Luisterdag ZelfbouwAudio in het Noorden 21 oktober 2006.....
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Leuk zo`n luister dag, alleen jammer dat het op Zaterdag is, nu ben ik `s Zaterdags nog vrij maar na de zomer zal ik elke zaterdag moeten werken.
Mochten jullie toch nog iets gaan doen op een zaterdag avond of een zondag dan doe ik graag mee, ik neem dan ook graag mijn Jordan drivers mee (in wat voor bouwsel ze dan ook mogen belanden)
Kevin
Mochten jullie toch nog iets gaan doen op een zaterdag avond of een zondag dan doe ik graag mee, ik neem dan ook graag mijn Jordan drivers mee (in wat voor bouwsel ze dan ook mogen belanden)
Kevin
He Kevin dat is nou jammer.....Hififiel schreef:Leuk zo`n luister dag, alleen jammer dat het op Zaterdag is, nu ben ik `s Zaterdags nog vrij maar na de zomer zal ik elke zaterdag moeten werken.
Mochten jullie toch nog iets gaan doen op een zaterdag avond of een zondag dan doe ik graag mee, ik neem dan ook graag mijn Jordan drivers mee (in wat voor bouwsel ze dan ook mogen belanden)![]()
Kevin
Hoe en ander zal gaan weet ik nu nog niet...
Maar ik neem aan dat we dit vaker
zullen gaan doen.. zo'n luisterdag
Dus er komt vast nog wel een kans om die Jordan's
te demonstreren... moeten ze wel te vervoeren zijn natuurlijk
Onvervoerbaar groot zullen ze vast niet wordenweidok schreef:He Kevin dat is nou jammer.....Hififiel schreef:Leuk zo`n luister dag, alleen jammer dat het op Zaterdag is, nu ben ik `s Zaterdags nog vrij maar na de zomer zal ik elke zaterdag moeten werken.
Mochten jullie toch nog iets gaan doen op een zaterdag avond of een zondag dan doe ik graag mee, ik neem dan ook graag mijn Jordan drivers mee (in wat voor bouwsel ze dan ook mogen belanden)![]()
Kevin
Hoe en ander zal gaan weet ik nu nog niet...
Maar ik neem aan dat we dit vaker
zullen gaan doen.. zo'n luisterdag![]()
Dus er komt vast nog wel een kans om die Jordan's
te demonstreren... moeten ze wel te vervoeren zijn natuurlijk![]()
Kevin
Ben gistereren even bij Rinsma langs geweest.... bereikbaarheidsietse schreef:En doe maar niet bij Rinsma. Prima vent hoor, maar ik heb geen zin in een wedstrijdje zelfbouw en kantenklaarspul.
was slecht... wegreconstructie in Lippenhuizen wie had dat gedacht..
na 3 km lopen
Na het beluisteren van de Penaudio charisma en de rebel2 mini monitors
behoorlijk diep onder der indruk van wat er mogelijk is op het gebied
van ruimtelijke weergave .. geweldig wat een 3 plaatje..
Maar weet nu wat je ongeveer als referentie voor
"werkelijkheidsweergave"zou kunnen gebruiken
Maar nu weet ik dat zelfbouw loont hoor...
de verkoopprijzen van die kleine monitors zijn belachlijk hoog
Als luisterlocatie voor een zelfbouwdag is het te commercieel
ben ik nu wel achter.... maar wou dus toch nog zelf even
"beleven"..
Zou te rommelig worden in 4 kleine kamertjes..
Maar de oude man is wel een uniek figuur op audiogebied..
moet je eigenlijk wel eens meemaken wat de penaudio's speakers
en sonneteerversterkers in hun mars hebben ...
Voorlopig Beetserzwaag even afwachten ....
zo zijn jullie weer even bijgepraat..
TOT (T)HORENS
Vinyl leeft nog steeds daar in Lippenhuizen .............
Zo.. samen met Sietse en Richard ( leuk te weten welk gezicht nu achter een forumlid schuil gaatweidok schreef:ga volgende week donderdag met Richard lokatieweidok schreef:Voorstel data luisterseccies Noordelijke Audiofielen :
za 30 september valt af
za 07 oktober valt af
Dus za 14 oktober of za 21 oktober?
TIJD: van ca. 11:00 tot ca. 17:00
Zeg het maar ...??????
Beetserzwaag bekijken ???
De fanfare was druk aan het oefenen maar in de pauze
mochten we het zaaltje "keuren" eerste indruk met de akoestiek
zit het wel snor.. "oud historisch gebouwtje" vloerbedekking..
houten plafond.. klein podium met gordijnen ..bar.. toillet..
voldoende stroompunten ... en stoelen...
kortom het heeft wel wat .....
"ROKEN VERBODEN" .... voorschriften van tegenwoordig !!!!
Huurprijs van 10.00 uur tot 17.00 uur 40 euro...
eten en drinken mogen we zelf meenemen...
of verzorgen... frisdrank is daar ook voor 1 euro
verkrijgbaar moeten we dan zelf bijhouden en aan het einde
van de dag afrekenen
Ik reken 1 uur voor opbouwen, testen en een 1 uur voor opruimen
dus we luisteren van 11.00 tot 16.00 uur ...
