De ingangsselectie is een 2 laags print, de phono preamp een 4 laags. Bij de phono preamp heb ik daardoor een niet-onderbroken-gndvlak kunnen gebruiken, en een aparte laag voor de voedingsdistributie. Opgebouwd, met met name de juiste hoogte voor de as van de volume potmeter (de ingangs chassis delen komt in de achterkant van de kast met een afgeschermd draadje naar de print toe) op een framepje zit het er zo uit:
Waarbij ik met name ook op de afmeting heb gelet, lekker compact zo. Testen, de ingangsselectie ziet er goed uit, ik kan met 12V op de bewuste pin vd connector het gewenste kanaal kiezen. 3 x vooraf gekeken of de potmeter de juiste kant op regelt juist omdat íe op de kop hangt, prettig om te zien dat dit in de praktijk ook zo is
Het phonotrapje aangesloten. Heb m'n signaal generator op 5mV / 1kHz output gezet, als ik dit op de ingang vh versterkertrapje aanbied kom er iets van 0.75V uit (alles RMS). Lijkt me prima. Als ik de frequentie opdraai zie ik geen vervelende verschijnselen als oscillaties, en ik zie de versterking afnemen. Dit is juist, RIAA correctie zorgt er ook voor dat de zachter opgenomen lage frequenties op een vinyl plaat meer worden versterkt dan de hogere. Lijkt me wel geinig om een RIAA curve te maken om te zien of íe ook echt juist is. Ga ik in een later stadium doen, eventueel kan ik dan met wat component waarden nog corrigeren, verwacht overigens niet dat dit nodig is. Heb er nog geen platenspeler op aan gesloten, weet dus ook verder niet hoe het met brom e.d. staat, heeft ook weinig zin nu denk ik omdat het eindresultaat toch wordt bepaald in de kast straks. Oja, de condensatoren in deRIAA correctie wilde ik graag in smd gebruiken, maar na een discussie met goede bruikbare tips in dit draadje heb ik Wima MKP gebruikt. Zakje besteld, en de exemplaren die het dichtst bij de gewenste waarde komen eruit gevist. Was nog benieuwd, wat doet die waarde met opwarming, als ik in de tester een C meet en deze opwarm tot boven de 50 degC (worden ze never nooit natuurlijk) is dat verwaarloosbaar.
Verder nu met een voeding, en wapper aansturing, en er moet nog een printje aan de voorkant komen waar de ingangsindicatie op komt. Nog weer eventjes wat te doen