Luisterdag ZelfbouwAudio in het Noorden 21 oktober 2006.....

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Jouw kinderen zijn zeker al wat ouder? :shock:
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

Weidok, dit stukje cultuur kun je hier ontdekken
Gebruikersavatar
Hififiel
Berichten: 391
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 12:02
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Hififiel »

Leuk zo`n luister dag, alleen jammer dat het op Zaterdag is, nu ben ik `s Zaterdags nog vrij maar na de zomer zal ik elke zaterdag moeten werken.
Mochten jullie toch nog iets gaan doen op een zaterdag avond of een zondag dan doe ik graag mee, ik neem dan ook graag mijn Jordan drivers mee (in wat voor bouwsel ze dan ook mogen belanden) :lol:

Kevin
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Hififiel schreef:
Leuk zo`n luister dag, alleen jammer dat het op Zaterdag is, nu ben ik `s Zaterdags nog vrij maar na de zomer zal ik elke zaterdag moeten werken.
Mochten jullie toch nog iets gaan doen op een zaterdag avond of een zondag dan doe ik graag mee, ik neem dan ook graag mijn Jordan drivers mee (in wat voor bouwsel ze dan ook mogen belanden) :lol:

Kevin
He Kevin dat is nou jammer.....
Hoe en ander zal gaan weet ik nu nog niet...
Maar ik neem aan dat we dit vaker
zullen gaan doen.. zo'n luisterdag :) :)
Dus er komt vast nog wel een kans om die Jordan's
te demonstreren... moeten ze wel te vervoeren zijn natuurlijk :) :)
Gebruikersavatar
Hififiel
Berichten: 391
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 12:02
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Hififiel »

weidok schreef:
Hififiel schreef:
Leuk zo`n luister dag, alleen jammer dat het op Zaterdag is, nu ben ik `s Zaterdags nog vrij maar na de zomer zal ik elke zaterdag moeten werken.
Mochten jullie toch nog iets gaan doen op een zaterdag avond of een zondag dan doe ik graag mee, ik neem dan ook graag mijn Jordan drivers mee (in wat voor bouwsel ze dan ook mogen belanden) :lol:

Kevin
He Kevin dat is nou jammer.....
Hoe en ander zal gaan weet ik nu nog niet...
Maar ik neem aan dat we dit vaker
zullen gaan doen.. zo'n luisterdag :) :)
Dus er komt vast nog wel een kans om die Jordan's
te demonstreren... moeten ze wel te vervoeren zijn natuurlijk :) :)
Onvervoerbaar groot zullen ze vast niet worden :wink:

Kevin
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

sietse schreef:
En doe maar niet bij Rinsma. Prima vent hoor, maar ik heb geen zin in een wedstrijdje zelfbouw en kantenklaarspul.
Ben gistereren even bij Rinsma langs geweest.... bereikbaarheid
was slecht... wegreconstructie in Lippenhuizen wie had dat gedacht..
na 3 km lopen :) :) toch Rinsma Hifi gevonden ...

Na het beluisteren van de Penaudio charisma en de rebel2 mini monitors
behoorlijk diep onder der indruk van wat er mogelijk is op het gebied
van ruimtelijke weergave .. geweldig wat een 3 plaatje..

Maar weet nu wat je ongeveer als referentie voor
"werkelijkheidsweergave"zou kunnen gebruiken :)

Maar nu weet ik dat zelfbouw loont hoor...
de verkoopprijzen van die kleine monitors zijn belachlijk hoog :) :)

Als luisterlocatie voor een zelfbouwdag is het te commercieel
ben ik nu wel achter.... maar wou dus toch nog zelf even
"beleven"..
Zou te rommelig worden in 4 kleine kamertjes..

Maar de oude man is wel een uniek figuur op audiogebied.. :)
moet je eigenlijk wel eens meemaken wat de penaudio's speakers
en sonneteerversterkers in hun mars hebben ...

Voorlopig Beetserzwaag even afwachten ....
zo zijn jullie weer even bijgepraat..

TOT (T)HORENS

Vinyl leeft nog steeds daar in Lippenhuizen .............