Nou wat zeggen jullie ervan ???
Datum ?? 21 oktober
(trouwens wanneer is de herfstvakantie eigenlijk?)
Wie wat en wie mee neemt ?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Goed 21-10-2006 "Luisterdag Zelfbouwaudio Noord"ovni schreef:Kunnen we plaats en datum nu in de agenda zetten?
21-10-2006 -- Beetsterzwaag
10.00 - 17.00 uur (inkl opbowen en opruimen !!!)
Kan de ruimte per mail laten vastleggen .. goed idee ??
Beetserzwaag "Ons Huis" Hoofdstraat 79
PS 21-10 is wel in herfstvakantie Regio Noord >>>
maakt mij niet uit
Ingang is aan de achterkant van het gebouw...
(Laden en lossen)
Voor meer info Kijk hier:
Kijk maar eens op de website van Euterpe: http://www.euterpe-beetsterzwaag.nl/
Onder informatie-Stichting 'Ons Huis' vind je wat info over het zaaltje.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Jan,
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Dat moet met een paar weken wel rond zijn hoorMet een beetje mazzel heb ik tegen die tijd ook een UcD 400 met een betere voeding.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Email voor reservering verzonden nu definitiefweidok schreef:Goed 21-10-2006 "Luisterdag Zelfbouwaudio Noord"ovni schreef:Kunnen we plaats en datum nu in de agenda zetten?
21-10-2006 -- Beetsterzwaag
10.00 - 17.00 uur (inkl opbowen en opruimen !!!)
Kan de ruimte per mail laten vastleggen .. goed idee ??
Beetserzwaag "Ons Huis" Hoofdstraat 79
PS 21-10 is wel in herfstvakantie Regio Noord >>>
maakt mij niet uit
Ingang is aan de achterkant van het gebouw...
(Laden en lossen)
Voor meer info Kijk hier:
Kijk maar eens op de website van Euterpe: http://www.euterpe-beetsterzwaag.nl/
Onder informatie-Stichting 'Ons Huis' vind je wat info over het zaaltje.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
antwoord maar even afwachten...
Hoera... reservering is bevestigd..weidok schreef:Email voor reservering verzonden nu definitiefweidok schreef:Goed 21-10-2006 "Luisterdag Zelfbouwaudio Noord"ovni schreef:Kunnen we plaats en datum nu in de agenda zetten?
21-10-2006 -- Beetsterzwaag
10.00 - 17.00 uur (inkl opbouwen en opruimen !!!)
Kan de ruimte per mail laten vastleggen .. goed idee ??
Beetserzwaag "Ons Huis" Hoofdstraat 79
PS 21-10 is wel in herfstvakantie Regio Noord >>>
maakt mij niet uit
Ingang is aan de achterkant van het gebouw...
(Laden en lossen)
Voor meer info Kijk hier:
Kijk maar eens op de website van Euterpe: http://www.euterpe-beetsterzwaag.nl/
Onder informatie-Stichting 'Ons Huis' vind je wat info over het zaaltje.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
antwoord maar even afwachten...
![]()
![]()
![]()
![]()
nou nog genoeg tijd om te bouwen en te testen..
Wat meer deelnemers zou leuk zijn ??
Kijken wat er allemaal aan apperatuur mee gaat doen ?
Muziek ??
Kabels, snoeren, stekkerdozen ??
Fourage ???
Kortom nog wel even tijd om na te denken dacht ik zo
De luisterruimte is in ieder geval besproken ....
Dus op naar zaterdag 21 oktober....
....
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Voor de muziek lijkt het me wel leuk dat degene die zijn luidsprekers demonstreert ook de muziek er bij zoekt die er lekker op klinkt.
Voor het beoordelen van de natuurlijkheid van luidsprekers vind ik vrouwlijke stemmen meestal wel erg geschikt. Ik heb een cd van Lais; drie Vlaamse dames (geen K3
) die met weinig begeleiding en nog minder elektronische manupilatie een heel mooie cd met dezelfde naam hebben gemaakt.
Om de laagkwaliteiten te beoordelen is de orgelsymfonie van Saint Saëns het aanbevelen waard, vooral in het tweede deel speelt het orgel heel rustig met een mooie variatie van lage tonen (ik betwijfel nu al of de Proteus hier wel mee om kan gaan).
Als bron heb ik de Technics A10 in de aanbieding, deze is ook geschikt voor DVD-A (en heeft een upsamplingfunctie) maar misschien doet de Denon dit ook al.
Voor het beoordelen van de natuurlijkheid van luidsprekers vind ik vrouwlijke stemmen meestal wel erg geschikt. Ik heb een cd van Lais; drie Vlaamse dames (geen K3
Om de laagkwaliteiten te beoordelen is de orgelsymfonie van Saint Saëns het aanbevelen waard, vooral in het tweede deel speelt het orgel heel rustig met een mooie variatie van lage tonen (ik betwijfel nu al of de Proteus hier wel mee om kan gaan).
Als bron heb ik de Technics A10 in de aanbieding, deze is ook geschikt voor DVD-A (en heeft een upsamplingfunctie) maar misschien doet de Denon dit ook al.
