Tony Gee's Plutone

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Shadow »

MechanicalAnimal schreef:
Had ik moeten weten, had je daarna mijn Galactica's kunnen beluisteren. Zit een dorp verder ;-)
Bij jou zit de subwoofer er al aan vast :rofl:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door hannesie »

Ik heb bij Toto ook wat beluisterd, leek wel op iets dergelijks toch? :mrgreen: .
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Kappa7 »

Komende donderdag bedoeld Hans en je bent ook van harte welkom hoor.
https://sites.google.com/site/avmnaudioclub/Home
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Shadow »

Kappa7 schreef:
Komende donderdag bedoeld Hans en je bent ook van harte welkom hoor.
https://sites.google.com/site/avmnaudioclub/Home
Lijkt me hardstikke leuk maar Vlissingen - Amersfoort voor 1 avondje vind ik wat gortig :-s
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door hannesie »

Maar die "mijnheer" van een dorp te ver, :lol: :mrgreen: mag ook wel komen. :sure:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Shadow »

Ik ben echt heel benieuwd naar deze speakers hoor, tis dat m'n familie in die hoek van het land wat uitgedund is...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Shadow »

Kappa7 schreef:
Komende donderdag bedoeld Hans en je bent ook van harte welkom hoor.
https://sites.google.com/site/avmnaudioclub/Home
Hoe was de sessie?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Kappa7 »

Erg goed.
Vooral de kleine speaker gaf een erg goed geluid.
De ruimte werd erg goed neergezet.
De grotere speaker was beter maar heb deze niet goed kunen beluisteren.
De gedraaide muziek was niet echt mijn ding.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Shadow »

Kappa7 schreef:
Erg goed.
Vooral de kleine speaker gaf een erg goed geluid.
De ruimte werd erg goed neergezet.
De grotere speaker was beter maar heb deze niet goed kunen beluisteren.
De gedraaide muziek was niet echt mijn ding.
Kleine speaker / grote speaker?
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Geenius »

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Shadow »

Mooi hoor =D>
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Wowly »

Damn tony maakt altijd van die pareltjes....krijg zin om weer eens wat te bouwen.........
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Leobus »

Inderdaad mooie speakertjes. Vooral de kleine vond ik lekker klinken met een zeer fraaie stereoafbeelding in alle dimensies.
De grote heb ik slechts een paar nummertjes gehoord. Toen had ik echt genoeg van de muziek die Tony draaide. Zemeljazz of experimentele jazz. Pff echt niet mijn ding. Misschien een tip voor Tony: Als mensen boxen willen beluisteren/beoordelen, is het wel zo handig wat bekendere muziek te draaien. Of in ieder geval een mix van wat bekenders en wat je zelf leuk vindt.
Sorry voor dit gemopper, maar goed (als advies) bedoeld.

Groet,

Leobus
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door hannesie »

Dan ben je toch net te vroeg weg gegaan Leo, we hebben ook later nog verzoek nummers gedraaid.

En het duiden van anderen was juist dat ze de Plutone 10 keer beter vonden, dus wat is dan het effect?
Het zal een persoonlijke smaak zijn?

Bij het stuk klassiek via de Otello's had ik het idee dat dat een beetje teveel was voor die kleine jongens in de grote zaal.
En een opmerking als, het zou zo maar eens kunnen, dat wanneer er een strakke versterker aan de Plutone's kan worden gehangen, er een wezenlijk verschil is in controle van het laag, wat nu mede door de relatief eenvoudige Marantz 6004 niet helemaal tot zijn recht kwam.

Edit : Ik heb mij ook wel verbaast over de muziek keuze van Tony, maar er zijn vaak dingen die je soms voor het eerst hoort op een show of demo, waardoor je ineens weer wat nieuws op pakt, zoals ik vandaag in Brussel ook weer wat moois tegen kwam.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door knuisje »

Ik vond de Plutones vooral erg overtuigend bij het kerkorgel. Op het onderste oktaaf na bleef het moeiteloos overeind.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
Bij het stuk klassiek via de Otello's had ik het idee dat dat een beetje teveel was voor die kleine jongens in de grote zaal.
En een opmerking als, het zou zo maar eens kunnen, dat wanneer er een strakke versterker aan de Plutone's kan worden gehangen, er een wezenlijk verschil is in controle van het laag, wat nu mede door de relatief eenvoudige Marantz 6004 niet helemaal tot zijn recht kwam.
Altijd je ZBA CA bij je hebben Hans, meer controle is er niet :lol: Misschien moet ik maar eens een opblaasversie maken? :rofl:

Wat betreft. de Otello's vind ik het niet terecht om dergelijke kleintjes in een zo'n grote ruimte te beoordelen. Daar zijn ze gewoon niet voor ontworpen. Zou zomaar kunnen dat ze in een ruimte van zeg 16m2 - 25m2 heel anders uitpakken.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Kappa7 »

