Koppel Condensator suggesties?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Koppel Condensator suggesties?

Bericht door AatV »

Pjotr schreef:
Ik mis in dit schema een vrij essentieel onderdeel: De referentie condensator. Oftewel een recht stukje draad :mrgreen:
Het is in feite ook niet meer als een sorteertest.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Koppel Condensator suggesties?

Bericht door jeroen_d »

ds23man schreef:
Pjotr schreef:
Afbeelding

Ik mis in dit schema een vrij essentieel onderdeel: De referentie condensator. Oftewel een recht stukje draad :mrgreen:
Dan heb je weer een derde mogelijkheid. Je kunt alleen maar vergelijken tussen 2 objecten........ :mrgreen:
Er wordt vaak genoeg onderzoek gedaan naar bijvoorbeeld 2 medicijnen en ook nog een placebo. De groep met de placebo is dan de controlegroep, te vergelijken met de referentie condensator. Soms wordt zelfs met een controlegroep gewerkt die helemaal niets krijgt, ook geen placebo. Dubbelblind zegt niets over de rest van de testopzet, alleen maar dat de toediener niet weet wat hij toedient en de patient niet weet wat hij krijgt. Dubbelblind probeert te garanderen dat er geen enkele verdere beïnvloeding is, maar definieert niets over aantallen groepen of medicijnen.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Koppel Condensator suggesties?

Bericht door jeroen_d »

ds23man schreef:
jeroen_d schreef:
ds23man schreef:
Sorry jongens, in dubbelblinde onderzoeken gaat het om verschil. Niet om wat mooier of slechter is. De enige juiste vraagstelling in dit soort testen is: hoor je verschil tussen a en b.........
Dubbelblind onderzoek: Studie waarbij noch de patiënt, noch de behandelende arts weten of de patiënt het actieve geneesmiddel of een placebo krijgt toegediend.

De oorsprong van dubbelblind onderzoek heeft niets te maken met luistertesten en ook niet met of er verschil is. Het gaat er dan om of een medicijn iets anders doet dan wat een placebo doet en ook of er bijwerkingen zijn. Dus wel over beter of slechter. De patient wordt als een volledige black box beschouwd, hij wordt zelf niet blind gemaakt en neemt bewust het medicijn/placebo in. Hij ziet elke keer hetzelfde pilletje (of niet). Moet je voorstellen dat je dergelijk onderzoek doet en dat je hem elke keer X medicijn geeft, maar hij weet niet welke. Dat zou belachelijke resultaten opleveren, niemand zou weten wat het medicijn doet, alles loopt door elkaar heen dan. Dat is wat luistertesten doen met ABX, alles door mekaar heen gooien zodat er geen enkel zinnig resultaat uit komt.

En hier mis je dus de essentie: De mens......

Of het nou gaat om medicijnen, behandelingen, waarnemingen enz. kun je alleen maar met dubbelblinde onderzoeken werken.

Maar blijkbaar geloof je daar niet in en hoop ik niet voor je dat bij jouw eerst volgende bezoek aan de huisarts vanwege hoge bloedruk, de bloedzuigers uit de pot worden gehaald.... :twisted:
Jij hebt de klok horen luiden en weet niet waar de klepel hangt.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Koppel Condensator suggesties?

Bericht door Ah!buis »

Pollens,ik word niet goed,al die condensators slikken is maar slecht voor de maag 8-[ .
Maar 's over doen met koperdraad , verziverd draad en/of teflon isolatie :o
Lijkt meer op spagetti ,glijdt beter naar binnen :lol: .
Anne
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Koppel Condensator suggesties?

Bericht door ds23man »

jeroen_d schreef:
ds23man schreef:
jeroen_d schreef:
Dubbelblind onderzoek: Studie waarbij noch de patiënt, noch de behandelende arts weten of de patiënt het actieve geneesmiddel of een placebo krijgt toegediend.

De oorsprong van dubbelblind onderzoek heeft niets te maken met luistertesten en ook niet met of er verschil is. Het gaat er dan om of een medicijn iets anders doet dan wat een placebo doet en ook of er bijwerkingen zijn. Dus wel over beter of slechter. De patient wordt als een volledige black box beschouwd, hij wordt zelf niet blind gemaakt en neemt bewust het medicijn/placebo in. Hij ziet elke keer hetzelfde pilletje (of niet). Moet je voorstellen dat je dergelijk onderzoek doet en dat je hem elke keer X medicijn geeft, maar hij weet niet welke. Dat zou belachelijke resultaten opleveren, niemand zou weten wat het medicijn doet, alles loopt door elkaar heen dan. Dat is wat luistertesten doen met ABX, alles door mekaar heen gooien zodat er geen enkel zinnig resultaat uit komt.

En hier mis je dus de essentie: De mens......

Of het nou gaat om medicijnen, behandelingen, waarnemingen enz. kun je alleen maar met dubbelblinde onderzoeken werken.

Maar blijkbaar geloof je daar niet in en hoop ik niet voor je dat bij jouw eerst volgende bezoek aan de huisarts vanwege hoge bloedruk, de bloedzuigers uit de pot worden gehaald.... :twisted:
Jij hebt de klok horen luiden en weet niet waar de klepel hangt.
Dan hoop ik niet voor je dat je ooit eens met kiespijn in de spoeddienst bij ons terecht komt....................
tandmeester.jpg
tandmeester.jpg (10.41 KiB) 172 keer bekeken
Overigens is geen enkel medicijnonderzoek toegestaan met meerdere medicijnen tegelijkertijd.

Waar jij op duidt zijn metareviews waar gegevens van meerdere onderzoeken vergeleken worden.

