Hypex FA503 in Modushop kastje

Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

Dat zie je niet goed, dat is mini USB B.
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door tigradekat »

Oke, ik twijfelde door de uitsparing in je kast, dat lijkt op usb C op de foto.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

De uitsparing is gewoon rechthoekig idd. Niet de vorm van mini USB B.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

Het graveerwerk is ook klaar. Niet helemaal de 100 punten die ik had gehoopt maar toch ook niet slecht genoeg om het opnieuw te doen. Nu alles in elkaar zetten en kijken of het allemaal werkt :mrgreen:
20230816_193128.jpg
20230816_193132.jpg
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

Alles gemonteerd en hij lijkt te werken. Nu tijd om speakers te bouwen en om te bouwen al zal dat nog wel even duren ben ik bang :?
20230816_200805.jpg
20230816_200816.jpg
20230816_200828.jpg
20230816_202029.jpg
20230816_202052.jpg
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door tigradekat »

Heel netjes hoor, top! :rock: :rock:
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door satefan »

Heel gaaf Bas!
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

Thanks! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door Pjotr »

En zo in elkaar valt dat graveerwerk toch weer 100% mee!
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door Kappa7 »

Netjes hoor.
Ziet er profi uit zo.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door Shadow »

hardbats schreef: wo 16 aug 2023, 20:25
Alles gemonteerd en hij lijkt te werken. Nu tijd om speakers te bouwen en om te bouwen al zal dat nog wel even duren ben ik bang :?
Hoe werkt dat met de display Bas? die sluit je aan op de master en wat voor info zie je erop?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

Dat werkt goed.
Sluit je idd aan op de master. Je ziet volume, preset, clipping, protection, fan aan/uit. Staat allemaal in de gebruiksaanwijzing van het display. En het werkt als ontvanger voor de afstandbediening.
Ik heb hem bij op de luisterdag :wink:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door Shadow »

Ik ben er niet bij in Hengelo
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef: wo 16 aug 2023, 20:25
Alles gemonteerd en hij lijkt te werken. Nu tijd om speakers te bouwen en om te bouwen al zal dat nog wel even duren ben ik bang :?

20230816_200805.jpg

20230816_200816.jpg

20230816_200828.jpg

20230816_202029.jpg

20230816_202052.jpg
Verrekte Gaaf :kwijl:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

Dankje Bert, ze doen het ook goed is inmiddels gebleken :D
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door OpaBert »

Mooi echt , ik heb het helemaal niet gezien
Erg druk in mijn hoofd , vertel het wel een keer O:)
Ziet er erg goed uit iig
En helemaal leuk dat het goed werkt !
Gebruikersavatar
rodi
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 20:39

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door rodi »

Heel erg mooi gedaan! Ziet er echt professioneel uit 8)

Lijkt me een beest van een versterker met 2x500+100w en dat dan stereo!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door OpaBert »

Wat een getob met die buizen versterkers met transformatoren en smoorspoelen niet te tillen ook nog een Bias automaat en dan heb je 50 Watt met een set KT88 met wind mee en berg af hier staat dan ruim 2,2Kw en je pakt het ook nog op zonder heftruck :D
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

Vermogen is tegenwoordig goedkoop he, en lekker efficiënt.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door OpaBert »

Eigenlijk alleen maar te pruimen Bas omdat je gehoor niet tot 200 KHz gaat :lol:
Nee gekkigheid Buizen versterkers klinken anders en sommige vinden dat lekkerder
Ik vermoed dat ik dat ook zo ervaar ,maar ik ga niet beweren dat het beter is !
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door OWC »

OpaBert schreef: za 02 mar 2024, 22:12
Wat een getob met die buizen versterkers met transformatoren en smoorspoelen niet te tillen ook nog een Bias automaat en dan heb je 50 Watt met een set KT88 met wind mee en berg af hier staat dan ruim 2,2Kw en je pakt het ook nog op zonder heftruck :D
Dan rook je ook nog zo'n 20-30W weg aan gloeistroom + Class-AB opstelling met max praktisch rendement van ergens tussen 55-65% oid.

Daarentegen zijn dat dan wel weer 50W echte continu Watts, als je namelijk goed de kleine lettertjes van Hypex leest, is het continu vermogen 1/5 lager. (alsdus hun eigen datasheets).

Maar het is idd een andere soort smaak en naar mijn mening zijn beide smaken prima op z'n tijd! :) 8) :goedzo:
Plaats reactie

Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”