6N16 phonovoorversterker , Mini-Me

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

diymartin
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:40

Re: 6N16 phonovoorversterker , Mini-Me

Bericht door diymartin »

Ik ben nu deze aan het bouwen http://www.6moons.com/audioreviews/robhubertse/1.html alleen zonder interstage trafo's en
gewoon met een goede koppel C .
Als ik nog wat tijd over heb bouw ik het ontwerp van jou :D
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 6N16 phonovoorversterker , Mini-Me

Bericht door Kappa7 »

diymartin schreef:
Ik ben nu deze aan het bouwen http://www.6moons.com/audioreviews/robhubertse/1.html alleen zonder interstage trafo's en
gewoon met een goede koppel C .
Als ik nog wat tijd over heb bouw ik het ontwerp van jou :D
Ziet er mooi uit DC gekoppeld scheelt weer een C in het signaal pad.
Waar heb jij die C dan geplaatst?
Als je met een MM speelt dan heb je volgens mij niet veel nodig om hier muziek uit te halen.
Als ik de foto zie dan zit er wel een trafo aan de ingang maar dat is een MC step-up trafo en alleen nodig al je met een low output MC speelt.
Groetjes George
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: 6N16 phonovoorversterker , Mini-Me

Bericht door koifarm »

Diymartin, ziet er mooi uit, zowel schema als behuizing.

Zowel de Sasa als bij de phono dude is er standaard geen impedantie selectie. Dit kun je natuurlijk ook zelf doen door het wisselen van de ingangsweerstand en/of ingangscapaciteit. Dit heeft een behoorlijke invloed op het geuid. Je kan zo midden gebied en hoge tonen tunen naar je eigen smaak.
diymartin
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:40

Re: 6N16 phonovoorversterker , Mini-Me

Bericht door diymartin »

Ik bouw gewoon het ontwerp van Sasa na :D rob heeft wat veranderingen aangebracht waaronder het vervangen van de kopel c aan de uitgang voor een interstage trafo.
Een step-up aan de ingang heb ik niet nodig gezien ik met MM elementen speelt.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 6N16 phonovoorversterker , Mini-Me

Bericht door Kappa7 »

Ik snap het :D mooi project.
Ga je daar nog een draadje voor maken? lijkt me mooi om te volgen.
diymartin
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:40

Re: 6N16 phonovoorversterker , Mini-Me

Bericht door diymartin »

Draadje ! ja misschien wel een leuk idee :)
Zal van de week wel effe wat foto's plaatsen van het knutsel werk.
Heb ook nog een phono trapje gebouwd met de 3A5 dht , klinkt super
maar heeft een wat dun laag jammer genoeg.
http://www.dmitrynizh.com/3a5-phono.htm
Bijlagen
P1060279 forum.jpg
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: 6N16 phonovoorversterker , Mini-Me

Bericht door koifarm »

Verhoog C2 en C4 naar 47n of 56n en je zult een vollere laag weergave krijgen.
C5 kan ook nog iets hoger als je ingangsimpedantie van de navolgende versterker vrij lag is.
diymartin
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:40

Re: 6N16 phonovoorversterker , Mini-Me

Bericht door diymartin »

Ik ga c2/4 van de week aanpassen :D , impedantie van de opvolgende voorversterker is 100k.
palermaaudio
Berichten: 169
Lid geworden op: za 12 nov 2011, 21:54
Locatie: Oberlangen
Contacteer:

Re: 6N16 phonovoorversterker , Mini-Me

Bericht door palermaaudio »

ik kan het schema hiervan niet vinden. Wie heeft de juiste link voor mij?
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: 6N16 phonovoorversterker , Mini-Me

Bericht door Jan Geert »

Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: 6N16 phonovoorversterker , Mini-Me

Bericht door Ah!buis »

Dit is alleen het versterkerdeel. Is over van toen ik me er ook tegenaan heb bemoeid.
Met allerlei vernderingen/verbeteringen weet ik niet meer of dit wel het uiteindelijke resutaat is.
Dus onder voorbehoud.
Anne
Bijlagen
KoiRIAA.jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 6N16 phonovoorversterker , Mini-Me

Bericht door Barry2001 »

Jeukt hier ook wel dit nog eens te gaan proberen :D zoek eigenlijk nog iets compacts.. op het to-do lijstje dan maar.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 6N16 phonovoorversterker , Mini-Me

Bericht door democles »

6N16 heb ik nog liggen PB me maar. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 6N16 phonovoorversterker , Mini-Me

Bericht door Barry2001 »

Koop wel een doosje op eBay oid Demo, en ik heb dacht ook nog eea liggen (heb er eerder een versterkertje mee gebouwd), tnx anyway!
Plaats reactie