is als de reviews mij doen geloven dan denk ik dat het deze gaat worden.
