Moet er nog aan gaan beginnen !ds23man schreef:Is dat ding nou al eens een keer klaar?
RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Moderator: Beheerdersteam
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Die zitten in de zoekmode.......ray5150 schreef:Zit nog op 12 schroefjes te wachten !
Heb je de koelsterren voor die opa's dan al
Anne
Anne
Toevallig wel, Ja ! 
(Scanspeakman had me er al voor gewaarschuwd...)
(Scanspeakman had me er al voor gewaarschuwd...)
Maak toch niet uit.
De werking is het toch hetzelfde.
De werking is het toch hetzelfde.
Als je op de site van Dick kijkt dan zit er nogal wat verschil in.
Gewoon even in de gaten houden zou ik zeggen, zodra je brandwonden krijgt door het aanraken van het koelblokje, dan moet je opzoek naar een grotere versie!
Gewoon even in de gaten houden zou ik zeggen, zodra je brandwonden krijgt door het aanraken van het koelblokje, dan moet je opzoek naar een grotere versie!
Beste Ray, voordat je printen gaat ontwerpen/etsen, zou ik toch maar eerst even op http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=8&t=19362 kijken, want het kan allemaal een stuk beter, slimmer en goedkoper!
Goedkoper, ja. leuker ? nee...
Ik zit me even te oriënteren op een alternatief voor de (audio) voedingstrafo.
(voor de digitale sectie is er al een aanwezig.)
Voorgeschreven is een ringkern van 2 x 15 VAC bij een vermogen van minimaal 4 VA.
Die zou op minimaal 20 euro uitkomen.
Dus heb ik even zitten neuzen in het magazijn van ome Dick.
De hoogte is wel een item, mag niet meer zijn dan een paar centimeter. grote blokken vallen dus (jammer genoeg) af.
http://www.dickbest.nl/index.php?_a=vie ... ctId=11731
Waarschijnlijk iets te licht in vermogen, 2 x 15 Volt bij 100 mA.
http://www.dickbest.nl/index.php?_a=vie ... ctId=11711
Vermogen genoeg, maar wel maar 2 x 12 Volt.
Ik heb ooit eens gelezen dat een hogere voedingsspanning beter is voor de headroom, of scheelt die 3 volt per kant niet zoveel ?
Het is wel een Schaffner, da's geen rommel...
Ik vond ook nog iets leuks op ebay :
http://www.ebay.com/itm/5VA-Toroidal-Vo ... 43be779d34
Omgerekend 9 euro en 22 cent. en ringkern, en het juiste vermogen, en de juiste spanning.
Ben echter een beetje huiverig voor Chinese transformators. pluspunt is wel dat het een grote fabrikant is :
http://www.yhdc.com/cn/product/337/
Wat zeggen jullie ervan ?
Ik zit me even te oriënteren op een alternatief voor de (audio) voedingstrafo.
(voor de digitale sectie is er al een aanwezig.)
Voorgeschreven is een ringkern van 2 x 15 VAC bij een vermogen van minimaal 4 VA.
Die zou op minimaal 20 euro uitkomen.
Dus heb ik even zitten neuzen in het magazijn van ome Dick.
De hoogte is wel een item, mag niet meer zijn dan een paar centimeter. grote blokken vallen dus (jammer genoeg) af.
http://www.dickbest.nl/index.php?_a=vie ... ctId=11731
Waarschijnlijk iets te licht in vermogen, 2 x 15 Volt bij 100 mA.
http://www.dickbest.nl/index.php?_a=vie ... ctId=11711
Vermogen genoeg, maar wel maar 2 x 12 Volt.
Ik heb ooit eens gelezen dat een hogere voedingsspanning beter is voor de headroom, of scheelt die 3 volt per kant niet zoveel ?
Het is wel een Schaffner, da's geen rommel...
Ik vond ook nog iets leuks op ebay :
http://www.ebay.com/itm/5VA-Toroidal-Vo ... 43be779d34
Omgerekend 9 euro en 22 cent. en ringkern, en het juiste vermogen, en de juiste spanning.
Ben echter een beetje huiverig voor Chinese transformators. pluspunt is wel dat het een grote fabrikant is :
http://www.yhdc.com/cn/product/337/
Wat zeggen jullie ervan ?
Hoorde ik jou laatst niet iets over een Lexus roepen toen ik mijn twijfels had over goederen uit China 
Op zolder gevonden, kun je hiermee iets beginnen.
49 x 49 x 23mm, € 5,- per stuk en passen mogelijk in bubbelenvelop.
49 x 49 x 23mm, € 5,- per stuk en passen mogelijk in bubbelenvelop.
Laatst gewijzigd door koifarm op ma 02 dec 2013, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat kan, Maar Lexus komt uit Japan.Zweitse schreef:Hoorde ik jou laatst niet iets over een Lexus roepen toen ik mijn twijfels had over goederen uit China
Laat ik het anders vragen, heeft iemand ervaring met dit soort trafo's via ebay ?
Zo te zien wel.koifarm schreef:Op zolder gevonden, kun je hiermee iets beginnen.
Quanta costa ?
In de OP al genoemd en pas na 4 pagina's een reactie..
Ga je die (omslachtige) voeding van JvE ook maken of neem je een makkelijkere variant? Daarnaast snap ik ook niet helemaal waarom hij in een voorversterker +/- 16Vdc rails gebruikt voor de opamps. +/- 5Vdc lijkt me meer dan voldoende. Dan kun je af met een fatsoenlijke 2*6Vac trafo.
