Dynaudio Mini Esotar Reference
Moderator: Beheerdersteam
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Een gezamelijk inhoud van 25 liter afgestemd op circa 44Hz, geeft een -3dB punt van rond de 40Hz.Audiofiel schreef:Via een reactie van Tony op mijn topic bij htforum kwam ik hier terecht. Leuk om te lezen dat deze fraaie Dynaudio's weer een nieuw leven worden ingeblazen.
Ik ben wel benieuwd hoeveel liter je hebt gebruikt voor deze kast, aangezien de 15W75 meestal slechts zo'n 7-8 liter per stuk wil hebben.
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Mooi systeem inderdaad en manier van filtering blijkt weer zeer belangrijk... Ik heb de meeste Dyn's altijd wel kunnen waarderen en ik speel ongeveer 8 jaar met Dynaudio in de auto (MW160, MD140 en MD100 actief gefilterd). Klinkt erg transparant.
Wat me wel in negatieve zin opvalt is een bepaalde mate van niet-lineariteit, weinig laag als het zacht staat en op wat meer volume wordt het echt stukken beter. Andere sets hebben dit effect natuurlijk ook wel, maar minder.
Rob.
Wat me wel in negatieve zin opvalt is een bepaalde mate van niet-lineariteit, weinig laag als het zacht staat en op wat meer volume wordt het echt stukken beter. Andere sets hebben dit effect natuurlijk ook wel, maar minder.
Rob.
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
....en zo ziet het geheel in het echt uit. Ik heb gebruik gemaakt van 1,4mm luchtspoelen en Clarity Cap SA condensatoren (behalve de grote 47uF - dit is een gewone Audyn Cap). Weerstanden zijn een mix van cement, MOX en koolfilm. Er wordt ge-bypassed met Styroflex voor de tweeter en Mundorf Supreme voor het midden. Een optimale prijs/prestatie combinatie. 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Prachtig! Ik heb ze beluisterd en ze klinken prima, mooie detaillering in zowel midden en hoog, iets lichter in 't laag, maar als ze dichter tegen een wand of in een hoek geplaatst worden komt dat ongetwijfeld ook goed uit de verf.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
