Mijn eerste Tube Pré Amp
Moderator: Beheerdersteam
- RobertD
- Contacteer:
Re: Mijn eerste Tube Pré Amp
Bij buisjes van een ander merk zit de opdruk misschien wel op een andere plaats, ik maak me daar nooit zo druk over.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Pcies. Heb 3 x een 6N6P gekocht voor m'n voorversterker, bij alle 3 zit de opdruk op een andere plek. Gewoon doen wat je zelf het mooist/praktisch vindt.
En 2x dezelfde print en halve buis gebruiken? Kun je altijd nog naar gebalanceerd, toch?
Dan heb je 4 buizen op de kast en aanblik van voren.
Dan heb je 4 buizen op de kast en aanblik van voren.
Een ieder bedankt voor de input, misschien toch maar gaan voor de technisch meest ideale (buisjes achter elkaar geeft de kortste verbindingen) oplossing.
We zijn pas op pagina vierray5150 schreef:Dan word het topic twee keer zo lang !
Of een beetje uit het zicht halen...
http://www.ebay.com/itm/20-silver-grey- ... 1055606081
Edit: Link gaat alleen om het plaatje hè
http://www.ebay.com/itm/20-silver-grey- ... 1055606081
Edit: Link gaat alleen om het plaatje hè
Buisjes komen achter elkaar te staan. Dit heeft meer te maken met de opbouw van de PCB. Op deze manier kan ik de voeding en signaal draden goed gescheiden houden en kruizen ze elkaar ook niet. Ik heb wel twee van die beschermkapjes besteld, vind ze wel grappig en tevens handig voor grijpgrage vingertjes 
Vandaag toch nog even iets kunnen doen. Helaas verkeerde weerstanden besteld, dinsdag maar even langs de plaatselijke elektro boer. Volgende stap, de voeding.
Laat me raden. EP-Baas.Zweitse schreef:Vandaag toch nog even iets kunnen doen. Helaas verkeerde weerstanden besteld, dinsdag maar even langs de plaatselijke elektro boer. Volgende stap, de voeding.
Heb je geen weerstanden van 330k , 510k of 560k liggen ? Op die plaatsen komt 't niet zo nauwZweitse schreef:Vandaag toch nog even iets kunnen doen. Helaas verkeerde weerstanden besteld, dinsdag maar even langs de plaatselijke elektro boer. Volgende stap, de voeding.
Anne
Yep, even kijken of ze daar hebben wat ik nodig ben.TheoK schreef:Laat me raden. EP-Baas.Zweitse schreef:Vandaag toch nog even iets kunnen doen. Helaas verkeerde weerstanden besteld, dinsdag maar even langs de plaatselijke elektro boer. Volgende stap, de voeding.
Nee, helaas nietAh!buis schreef:Heb je geen weerstanden van 330k , 510k of 560k liggen ? Op die plaatsen komt 't niet zo nauwZweitse schreef:Vandaag toch nog even iets kunnen doen. Helaas verkeerde weerstanden besteld, dinsdag maar even langs de plaatselijke elektro boer. Volgende stap, de voeding.![]()
Anne
Het is al weer een tijdje geleden, maar er zijn toch weer vorderingen in het project. Ik zocht naar een mooie cover voor de buisjes maar kon niet echt iets vinden, wat doe je dan? contact zoeken met freeskees die nu lekker dicht in de buurt woont. Foto's zijn enkel even ter illustratie. (folie zit nog op het plexiglas, afstand busjes zijn besteld, boutjes moet ik nog even zoeken)
Komende wintermaanden maar eens verder met dit project 
+1 die afgesloten bovenzijde is misschien te veel van het goede.ray5150 schreef:Als dat maar niet gaat aanbranden of smelten...
ziet er wel mooi uit maar de warmte moet wel goed weg kunnen
Rondom de buisjes zit een centimeter ruimte, de bovenplaat kan ook achterwege blijven als de warmte niet goed weg kan.
Zal wel meevalen denk ik.Samen verstoken die buisjes zo'n 5W, is niet erg veel.
Eerder bang dat ze gaan verdwijnen
, lijkt wel een teleport machine
Anne
Eerder bang dat ze gaan verdwijnen
Anne
Ah!buis schreef:Zal wel meevalen denk ik.Samen verstoken die buisjes zo'n 5W, is niet erg veel.
Eerder bang dat ze gaan verdwijnen, lijkt wel een teleport machine
![]()
Anne