Pass Pearl 2

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Shadow »

De BOM bij de losse printjes klopt wel, zijn gewoon verschillende versies van en ik had het aan de afbeelding gewoon kunnen zien, dus trek het je niet aan hoor...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Shadow »

Kappa7 schreef: za 06 jul 2024, 23:46
Als je de 47K als vaste waarde gebruikt dus die positie open laten in je schakelaar dan heb je altijd een weerstand in je ingang zitten.
De andere schakel je dan parallel. dat heb ik ok zo en schakel gewoon tussen de ingang als dat nodig is.
Nog geen plop of iets dergelijks gehad.
Ah maar dan moet ik ff aan de reken met vervangingsweerstanden, komt goed :goedzo:

Had vanavond nog een hartverzakking btw; ik liep de garage in om ff wat te checken aan de gelijkrichtprint, we hadden net daarvoor een complete wolkbreuk gehad hier, liggen er druppels water op m'n Weller soldeerstation :boos:
20240706_224346.jpg
Echt precies 1 klein lek langs een dakbalk en ook nergens anders, ik dat hele station uit elkaar gehaald en droog gefohnd, tuurlijk het hittebestendige beschermglaasje voor het lcd display laten glippen en sneuvelen ](*,)
Affijn hij doet het nog :goeie:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8117
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Kappa7 »

Dat is nog mazel, zou zonde zijn om je station zo af te moeten schrijven.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Shadow »

Shadow schreef: za 06 jul 2024, 15:09
Ik denk dat ik een van de weinigen ben die de gelijkrichtprinten erbij heeft van de laatste serie, daar staan de verkeerde contact blokken van Phoenix Contact voor op de BOM;

20240706_150015.jpg

Dit is de Phoenix 1730528 zoals op de BOM, met 2 contact pennen per positie, terwijl het de 1712805 moet zijn :-"
Ik had het op de afbeelding ook gewoon kunnen zien maar keek er over heen ](*,)
Ik lig toch plat in het ziekenhuis en krijg een mail van de leverancier dat Phoenix 1712805 niet leverbaar is, ik nog een keer door het verkoop topic van George heen en de BOM doorgelezen, daar staat de Phoenix 1729144 in.... ](*,)
Wat is het verschil? De maximaal in te voeren draad dikte, ah dat is niet kritisch bij deze toepassing.
Gewoon leverbaar bij een Nederlandsche webshop dus dat scheelt :-"
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8117
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Kappa7 »

Shadow schreef: ma 08 jul 2024, 20:29
Ik lig toch plat in het ziekenhuis
Niet te lang hoop ik voor je.
Goed dat je de juiste gevonden hebt.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Shadow »

@Kappa7: blonde vraag, maar van de Salas printjes zijn er 4 voor de positieve en 2 voor de negatieve spanning, de voedingen zijn 3x positief, 3x negatief, hoe sluiten we dat aan? Of bouw ik 1 voedingsprint met 2x positief op?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Henkjan »

zo uit m'n hoofd: er zitten toch 2x positieve en 1x negatieve voedingsaansluitingen op de Pass print?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Shadow »

Correct, dus we hebben 4x een positieve spanning nodig en 2x een negatieve, de 3 gelijkricht printjes leveren 3x positief en 3x negatief, vandaar de vraag.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Henkjan »

ah, op die fiets. had gedacht dat je met "Sallas" de hele voeding bedoelde. tijd voor bed
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8117
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Kappa7 »

Shadow schreef: di 09 jul 2024, 22:17
@Kappa7: blonde vraag, maar van de Salas printjes zijn er 4 voor de positieve en 2 voor de negatieve spanning, de voedingen zijn 3x positief, 3x negatief, hoe sluiten we dat aan? Of bouw ik 1 voedingsprint met 2x positief op?
Ik moet weer even terug zoeken hoe dat ookalweer zat.
Zit nu op Schiphol en kan niet overal bij.
Kom ik op terug dus.
Vast een voorschot.
Er staan 2 gelijkrichter met elk een eigen transformator wikkeling aansluiting.
Dat is dus niet automatisch voor een positieve en een negatieve spanning.
Dat kan alles worden natuurijk.
Dus ook 2x positief.
Zo lang je niets aan aarde hangt kan het alle kanten op.

Groetjes
George
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Shadow »

Ah dan zit het zoals ik verwacht had, voeding niet aan aarde en gewoon aansluiten naar wens van de betreffende Salas print.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8117
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Kappa7 »

Ja de referentie naar aarde zit op de versterker print.
Dubbel aarde geeft alleen maar aardlussen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Shadow »

George, R6 op alle Salas printjes is niet benoemd in de BOM, gewoon blanco laten? of brug erin?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Shadow »

Screenshot_20240711_194348_Chrome.jpg
Is gewoon nodig dus, sjips :think:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Shadow »

20240711_215647.jpg
Vanavond nog wat kunnen doen, geeft een goed gevoel in deze situatie :beer:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Henkjan »

:goedzo:
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Pass Pearl 2

Bericht door John P »

Kun je je wel lang genoeg concentreren?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Shadow »

Ja dat gaat wel, als de kinderen naar bed zijn en er verder geen afleiding is, dan gaat dat. Dan moet ik me een beetje goed voelen en niet continu pijn hebben want dan weet je dat er niks van komt of je later de rekening krijgt ..
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Shadow »

Inspiratie voor de behuizing aan het opdoen;
03.jpg
PH150interior__75914.jpg
Modwright PH150
322mod.promo_.jpg
322mod.ins.jpg
Modwright PH9
100-front-b.png
Burmester
h53266-0-53266.jpg
Audio Research MCP-2
(spreekt me erg aan door de gelijkenis met de SP-6B die ik al heb)

Heb al een schets gemaakt in Audio Research stijl O:)
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8117
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Kappa7 »

:goedzo: Leuk, goed bezig.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Shadow »

Dankjewel, klopt het van die R6 op de Salas printen?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Shadow »

Die zijn ook binnen;
20240712_131915.jpg
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8117
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Kappa7 »

Shadow schreef: vr 12 jul 2024, 8:13
Dankjewel, klopt het van die R6 op de Salas printen?
Dat moet ik echt even nakijken als ik weer thuis ben.
Zit nu nog in Cagliari.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Shadow »

Geen probleem, ik heb het al gevonden, het is dezelfde waarde als R2 en daar staan er bij aantallen ook 2, maar R6 is in beide bom's niet benoemd...
Screenshot_20240712_192113_Microsoft 365 (Office).jpg
En ik zag dus niet waarom ik er dan 12 moest bestellen ](*,)
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8117
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Pass Pearl 2

Bericht door Kappa7 »

Dan kan je goed matchen. :mrgreen:
Ik zal het nog wel even na kijken.
Ik ben nu ook wel benieuwd hoe dat zit.
Plaats reactie