高 GAO OTL versterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: 高 GAO OTL versterker
Na de voorgaande opmerkingen over het in- en uitzetten van het materiaal van de topaansluiting hier en daar wat gezocht (inderdaad op klemaansluiting) en vraag me af of de onderstaande afbeelding misschien een goede klem is. Wel vastschroeven, maar toch veerwerking :
groet,
Aat
groet,
Aat
Gewoon proberen, de kosten zijn het niet. En onder het boutje kun je mooi een soldeerlipje kwijt voor de aansluiting. Voor dat kleine grut zou ik ook eens even zoeken naar een handel in industriële slangen, zoals siliconenslang e.d.
Dat spul wordt niet meer regulier gemaakt. Dus je komt uit bij de dure high-end niche handel of NOS uit de surplus/dump of de garage Chinees die ook een cent mee wil pikken.ray5150 schreef:Maar, er moet toch wel wat in de handel te krijgen zijn dat ligt tussen de merkloze 1 euro dingen, en de Yamamoto's van 2 tientjes het stuk ?
- RobertD
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat die porselein omhulde één-euro-dingen op mijn 807SE toch best wel goed zitten. Ze zijn in elk geval goed beschermd tegen de temperatuur van de buis.
Wel met een soepel draadje aansluiten. Ik had het eerst met massief installatiedraad gedaan, maar als je dan de draad aanraakt wipt het kapje er toch wel snel af.
Wel met een soepel draadje aansluiten. Ik had het eerst met massief installatiedraad gedaan, maar als je dan de draad aanraakt wipt het kapje er toch wel snel af.
Een andere optie die ik wil proberen is een spantangknop bewerken naar 6,5mm.
Drraadje komt door de zijkant onder het schroefje, kapje erop voor isolatie en afdekking. Knoppen o.a. bij
https://www.eoo-bv.nl/spantang-knoppen- ... grijs.html
Drraadje komt door de zijkant onder het schroefje, kapje erop voor isolatie en afdekking. Knoppen o.a. bij
https://www.eoo-bv.nl/spantang-knoppen- ... grijs.html
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Wat een idee... vind 'm wel erg goed eigenlijk
zijn standaard voor een 6mm potmeter as, misschien pas 6.5mm zo al wel.
Top aansluiting is er in div. maten. Dacht dat 6,35mm (1/4") standaard was. En in die maat zijn die spantang knopjes ook te koop bij Mouser, RS enz. Maar zo'n spantang blijft meer een schroef constructie dan een veer constructie.
Het messing binnenwerk druk je er meestal zo uit.
Is het toch gelijk opgelost?Hopen dat dat niet smelt.
Laatst gewijzigd door Pjotr op do 24 nov 2016, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen idee hoe heet zo'n topaansluiting van de PL eigenlijk wordt, warmte kan dan inderdaad een probleem zijn Gerhard. De oude Philips knoppen zijn van bakeliet, die heb ik nog liggen...
De messing klem onderdelen kunnen ook in teflon geplaatst worden, iets meer werk
De messing klem onderdelen kunnen ook in teflon geplaatst worden, iets meer werk
Je moet er gewoon met je vingers vanaf blijven en alleen met je ogen kijken 
Gaat met dit helemaal vanzelfds23man schreef:Dan mag je Dre wel uit de buurt houden!
Even aan het freubelen geweest.
Het kan allemaal wat kleiner maar dit was het materiaal wat ik heb liggen.
.
Netjes Loek, is dat teflon? Kun je er wel €40 per stuk voor vragen

Met alle respect voor dit vakwerk, het ziet er wel erg fiel uit. Op e.o.a. manier zien die klemmetjes van Gerhard/Aat er stoerder uit vind ik,
Netjes Loek, is dat teflon? Kun je er wel €40 per stuk voor vragen
Met alle respect voor dit vakwerk, het ziet er wel erg fiel uit. Op e.o.a. manier zien die klemmetjes van Gerhard/Aat er stoerder uit vind ik,
-
ds23man
- Ook commercieel actief
cool schreef:Even aan het freubelen geweest.![]()
Ik vind het er fraai uitzien!Pjotr schreef:. .....Met alle respect voor dit vakwerk, het ziet er wel erg fiel uit...
Bestaat de mogelijkheid er 1 (of liever 2) te proberen?
groet,
Aat
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Nou weet ik uit eigen ervaring dat de maatvoering bij die spantangknoppen heel nauw luistert. Eentje voor 6.35mm op een 6mm as is niet stabiel te krijgen. Dus Aat, aan de schuifmaat! 
Heb er een aantal gemeten :
- 6,43 mm.
- 6,43 mm.
- 6,35 mm.
- 6,43 mm.
- 6,40 mm.
- 6,39 mm.
- 6,36 mm.
Misschien zijn er een paar een beetje onrond, maar het lijkt me wel duidelijk zo.
groet,
Aat
- 6,43 mm.
- 6,43 mm.
- 6,35 mm.
- 6,43 mm.
- 6,40 mm.
- 6,39 mm.
- 6,36 mm.
Misschien zijn er een paar een beetje onrond, maar het lijkt me wel duidelijk zo.
groet,
Aat
+1Barry2001 schreef:Mooie oplossing zo!
Ziet er helemaal niet verkeerd uit.
Er is iemand wakker geloof ik!Pjotr schreef:Gaat met dit helemaal vanzelfds23man schreef:Dan mag je Dre wel uit de buurt houden!
Natuurlijk Aad, maandag wat materiaal verzamelen en dinsdag verder..AatV schreef:Ik vind het er fraai uitzien!
Bestaat de mogelijkheid er 1 (of liever 2) te proberen?
groet,
Aat
@Barry, ik weet niet of het teflon is, kan ook POM zijn. Kapje is nylon.
Dit is ook wel een leuke optie:
https://www.conrad.nl/nl/schroefklemmen ... 36846.html
Ik houd mij beleefd aanbevolen!cool schreef:....Natuurlijk Aad, maandag wat materiaal verzamelen en dinsdag verder..
groet,
Aat