17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ziet er goed uit! Zou hem zeker meenemen, daar vinden we wel een plekje voor!
-
martinhagenbeek
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 11 apr 2023, 19:49
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Inmiddels klinken mijn actieve Line Array’s goed genoeg om ze mee te nemen. Geef maar aan of er nog een plekje is. Thuiswedstrijd voor mij, maar met deze ballast kom ik maar beter niet op de fiets.
Laatst gewijzigd door martinhagenbeek op do 24 apr 2025, 10:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Er is zeker plek! Ik zet je op de lijstmartinhagenbeek schreef: ↑do 24 apr 2025, 8:47Inmiddels klinken mijn actieve Line Array’s goede genoeg om ze te mee te nemen naar de luisterdag in Breda. Geef maar aan of er nog een plekje is.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Nog even terugkomend op het eten en drinken, er zijn de hele dag diverse drankjes, verschillende soorten tosties en soepen te bestellen.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Als er een plekje is, zou ik graag ook mijn eerste zelfbouw speakers willen meenemen?
Zie viewtopic.php?t=32674
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Er is altijd plek, ik zet je op de lijst 
Neem je een complete set mee?
Neem je een complete set mee?
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Super, veel zin in! Het zijn actieve speakers. Je moet ergens beginnen...
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Heb je wel zelf een bron? Of zou je die willen lenen van iemand?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ik heb altijd een bron bij me, streamer, eigen wifi, dac, eindversterker.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Dank voor jullie aanbod! Ik had even moeten toelichten: de speakers (twee-weg monitors) hebben een eigen versterker+voeding ingebouwd en werken wireless op BT met een TinyShine versterkerboard op basis TPA3116D2. Woofer is 6.5 inch Dayton Audio Signature 180 met tweeter SBA SB26ADC-C000-4.
Zie ook draadje voor wat meer toelichting viewtopic.php?p=2105325#p2105325
Zijn er wellicht speaker stands beschikbaar om ze op te zetten? , moet de mijne nog maken.
Zie ook draadje voor wat meer toelichting viewtopic.php?p=2105325#p2105325
Zijn er wellicht speaker stands beschikbaar om ze op te zetten? , moet de mijne nog maken.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
echt? dan ga je de schoonheid van het noten niet meer zien vrees ik.
Monocoat van Rubio is ook iets heel apart, let op met hun pigmentserie. Het resultaat is nml kompleet anders dan met eender welk ander middel. Voor dat noten zou ik eerder naar de verbeterde deense olie van de Cokerije gaan. Die gaat het hout laten leven. Rubio doet net het tegenovergestelde, het maakt alles egaler.
Het grote voordeel van Rubio is dat je na een paar minuten klaar bent. Voor parket en meubels is dat ideaal.
Bij Danish oil (en ook Tung olie) duurt het enkele dagen vooraleer het echt droog is.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Brede voet nemen en de speakers vast maken aan de stands dan.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ik kan er helaas niet bij zijn.
Veel plezier allemaal daar.
Veel plezier allemaal daar.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Welke versterker drivers etc heb jij gebruikt hiervoor?
Het ziet er ergggg mooi uit in ieder geval
Ik probeer die dag sochtends langs te komen, alleen tis ook mijn trouwdag(dus weet niet of de grote baas plannen heeft
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Bedankt Maurice.
De 2.1 digitale versterker heb ik zo’n 3 jaar geleden voor de eerste keer gebruikt toen ik een Canton actieve subwoofer moest herstellen. Het herstellen van de versterker was niet te doen omdat de meeste onderdelen onder een soort siliconen zat. Ik heb toen de sub verbouwd met de 2.1 module erin. Ik was toen aangenaam verrast door de geluidskwaliteit. Deze speelt nu bijna 3 jaar dagelijks in een café van ‘s morgens vroeg tot sluitingstijd laat op de avond.
De 7 luidsprekers in de soundbar die ik meebreng had ik nog liggen. Voor een andere soundbar heb ik Dayton Audio speakers gebruikt. Ik breng zo’n versterker module mee naar Breda.
Proficiat met het huwelijk. De grote baas mag ook meekomen hoor.
De 2.1 digitale versterker heb ik zo’n 3 jaar geleden voor de eerste keer gebruikt toen ik een Canton actieve subwoofer moest herstellen. Het herstellen van de versterker was niet te doen omdat de meeste onderdelen onder een soort siliconen zat. Ik heb toen de sub verbouwd met de 2.1 module erin. Ik was toen aangenaam verrast door de geluidskwaliteit. Deze speelt nu bijna 3 jaar dagelijks in een café van ‘s morgens vroeg tot sluitingstijd laat op de avond.
De 7 luidsprekers in de soundbar die ik meebreng had ik nog liggen. Voor een andere soundbar heb ik Dayton Audio speakers gebruikt. Ik breng zo’n versterker module mee naar Breda.
Proficiat met het huwelijk. De grote baas mag ook meekomen hoor.
Laatst gewijzigd door eQuanD op za 10 mei 2025, 18:49, 2 keer totaal gewijzigd.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ik zag ineens dat ik vanaf 'smiddags ander vertier in de agenda had staan. Tickets lang, lang geleden aangeschaft. Dus als ik er ben is het alleen 's morgens.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Net nog even op de locatie geweest om wat door te spreken.
We gebruiken de 4 ruimtes die grenzen aan de tuin. Hierdoor hoeven we niet in de keuken en de gang aan de achterkant te komen.
Hier wat fotos van de 4 ruimtes:
Zoals te zien genoeg variatie in formaat. Ik zal hier ook rekening mee houden in de planning.
Om 09:30 gaat de deur open zodat mensen die wat meebrengen op kunnen bouwen zodat we er om 10:00 klaar voor zijn.
Ik hoop op een leuke dag en een goede opkomst!
We gebruiken de 4 ruimtes die grenzen aan de tuin. Hierdoor hoeven we niet in de keuken en de gang aan de achterkant te komen.
Hier wat fotos van de 4 ruimtes:
Zoals te zien genoeg variatie in formaat. Ik zal hier ook rekening mee houden in de planning.
Om 09:30 gaat de deur open zodat mensen die wat meebrengen op kunnen bouwen zodat we er om 10:00 klaar voor zijn.
Ik hoop op een leuke dag en een goede opkomst!
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Gaat zeker goedkomen hardbats!! Ik heb er flink zin in!
