Hypex SMPS1200A700 naar UcD700: juist? En de 2e UcD dan?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: Hypex SMPS1200A700 naar UcD700: juist? En de 2e UcD dan?

Bericht door Henkjan »

ds23man schreef:
Henkjan schreef:
ds23man schreef:
De smsp moet een stuurspanning hebben om UIT te schakelen.
wat is daar de diepere gedachte van? zoiets als de start knop om de pc uit te zetten :think:
Welk apparaat heeft tegenwoordig geen standby voeding meer? Hoe wil je anders deze via een AB inschakelen? Sterker nog dar zijn tegenwoordig EPA normen voor qua stroomverbruik.
ja, maar dan kan je nog steeds het wegvallen van de stuurspanning gebruiken om t ding in standby te laten gaan toch? en een eindversterker zou je wel eens via de voorversterker willen schakelen toch? en dan is het toch erg onlogisch als de eindversterker aan gaat als de voorversterker van prik af gaat....
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Henkjan schreef:
ds23man schreef:
Henkjan schreef:
wat is daar de diepere gedachte van? zoiets als de start knop om de pc uit te zetten :think:
Welk apparaat heeft tegenwoordig geen standby voeding meer? Hoe wil je anders deze via een AB inschakelen? Sterker nog dar zijn tegenwoordig EPA normen voor qua stroomverbruik.
ja, maar dan kan je nog steeds het wegvallen van de stuurspanning gebruiken om t ding in standby te laten gaan toch? en een eindversterker zou je wel eens via de voorversterker willen schakelen toch? en dan is het toch erg onlogisch als de eindversterker aan gaat als de voorversterker van prik af gaat....
Het gaat wat ver om hier de stuuric's voor in een smps te ontleden, maar deze hebben spanning nodig om de voeding op te kunnen starten.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

ds23man schreef:
Henkjan schreef:
ds23man schreef:
Het gaat wat ver om hier de stuuric's voor in een smps te ontleden, maar deze hebben spanning nodig om de voeding op te kunnen starten.
Even zonder gekheid. Het is gewoon een praktische keuze. Als je er voor zou kiezen om de smps in te laten schakelen op een externe spanning, zou dat betekenen dat je altijd een standby voeding moet hebben. Ook de gebruikers die een dikke schakelaar gebruiken. Deze kan je eventueel op de smps integreren maar dat is weer kosten verhogend. Door te kiezen dat uitschakelen op externe stuurspanning gebeurt, ondervang je dat. Gebruikers die een pulsschakelaar en/of AB gebruiken hebben al een standby voeding.
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

ds23man schreef:
De smsp moet een stuurspanning hebben om UIT te schakelen.
Blijft de vraag, bij hoeveel stroom ? :o
Anne
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

10mA max geloof ik.
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

ds23man schreef:
10mA max geloof ik.
Da's wat veel voor een accu, tenzij heel lang spelen in verhouding tot de rust(ontlaad)periode.
Met de tegenwoordige elektronika had ik gehoopt op minder :( .
Anne
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Zal JP eens vragen.
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Hi Hi als je accu leeg Is gaat de versterker aan :rofl:
Wordt wel weer gelijk de batterij opgeladen. :lol:
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

Kappa7 schreef:
Hi Hi als je accu leeg Is gaat de versterker aan :rofl:
Wordt wel weer gelijk de batterij opgeladen. :lol:
Daarom ook dat 't enkel te doen is met een kleine stroom zodat een accu het wel, zeg een week, uithoudt.
Anders, voor nog langer, kun je 'm beter niet in standby laten, echt uit doen.
Zou nog kunnen met een netschakelaar met magnetische ontgrendeling.Heb ik vroeger wel gezien als beveiliging, iets mis, puls naar elektro-magneet en netschakelaar springt los.
In dit geval, accu onder peil, klik echt uit.
Anne
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Ik verwacht eerder dat Rene gewoon een harde aan en uit schakelaar zal gebruiken.
Had de module andersom gewerkt had hij de versterker gelijk met de buizen versterker kunnen laten in schakelen.
Nu moet daar een extra schakeling voor gemaakt worden.
Zal hem wel niet worden.
ReneN

Bericht door ReneN »

Kappa7 schreef:
Ik verwacht eerder dat Rene gewoon een harde aan en uit schakelaar zal gebruiken.
Yep O:) . Ik moet al allerlei apparaten uitschakelen, dus deze kan er ook nog wel bij. Hij komt ónder de buizenversterker van Menno van der Veen te staan, ik hoop niet dat de Hypex stoorsignalen af gaat geven aan de buizenversterker..... Ik wil nog wel koperfolie bestellen, als afscherming. Bovendien heb ik een alu kast voor de Hypex besteld.

Wordt best wel een mooie combinatie denk ik [-o<
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Is dit nog goed gekomen Rene?
ReneN

Bericht door ReneN »

Kappa7 schreef:
Is dit nog goed gekomen Rene?
Ik moet ongeduldig zijn, niet jij [-X :D .

Ik ben tóch aan het wachten op de behuizing, die kan ieder moment binnenkomen, en dan is het een kwestie van assembleren.... Na ja, dat zal ook nog wel een dingetje worden, maar dat gaat lukken met je gegeven adviezen :dank:.

Ben nu bezig met het op lengte maken van de diverse luidsprekerkabels. Nog effe en dan......
Plaats reactie