Pass Pearl 2
Moderator: Beheerdersteam
Re: Pass Pearl 2
De BOM bij de losse printjes klopt wel, zijn gewoon verschillende versies van en ik had het aan de afbeelding gewoon kunnen zien, dus trek het je niet aan hoor...
Re: Pass Pearl 2
Ah maar dan moet ik ff aan de reken met vervangingsweerstanden, komt goedKappa7 schreef: ↑za 06 jul 2024, 23:46Als je de 47K als vaste waarde gebruikt dus die positie open laten in je schakelaar dan heb je altijd een weerstand in je ingang zitten.
De andere schakel je dan parallel. dat heb ik ok zo en schakel gewoon tussen de ingang als dat nodig is.
Nog geen plop of iets dergelijks gehad.
Had vanavond nog een hartverzakking btw; ik liep de garage in om ff wat te checken aan de gelijkrichtprint, we hadden net daarvoor een complete wolkbreuk gehad hier, liggen er druppels water op m'n Weller soldeerstation
Echt precies 1 klein lek langs een dakbalk en ook nergens anders, ik dat hele station uit elkaar gehaald en droog gefohnd, tuurlijk het hittebestendige beschermglaasje voor het lcd display laten glippen en sneuvelen
Affijn hij doet het nog
Re: Pass Pearl 2
Ik lig toch plat in het ziekenhuis en krijg een mail van de leverancier dat Phoenix 1712805 niet leverbaar is, ik nog een keer door het verkoop topic van George heen en de BOM doorgelezen, daar staat de Phoenix 1729144 in....Shadow schreef: ↑za 06 jul 2024, 15:09Ik denk dat ik een van de weinigen ben die de gelijkrichtprinten erbij heeft van de laatste serie, daar staan de verkeerde contact blokken van Phoenix Contact voor op de BOM;
20240706_150015.jpg
Dit is de Phoenix 1730528 zoals op de BOM, met 2 contact pennen per positie, terwijl het de 1712805 moet zijn![]()
Ik had het op de afbeelding ook gewoon kunnen zien maar keek er over heen![]()
Wat is het verschil? De maximaal in te voeren draad dikte, ah dat is niet kritisch bij deze toepassing.
Gewoon leverbaar bij een Nederlandsche webshop dus dat scheelt
Re: Pass Pearl 2
@Kappa7: blonde vraag, maar van de Salas printjes zijn er 4 voor de positieve en 2 voor de negatieve spanning, de voedingen zijn 3x positief, 3x negatief, hoe sluiten we dat aan? Of bouw ik 1 voedingsprint met 2x positief op?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Pass Pearl 2
zo uit m'n hoofd: er zitten toch 2x positieve en 1x negatieve voedingsaansluitingen op de Pass print?
Re: Pass Pearl 2
Correct, dus we hebben 4x een positieve spanning nodig en 2x een negatieve, de 3 gelijkricht printjes leveren 3x positief en 3x negatief, vandaar de vraag.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Pass Pearl 2
ah, op die fiets. had gedacht dat je met "Sallas" de hele voeding bedoelde. tijd voor bed
Re: Pass Pearl 2
Ik moet weer even terug zoeken hoe dat ookalweer zat.
Zit nu op Schiphol en kan niet overal bij.
Kom ik op terug dus.
Vast een voorschot.
Er staan 2 gelijkrichter met elk een eigen transformator wikkeling aansluiting.
Dat is dus niet automatisch voor een positieve en een negatieve spanning.
Dat kan alles worden natuurijk.
Dus ook 2x positief.
Zo lang je niets aan aarde hangt kan het alle kanten op.
Groetjes
George
Re: Pass Pearl 2
Ah dan zit het zoals ik verwacht had, voeding niet aan aarde en gewoon aansluiten naar wens van de betreffende Salas print.
Re: Pass Pearl 2
Ja de referentie naar aarde zit op de versterker print.
Dubbel aarde geeft alleen maar aardlussen.
Dubbel aarde geeft alleen maar aardlussen.
Re: Pass Pearl 2
George, R6 op alle Salas printjes is niet benoemd in de BOM, gewoon blanco laten? of brug erin?
Re: Pass Pearl 2
Ja dat gaat wel, als de kinderen naar bed zijn en er verder geen afleiding is, dan gaat dat. Dan moet ik me een beetje goed voelen en niet continu pijn hebben want dan weet je dat er niks van komt of je later de rekening krijgt ..
Re: Pass Pearl 2
Inspiratie voor de behuizing aan het opdoen;
Modwright PH150
Modwright PH9
Burmester
Audio Research MCP-2
(spreekt me erg aan door de gelijkenis met de SP-6B die ik al heb)
Heb al een schets gemaakt in Audio Research stijl
Modwright PH150
Modwright PH9
Burmester
Audio Research MCP-2
(spreekt me erg aan door de gelijkenis met de SP-6B die ik al heb)
Heb al een schets gemaakt in Audio Research stijl
Re: Pass Pearl 2
Geen probleem, ik heb het al gevonden, het is dezelfde waarde als R2 en daar staan er bij aantallen ook 2, maar R6 is in beide bom's niet benoemd...
En ik zag dus niet waarom ik er dan 12 moest bestellen](./images/smilies/eusa_wall.gif)
En ik zag dus niet waarom ik er dan 12 moest bestellen
Re: Pass Pearl 2
Dan kan je goed matchen.
Ik zal het nog wel even na kijken.
Ik ben nu ook wel benieuwd hoe dat zit.
Ik zal het nog wel even na kijken.
Ik ben nu ook wel benieuwd hoe dat zit.
