single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)

Bericht door ray5150 »

Ook in het ziekenhuis, zijn ze aan de buis... :rofl: :rofl:
IMG-20140224-00884.jpg
IMG-20140224-00886.jpg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)

Bericht door Ah!buis »

ray5150 schreef:
Ook in het ziekenhuis, zijn ze aan de buis... :rofl: :rofl:
En klinkt 't mooi :? .of wilde je de soldeerbout al boven halen :o .
Pas maar op heeeel hoge spanning :shock:
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)

Bericht door ray5150 »

Wat noem jij hoog, Anne ?
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)

Bericht door Muug »

alles boven de twee meter. O:)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)

Bericht door ray5150 »

Uh, elektrische spanningen meet je in Volts. afstanden in Meters (dwz. hier in vasteland van Europa... :lol: malle Engelsen met hun voeten, yards en miles.)
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)

Bericht door Ah!buis »

ray5150 schreef:
Uh, elektrische spanningen meet je in Volts. afstanden in Meters (dwz. hier in vasteland van Europa... :lol: malle Engelsen met hun voeten, yards en miles.)
Afstanden ook in Angstöm (schrijven ze toch zo :? ),astronomische eenheden en lichtjaren :o
Die heeel hoge spnning is meer dan 100kV :shock: .Let 's op de dikke kabels bij dat doorlicht apparaat,da's niet voor de hoge stroom maar de dikke isolatie :D .
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)

Bericht door ray5150 »

Wikipedia, Anne : http://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%85ngstr%C3%B6m_(eenheid)

100 kV is inderdaad knap hoog, zullen wel een paar leuke condensatoren inzitten.. :lol:
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)

Bericht door Muug »

ray5150 schreef:
Uh, elektrische spanningen meet je in Volts. afstanden in Meters (dwz. hier in vasteland van Europa... :lol: malle Engelsen met hun voeten, yards en miles.)
sjonge, nooit gedacht dat ik een ernstige opmerking zou krijgen op mijn grap van twee meter hoog. :? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)

Bericht door Pjotr »

Muug schreef:
ray5150 schreef:
Uh, elektrische spanningen meet je in Volts. afstanden in Meters (dwz. hier in vasteland van Europa... :lol: malle Engelsen met hun voeten, yards en miles.)
sjonge, nooit gedacht dat ik een ernstige opmerking zou krijgen op mijn grap van twee meter hoog. :? :mrgreen:
Zeker nooit van hoogspanningsleidingen gehoord die jongen. Die hangen wel hoger dan 2m boven de grond :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)

Bericht door ray5150 »

Je hebt helemaal gelijk, Peter. Radiologie zat op de derde etage... :mrgreen:
Blijft wel een mooie poster. :D
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)

Bericht door koifarm »

Ah!buis schreef:
Gerrit schreef:
Het feit dat de vervorming in het laag oploopt zorgt naar mijn mening voor de volle klank die vaak met trafo's wordt geassocieerd.
Heerlijk toch ,al die vervorming :o ,klinkt 't eindelijk nog een beetje lekker :twisted:
Hebben we naast "buizen klank" ook nog een "trafo klank".Of zelfs een "buizen-trafo klank" ,het kan niet op :lol:
Anne
En dan nog verschillend klinkende condensatoren, weerstanden en kabels.
Wat een boel keuzes en zo weinig tijd. 8-[
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)

Bericht door AatV »

Je hoeft natuurlijk niet van 1 "super"buis uit te gaan. je kunt ook een aantal buizen parallel schakelen.
Op DIYaudio kwam ik het volgende voorbeeld tegen:
6x50__.jpg
groet,
Aat
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)

Bericht door Ah!buis »

Zit daar geen potje kruiderij voor Ray tussen :lol:
Anne
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: single ended - triode - buis (300B? 2A3? xxx?)

Bericht door AatV »

Kwam de volgende buis tegen :
De Psvane (shuagang) WE212. Moet een replica zijn van de Western Electric WE212.
Een buis voor diegenen die de 211/845 te klein vinden en bovendien zeer kapitaalkrachtig zijn.
De prijs is slechts € 1.175 :-s en hier te verkrijgen. Voor die prijs krijg je er dan wel een mooi doosje bij....

Nog een plaatje om de afmetingen duidelijk te maken:
PS-WE212.jpg
groet,
Aat
Plaats reactie