Verder een leuke video over relais;
http://www.eevblog.com/2013/11/06/eevbl ... -teardown/
Ga je die (omslachtige) voeding van JvE ook maken of neem je een makkelijkere variant? Daarnaast snap ik ook niet helemaal waarom hij in een voorversterker +/- 16Vdc rails gebruikt voor de opamps. +/- 5Vdc lijkt me meer dan voldoende. Dan kun je af met een fatsoenlijke 2*6Vac trafo.
Verder een leuke video over relais;
http://www.eevblog.com/2013/11/06/eevbl ... -teardown/
Wat die overdeven voeding betreft kan zeggen,helemaal mee eens,iets van kanonnen en muggen enzoSuperR schreef:Ga je die (omslachtige) voeding van JvE ook maken of neem je een makkelijkere variant? Daarnaast snap ik ook niet helemaal waarom hij in een voorversterker +/- 16Vdc rails gebruikt voor de opamps. +/- 5Vdc lijkt me meer dan voldoende. Dan kun je af met een fatsoenlijke 2*6Vac trafo.
Maar wel bij +-15V blijven.Voorkomt vervorming bij pieken.Bijv.2Veff geeft als 2,8Vt en als je 6dB piek hebt is dat al bijna 6V.Wat reserve is gezond.En Ray heeft nu toch ook al een mooie aanbieding gekregen,dus niks 5V
Anne
Ik zie dat ik gisteren naar het schema van de normale relaixed had gekeken ipv naar de II versie. Bij de II versie kan een iets hogere voedingsrail wel fijn zijn omdat daarbij aan de ingang, nog voor de volumeregeling het signaal wordt gebufferd/opgekrikt. Gebalanceerd wordt dan eerst 2 keer zo groot en daarna verzwakt.
Even iets terzijde, hebben de twee signalen in een gebalanceerd signaal normaliter een DC component zoals ze uit de DAC komen of is dat er meestal al af gefilterd?
Even iets terzijde, hebben de twee signalen in een gebalanceerd signaal normaliter een DC component zoals ze uit de DAC komen of is dat er meestal al af gefilterd?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dat zou niet best zijn.........SuperR schreef:
Even iets terzijde, hebben de twee signalen in een gebalanceerd signaal normaliter een DC component zoals ze uit de DAC komen
Tussen de twee draden zou idd ... ,SuperR bedoeld waarschijnlijk of de signalen rond de nul zwabberen of ergens hogerop,of lagerds23man schreef:Dat zou niet best zijn.........SuperR schreef:
Even iets terzijde, hebben de twee signalen in een gebalanceerd signaal normaliter een DC component zoals ze uit de DAC komen
Ik weet niet of er een afspaak over bestaat,zou maar aannemen dat ze "ergens" zweven.Zeker is zeker
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Een gebalanceerde verbinding bestaat gewoon uit 2 signaaldraden waarbij er 1 uit fase staat. er hoort dus geen dc op te staan
Inderdaad. Met andere woorden, wordt de uitgang van de DAC eerst ge-AC coupled of, omdat je bij een gebalanceerd signaal naar het verschil tussen beide kijkt, behoud je je halve DAC-rails als DC offset?Ah!buis schreef:Tussen de twee draden zou idd ... ,SuperR bedoeld waarschijnlijk of de signalen rond de nul zwabberen of ergens hogerop,of lagerds23man schreef:Dat zou niet best zijn.........SuperR schreef:
Even iets terzijde, hebben de twee signalen in een gebalanceerd signaal normaliter een DC component zoals ze uit de DAC komen.
Ik weet niet of er een afspaak over bestaat,zou maar aannemen dat ze "ergens" zweven.Zeker is zeker![]()
Anne
Wat bedoel nu eigenlijk? De dac als chip of de dac als complete doos met een XLR/Cinch aansluiting?
Op chip niveau hebben de meeste dac's een DC offset spanning van een een 1/2 Vdd of V_ref op iedere uitganspin. Het low pass filter er achter werkt dan die DC weg. Bij een complete dac-in-doos is dat uiteraard al allemaal verzorgd en staat er geen DC op de pinnen.
Op chip niveau hebben de meeste dac's een DC offset spanning van een een 1/2 Vdd of V_ref op iedere uitganspin. Het low pass filter er achter werkt dan die DC weg. Bij een complete dac-in-doos is dat uiteraard al allemaal verzorgd en staat er geen DC op de pinnen.
Dat is wel wat kort door de bochtPjotr schreef:Het low pass filter er achter werkt dan die DC weg. Bij een complete dac-in-doos is dat uiteraard al allemaal verzorgd en staat er geen DC op de pinnen.
Een laagdoorlaat filter laat ook de gelijkspanning door,moet er wel ergens een (twee) C in serie zitten om dat kwijt te raken.
Geen DC op de pinnen
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dat is ook erg kort door de bocht!Ah!buis schreef:Dat is wel wat kort door de bochtPjotr schreef:Het low pass filter er achter werkt dan die DC weg. Bij een complete dac-in-doos is dat uiteraard al allemaal verzorgd en staat er geen DC op de pinnen.![]()
Een laagdoorlaat filter laat ook de gelijkspanning door,moet er wel ergens een (twee) C in serie zitten om dat kwijt te raken.
Geen DC op de pinnentov wat ? Massa misschien
,het mooie van gebalanceerde lijn is toch dat de massa geen referentie meer is
.Kan evt een trafo aan de uitgang en dan zweven de lijnen (niet tov elkaar) als er geen verdere verbinding is.
Anne
Bij electronisch gebalanceerde lijnen zijn de signaal leidingen wel degelijk gerefereerd aan de massa. De golfvorm gaat mooi positief en negatief om het nulpunt heen. Alleen de ene lijn staat uit fase ten opzichte van de andere lijn. Bij trafo balancering heb je inderdaad gelijk ( en heb je gelijk galvanische scheiding).