single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)
Moderator: Beheerdersteam
Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)
Ook in het ziekenhuis, zijn ze aan de buis...

Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)
En klinkt 't mooiray5150 schreef:Ook in het ziekenhuis, zijn ze aan de buis...![]()
Pas maar op heeeel hoge spanning
Anne
Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)
Uh, elektrische spanningen meet je in Volts. afstanden in Meters (dwz. hier in vasteland van Europa...
malle Engelsen met hun voeten, yards en miles.)
Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)
Afstanden ook in Angstöm (schrijven ze toch zoray5150 schreef:Uh, elektrische spanningen meet je in Volts. afstanden in Meters (dwz. hier in vasteland van Europa...malle Engelsen met hun voeten, yards en miles.)
Die heeel hoge spnning is meer dan 100kV
Anne
Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)
Wikipedia, Anne : http://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%85ngstr%C3%B6m_(eenheid)
100 kV is inderdaad knap hoog, zullen wel een paar leuke condensatoren inzitten..
100 kV is inderdaad knap hoog, zullen wel een paar leuke condensatoren inzitten..
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)
sjonge, nooit gedacht dat ik een ernstige opmerking zou krijgen op mijn grap van twee meter hoog.ray5150 schreef:Uh, elektrische spanningen meet je in Volts. afstanden in Meters (dwz. hier in vasteland van Europa...malle Engelsen met hun voeten, yards en miles.)
Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)
Zeker nooit van hoogspanningsleidingen gehoord die jongen. Die hangen wel hoger dan 2m boven de grondMuug schreef:sjonge, nooit gedacht dat ik een ernstige opmerking zou krijgen op mijn grap van twee meter hoog.ray5150 schreef:Uh, elektrische spanningen meet je in Volts. afstanden in Meters (dwz. hier in vasteland van Europa...malle Engelsen met hun voeten, yards en miles.)
![]()
Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)
Je hebt helemaal gelijk, Peter. Radiologie zat op de derde etage...
Blijft wel een mooie poster.
Blijft wel een mooie poster.
Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)
En dan nog verschillend klinkende condensatoren, weerstanden en kabels.Ah!buis schreef:Heerlijk toch ,al die vervormingGerrit schreef:Het feit dat de vervorming in het laag oploopt zorgt naar mijn mening voor de volle klank die vaak met trafo's wordt geassocieerd.,klinkt 't eindelijk nog een beetje lekker
![]()
Hebben we naast "buizen klank" ook nog een "trafo klank".Of zelfs een "buizen-trafo klank" ,het kan niet op![]()
Anne
Wat een boel keuzes en zo weinig tijd.
Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)
Je hoeft natuurlijk niet van 1 "super"buis uit te gaan. je kunt ook een aantal buizen parallel schakelen.
Op DIYaudio kwam ik het volgende voorbeeld tegen: groet,
Aat
Op DIYaudio kwam ik het volgende voorbeeld tegen: groet,
Aat
Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)
Zit daar geen potje kruiderij voor Ray tussen
Anne
Anne
Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)
Kwam de volgende buis tegen :
De Psvane (shuagang) WE212. Moet een replica zijn van de Western Electric WE212.
Een buis voor diegenen die de 211/845 te klein vinden en bovendien zeer kapitaalkrachtig zijn.
De prijs is slechts € 1.175
en hier te verkrijgen. Voor die prijs krijg je er dan wel een mooi doosje bij....
Nog een plaatje om de afmetingen duidelijk te maken: groet,
Aat
De Psvane (shuagang) WE212. Moet een replica zijn van de Western Electric WE212.
Een buis voor diegenen die de 211/845 te klein vinden en bovendien zeer kapitaalkrachtig zijn.
De prijs is slechts € 1.175
Nog een plaatje om de afmetingen duidelijk te maken: groet,
Aat