:-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|=
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

weidok schreef:
weidok schreef:
Voorstel data luisterseccies Noordelijke Audiofielen :

za 30 september valt af
za 07 oktober valt af


Dus za 14 oktober of za 21 oktober?

TIJD: van ca. 11:00 tot ca. 17:00

Zeg het maar ...??????
ga volgende week donderdag met Richard lokatie
Beetserzwaag bekijken ???
Zo.. samen met Sietse en Richard ( leuk te weten welk gezicht nu achter een forumlid schuil gaat :) ) het zaaltje in Beetserzwaag bekeken..
De fanfare was druk aan het oefenen maar in de pauze
mochten we het zaaltje "keuren" eerste indruk met de akoestiek
zit het wel snor.. "oud historisch gebouwtje" vloerbedekking..
houten plafond.. klein podium met gordijnen ..bar.. toillet..
voldoende stroompunten ... en stoelen...
kortom het heeft wel wat .....

"ROKEN VERBODEN" .... voorschriften van tegenwoordig !!!!

Huurprijs van 10.00 uur tot 17.00 uur 40 euro...
eten en drinken mogen we zelf meenemen...
of verzorgen... frisdrank is daar ook voor 1 euro
verkrijgbaar moeten we dan zelf bijhouden en aan het einde
van de dag afrekenen

Ik reken 1 uur voor opbouwen, testen en een 1 uur voor opruimen
dus we luisteren van 11.00 tot 16.00 uur ...

Nou wat zeggen jullie ervan ???

Datum ?? 21 oktober :D
(trouwens wanneer is de herfstvakantie eigenlijk?)

Wie wat en wie mee neemt ?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Natuurlijk ben ik voor :lol:

Ik zal mijn best doen dat ik tegen die tijd mijn versie van de Proteus klaar heb.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Het lijkt me inderdaad wel een leuk zaaltje. Grote pre is, dat er stoffen vloerbedekking licht. Het zaaltje is eventueel in tweeen te verdelen als dat zou moeten.
Eerst maar eens inventariseren wie er komen en wat er wordt meegebracht.
Mijn driepitters komen mee.
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

Kunnen we plaats en datum nu in de agenda zetten?
21-10-2006 -- Beetsterzwaag
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Lijkt me uitstekend!

Ik wil mijn UcD 400's wel meenemen.
Met een beetje mazzel heb ik tegen die tijd ook een UcD 400 met een betere voeding.

Als er iemand is die een voorversterker heeft dan graag. (ik moet namelijk mijn halve kamer verbouwen om mijn vv te pakken te krijgen...)
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

richard schreef:
Natuurlijk ben ik voor :lol:

Ik zal mijn best doen dat ik tegen die tijd mijn versie van de Proteus klaar heb.
Dat zou ik echt geweldig vinden om die eens te beluisteren!
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Staat in de agenda...21-10 check...
Casa's zullen dan ook wel afgewerkt zijn :)
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

ovni schreef:
Kunnen we plaats en datum nu in de agenda zetten?
21-10-2006 -- Beetsterzwaag
Goed 21-10-2006 "Luisterdag Zelfbouwaudio Noord"

10.00 - 17.00 uur (inkl opbowen en opruimen !!!)


Kan de ruimte per mail laten vastleggen .. goed idee ??

Beetserzwaag "Ons Huis" Hoofdstraat 79 :)


PS 21-10 is wel in herfstvakantie Regio Noord >>>

maakt mij niet uit


Ingang is aan de achterkant van het gebouw...
(Laden en lossen)

Voor meer info Kijk hier:
Kijk maar eens op de website van Euterpe: http://www.euterpe-beetsterzwaag.nl/
Onder informatie-Stichting 'Ons Huis' vind je wat info over het zaaltje.
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Jan,
Met een beetje mazzel heb ik tegen die tijd ook een UcD 400 met een betere voeding.
Dat moet met een paar weken wel rond zijn hoor :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

\:D/
:mrgreen:

Na alle stress van de Avondvierdaagse heb ik gister alweer een dekseltje in elkaar gelijmd. Nog 4 te gaan!

Jan
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

weidok schreef:
ovni schreef:
Kunnen we plaats en datum nu in de agenda zetten?
21-10-2006 -- Beetsterzwaag
Goed 21-10-2006 "Luisterdag Zelfbouwaudio Noord"

10.00 - 17.00 uur (inkl opbowen en opruimen !!!)