Dus mag je wat mij betreft die klepel op een spreekwoordelijke plek in brengen.

Maar let op, vaseline is niet dubbelblind onderzocht in dit soort gevallen. :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Koppel Condensator suggesties?

Bericht door pappaleo »

Pjotr schreef:
Afbeelding

Ik mis in dit schema een vrij essentieel onderdeel: De referentie condensator. Oftewel een recht stukje draad :mrgreen:
Kan funest zijn voor je tweeter. Wel makkelijk te herkennen :mrgreen: :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Koppel Condensator suggesties?

Bericht door ds23man »

pappaleo schreef:
Pjotr schreef:
Afbeelding

Ik mis in dit schema een vrij essentieel onderdeel: De referentie condensator. Oftewel een recht stukje draad :mrgreen:
Kan funest zijn voor je tweeter. Wel makkelijk te herkennen :mrgreen: :mrgreen:
Wie zegt dat het dat je dit voor je tweeter moet toepassen? Een zetpil neem je toch ook niet oraal in? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: Koppel Condensator suggesties?

Bericht door molekuul »

ds23man schreef:
pappaleo schreef:
Pjotr schreef:
Afbeelding

Ik mis in dit schema een vrij essentieel onderdeel: De referentie condensator. Oftewel een recht stukje draad :mrgreen:
Kan funest zijn voor je tweeter. Wel makkelijk te herkennen :mrgreen: :mrgreen:
Wie zegt dat het dat je dit voor je tweeter moet toepassen? Een zetpil neem je toch ook niet oraal in? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nou ik zou dat niet durven beweren... De opa van mijn vrouw vond wel een hele grote pil om te slikken.....
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Koppel Condensator suggesties?

Bericht door Ah!buis »

ds23man schreef:
Wie zegt dat het dat je dit voor je tweeter moet toepassen? Een zetpil neem je toch ook niet oraal in? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wat er zoal met zetpillen wordt gedaan is geen onderwerp om hier te bespreken :shock: .
En voor tweeters is deze test wardeloos,je hoort zo de slechte C,die piept mee :lol:
Anne
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Koppel Condensator suggesties?

Bericht door ds23man »

molekuul schreef:
ds23man schreef:
pappaleo schreef:
Kan funest zijn voor je tweeter. Wel makkelijk te herkennen :mrgreen: :mrgreen:
Wie zegt dat het dat je dit voor je tweeter moet toepassen? Een zetpil neem je toch ook niet oraal in? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nou ik zou dat niet durven beweren... De opa van mijn vrouw vond wel een hele grote pil om te slikken.....
En daar heb je dan die stickertjes met de volgende tekst voor: Niet voor oraal gebruik

Misschien moet dat ook maar op condensatoren..... :lol: :lol: :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Koppel Condensator suggesties?

Bericht door ds23man »

Ah!buis schreef:
ds23man schreef:
Wie zegt dat het dat je dit voor je tweeter moet toepassen? Een zetpil neem je toch ook niet oraal in? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wat er zoal met zetpillen wordt gedaan is geen onderwerp om hier te bespreken :shock: .

Anne
Je gaat me toch niet vertellen dat je die dingen al jaren op kauwt? :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Koppel Condensator suggesties?

Bericht door pappaleo »

Wat moet je er dan mee? ik heb begrepen dat op de gebruikelijke plek al een ingevette klepel zit. :mrgreen:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Koppel Condensator suggesties?

Bericht door jeroen_d »

ds23man schreef:
jeroen_d schreef:
ds23man schreef:

En hier mis je dus de essentie: De mens......

Of het nou gaat om medicijnen, behandelingen, waarnemingen enz. kun je alleen maar met dubbelblinde onderzoeken werken.

Maar blijkbaar geloof je daar niet in en hoop ik niet voor je dat bij jouw eerst volgende bezoek aan de huisarts vanwege hoge bloedruk, de bloedzuigers uit de pot worden gehaald.... :twisted:
Jij hebt de klok horen luiden en weet niet waar de klepel hangt.
Dan hoop ik niet voor je dat je ooit eens met kiespijn in de spoeddienst bij ons terecht komt....................
tandmeester.jpg
Overigens is geen enkel medicijnonderzoek toegestaan met meerdere medicijnen tegelijkertijd.

Waar jij op duidt zijn metareviews waar gegevens van meerdere onderzoeken vergeleken worden.

Dus mag je wat mij betreft die klepel op een spreekwoordelijke plek in brengen.

Maar let op, vaseline is niet dubbelblind onderzocht in dit soort gevallen. :rofl: :rofl: :rofl:
Grof en onfatsoenlijk.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Koppel Condensator suggesties?

Bericht door Pjotr »

Gut, TS vroeg alleen maar naar een geschikte koppelcondensator voor in zijn RelaiXed.... :shock:

En naar ik begreep is hij best tevreden over zijn Ero die er nu in heeft zitten :D
Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Koppel Condensator suggesties?

Bericht door avdboom »

Pjotr schreef:
Gut, TS vroeg alleen maar naar een geschikte koppelcondensator voor in zijn RelaiXed.... :shock:

En naar ik begreep is hij best tevreden over zijn Ero die er nu in heeft zitten :D
Haha, ik dacht ook al... Dadelijk hoor ik nog de borst klotsen en weet niet meer waar de tepel hangt door alle verwarring :lol: :rofl:

Maar inderdaad, gezien de frequentie doorlaat die (na uiteindelijk in te zien dat de ingangsimpedantie van de RelaiXed hier telt) zeer acceptabel is, blijft de ERO blijft lekker zitten zo O:).
Plaats reactie