De kleintjes deden het juist verrassend goed in de grote ruimte.
En het orgel op de grote was zeker erg goed.
Tis voor mij alleen geen referentie om een speaker op te kunnen beoordelen.
Daar heb ik toch echt bekend werk voor nodig.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door MechanicalAnimal »

http://www.humblehomemadehifi.com


Aankondiging van tonys nieuwe Ultra Low Budget, daar benmik beniuewd naar :)

Misschien als een verrassing om voor me broertje te bouwen
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Shadow »

Wowly schreef:
Damn tony maakt altijd van die pareltjes....krijg zin om weer eens wat te bouwen.........
Vervangers voor de refmons Jan?
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door MechanicalAnimal »

Shadow schreef:
MechanicalAnimal schreef:
Had ik moeten weten, had je daarna mijn Galactica's kunnen beluisteren. Zit een dorp verder ;-)
Bij jou zit de subwoofer er al aan vast :rofl:
ja dat hebbie goed, die 15 inchers blijven me verbazen :mrgreen:

ook leuk met films en series.....dan hoor je pas dat sommige series zoals Broadchurch ook gewoon een hele dikke vette soundtrack eronder hebben, echt een extra dimensie. Als je dat luistert via je TV dan ontgaat echt meer dan de helft.

Dan zie....uuhhh....hoor je pas echt hoeveel muziek bijdraagt aan een scene :D

hannesie schreef:
Ik heb bij Toto ook wat beluisterd, leek wel op iets dergelijks toch? :mrgreen: .
hahahahahaa, ja dat is de MKI, ik heb de MKII :wink:


Kappa7 schreef:
Komende donderdag bedoeld Hans en je bent ook van harte welkom hoor.
https://sites.google.com/site/avmnaudioclub/Home
aaaahhhwww....damn.....te laat gelezen, daar baal ik van. Ook jammer Tony gemist te hebben. Ik heb menig uurtje bij hem doorgebracht toen ik weer eens iets niet snapte tijdens de bouw van zijn Galactica's en ik vond het fantastisch hem altijd zo vol met passie en geduld iets te horen uit te leggen.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Geenius »

Mijn ervaring is dat muziek keuze tijdens demo's altijd lastig is. Draai je iets bekends dan zegt de ene helft "niet dat weer", draai je iets minder bekends dan zegt de andere helft "ken ik niet, kan ik niet beoordelen". Dus draai ik zoveel mogelijk verschillende soorten muziek waarbij zoveel mogelijk dingen aan bod komen: vrouwelijke stem, mannelijke stem, gezemel jazz (altijd leuk i.v.m. de bekkens), piano concert van Beethoven, Italiaanse Renaissance muziek, progressieve-rock, orgel, electronic avant garde pop, 't is allemaal langs gekomen afgelopen donderdag. Als een luidspreker al die soorten muziek en geluiden netjes weergeeft dan zegt dat iets over de luidspreker. Roger Waters, Diana Krall, Dire Straits en Toccata en Fuga in d mineur kennen we ondertussen wel. :wink:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Pjotr »

Ja, dat blijft helaas een spagaat. Gaat het nu om zo goed mogelijk weergeven van muziek en dan op zo'n manier dat een set je ook daadwerkelijk er intrekt. Of gaat het om perfectie van techniek. Het zijn naar mijn ervaring meestal de liefhebbers van dat laatste die de hen niet bekende muziek al snel moeilijk vinden. Mijn oplossing is dan meestal: Het mag best moeilijk zijn als het naast kwaliteit maar melodisch is en liefst ook wat swing heeft.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Shadow »

Nou idd, nieuw spul mag best, maar geen 10 minuten pielen op één akkoordje ofzo :-&
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Kappa7 »

Pjotr schreef:
Ja, dat blijft helaas een spagaat. Gaat het nu om zo goed mogelijk weergeven van muziek en dan op zo'n manier dat een set je ook daadwerkelijk er intrekt. Of gaat het om perfectie van techniek. Het zijn naar mijn ervaring meestal de liefhebbers van dat laatste die de hen niet bekende muziek al snel moeilijk vinden. Mijn oplossing is dan meestal: Het mag best moeilijk zijn als het naast kwaliteit maar melodisch is en liefst ook wat swing heeft.
Dat ontbrak er juist aan.
Twas allemaal nog al slaap muziek.
Beetje jazz achtig met nog al veilige muziek.
Kan op elke installatie wel goed gaan.
Alleen het klassieke stuk gaf mij een goed beeld van de speaker.
Voor de rest was het veel van het zelfde.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: Tony Gee's Plutone

Bericht door Geenius »

Precies wat ik bedoel, het is nooit goed, wat je ook draait (on offense) :)

Bij een andere demo die ik een tijdje terug deed zei iemand letterlijk tegen mij:
"Waarom draai je zo veel klassiek, daar luistert toch niemand naar?" :?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”