Kan de ruimte per mail laten vastleggen .. goed idee ??

Beetserzwaag "Ons Huis" Hoofdstraat 79 :)


PS 21-10 is wel in herfstvakantie Regio Noord >>>

maakt mij niet uit


Ingang is aan de achterkant van het gebouw...
(Laden en lossen)

Voor meer info Kijk hier:
Kijk maar eens op de website van Euterpe: http://www.euterpe-beetsterzwaag.nl/
Onder informatie-Stichting 'Ons Huis' vind je wat info over het zaaltje.
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
Email voor reservering verzonden nu definitief
antwoord maar even afwachten...
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

weidok schreef:
weidok schreef:
ovni schreef:
Kunnen we plaats en datum nu in de agenda zetten?
21-10-2006 -- Beetsterzwaag
Goed 21-10-2006 "Luisterdag Zelfbouwaudio Noord"

10.00 - 17.00 uur (inkl opbouwen en opruimen !!!)


Kan de ruimte per mail laten vastleggen .. goed idee ??

Beetserzwaag "Ons Huis" Hoofdstraat 79 :)


PS 21-10 is wel in herfstvakantie Regio Noord >>>

maakt mij niet uit


Ingang is aan de achterkant van het gebouw...
(Laden en lossen)

Voor meer info Kijk hier:
Kijk maar eens op de website van Euterpe: http://www.euterpe-beetsterzwaag.nl/
Onder informatie-Stichting 'Ons Huis' vind je wat info over het zaaltje.
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
Email voor reservering verzonden nu definitief
antwoord maar even afwachten...
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Hoera... reservering is bevestigd..
nou nog genoeg tijd om te bouwen en te testen..
Wat meer deelnemers zou leuk zijn ??

Kijken wat er allemaal aan apperatuur mee gaat doen ?

Muziek ??

Kabels, snoeren, stekkerdozen ??

Fourage ???

Kortom nog wel even tijd om na te denken dacht ik zo :) :)

De luisterruimte is in ieder geval besproken .... :D :D

Dus op naar zaterdag 21 oktober.... \:D/ \:D/ \:D/ \:D/

....
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Dus, ik kom met mijn driepitters en mijn voorversterker.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

sietse schreef:
Dus, ik kom met mijn driepitters en mijn voorversterker.
Ok ik zal de voorlopige verzamellijst posten ..

1e bericht van dit draadje op bladzijde 1
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Muziek keuze gaarne pop en klassiek.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Leeuwarden schreef:
Muziek keuze gaarne pop en klassiek.
Zal de "specialist" hier in de buurt "mister Hammer Dy" eens vragen
heeft vast wel "ruimtelijke" tips :) :)
.......Blijf vooral 1e bricht op pagina 1 volgen..................................
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Neemt ie zijn VV ook mee? Met rca aansluitingen?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Voor de muziek lijkt het me wel leuk dat degene die zijn luidsprekers demonstreert ook de muziek er bij zoekt die er lekker op klinkt.

Voor het beoordelen van de natuurlijkheid van luidsprekers vind ik vrouwlijke stemmen meestal wel erg geschikt. Ik heb een cd van Lais; drie Vlaamse dames (geen K3 :lol: ) die met weinig begeleiding en nog minder elektronische manupilatie een heel mooie cd met dezelfde naam hebben gemaakt.

Om de laagkwaliteiten te beoordelen is de orgelsymfonie van Saint Saëns het aanbevelen waard, vooral in het tweede deel speelt het orgel heel rustig met een mooie variatie van lage tonen (ik betwijfel nu al of de Proteus hier wel mee om kan gaan).

Als bron heb ik de Technics A10 in de aanbieding, deze is ook geschikt voor DVD-A (en heeft een upsamplingfunctie) maar misschien doet de Denon dit ook al.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Leeuwarden schreef:
Muziek keuze gaarne pop en klassiek.
Niet van die zwijmelmuziek waarbij je na een tijdje elkaar huilend in de armen valt en vriendschappen voor het leven worden afgesloten en je de volgende dag wakker wordt met het idee, dat je een enge droom hebt gehad...?.... :roll:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”