Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door MechanicalAnimal »

Franks! wat een adembenemende bouwwijze weer, fenomenaal! :rock: wat een vakwerk :goeie:


franks schreef:
Tis allemaal al vrij donker, rvs boutjes , ring in tweeter, fase-plug in woofer en strip in stand zijn nu in zelfde matte metaal tint.
vind ik wel aardig.

Gr Franks
en tóch he........als je de boutjes in zwart doet heb je de ring, faseplug en strip in metaallook met de rest zwart en dat prachtige hout.

ik denk dat het dan een stuk rustiger oogt terwijl de metaal accenten nog fraaier afsteken.

je kunt het allicht eens proberen: zwarte inbusboutjes in alle maten koop ik hier:

http://www.mechashop.nl/bevestiging/sch ... 912310129B

schappelijke prijs, per stuk bestelbaar en mooie 12.9 kwaliteit. In het dropdownmenu rechts bovenin kun je de maten opzoeken.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door MechanicalAnimal »

franks schreef:
Het begin is gemaakt, stelt nog niet veel voor maar toch.
zijkanten, bodem en bovenkant zijn zuiver haaks op maat gezaagd, morgenavond verder :rock:
Festool CMS? :rock:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door richard »

Erg mooi stuk werk, een houten edelsteen.

Wat die schroeven betreft moet ik eigenlijk de voorgaande schrijvers gelijk geven; de ring en faseplug hebben nog enigszins een sierfunctie en mogen dus accentueren. Bevestigingsmiddelen hebben doorgaans geen sierfunctie en moeten als het even kan zo min mogelijk opvallen. De schroeven waarmee de magneet van de tweeter op de montageplaat is bevestigd zijn uiteindelijk ook zwart.

Natuurlijk mag je zelf een andere zienswijze hebben, maar dan zou je die laatsten eigenlijk op de zelfde manier moeten behandelen.

Deze mierenneukerij krijg je natuurlijk alleen maar omdat het verder een perfect mooi ding is.
franks
Berichten: 327
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 23:16
Locatie: Haarsteeg

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door franks »

Ik moet jullie gelijk geven wat de kleur betreft. Toen ik ze bouwde kon ik 123 geen adres vinden met rvs zwarte M4 inbusbouten met halfronde kop. wel in rvs kleur. Nu ze er in zitten valtb het mij niet meer op, maar ik ga eens opzoek naar zwarte RVs, toch mooier!!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”