NuForce Reference 8 versterkers
Moderator: Beheerdersteam
Hoi Henkjan,
Nee het "CE" logo op een apparaat is geen keur. Het geeft alleen aan dat de fabrikant garandeert dat het apparaat voldoet aan de Europese normering.
De letters "CE" staan dan ook voor "Conformité Européenne"
Eigenlijk is het heel simpel: Een fabrikant mag zondermeer een CE logo op zijn waren plakken. Daarvoor hoeft hij niets te testen of wat dan ook.
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrr................ als daarom gevraagd wordt moet hij de testrapporten waaruit blijkt dat het apparaat ook werkelijk Conformité Européenne is, binnen 14 dagen kunnen overleggen.
Nee het "CE" logo op een apparaat is geen keur. Het geeft alleen aan dat de fabrikant garandeert dat het apparaat voldoet aan de Europese normering.
De letters "CE" staan dan ook voor "Conformité Européenne"
Eigenlijk is het heel simpel: Een fabrikant mag zondermeer een CE logo op zijn waren plakken. Daarvoor hoeft hij niets te testen of wat dan ook.
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrr................ als daarom gevraagd wordt moet hij de testrapporten waaruit blijkt dat het apparaat ook werkelijk Conformité Européenne is, binnen 14 dagen kunnen overleggen.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Peter,
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Precies, en daarom twijfel ik ten zeerste of d'r een echte test geweest is met deze versterkers, waarschijnlijk is 't gewoon wishful thinking.Eigenlijk is het heel simpel: Een fabrikant mag zondermeer een CE logo op zijn waren plakken. Daarvoor hoeft hij niets te testen of wat dan ook.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Hoi Deepspace,
Sarcasme of ironie ben ik ook niet vies van hoor. Maar ik plaatste die opmerking omdat dat het stuk van Sander een beetje afbreuk gaat doen denk ik. Dat stuk spreekt, vind ik, eigenlijk voor zichzelf.
Sander heeft niet de mogelijkheden of financieen om een volledige EMC run te doen die vereist is voor een compliantietest ben ik bang. Maar het feit dat het ding zou storen is al wel een indicatie dat het niet helemaal ok kan zijn.
Sarcasme of ironie ben ik ook niet vies van hoor. Maar ik plaatste die opmerking omdat dat het stuk van Sander een beetje afbreuk gaat doen denk ik. Dat stuk spreekt, vind ik, eigenlijk voor zichzelf.
Sander heeft niet de mogelijkheden of financieen om een volledige EMC run te doen die vereist is voor een compliantietest ben ik bang. Maar het feit dat het ding zou storen is al wel een indicatie dat het niet helemaal ok kan zijn.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Zonder gekheid: ik heb geen enkele last van bovengemelde problemen. Integendeel: in combinatie met de buizenvoorversterker (Vincent T1) vind ik het muzikaal en gehoormatig gezien een wereld combinatie!
En dan luister ik als muzikant naar een klankbeeld en klankkleuren die voor mij worden opgebouwd, niet als technicus.
Dus pace and rythm, body and soul.
Zoals ik dus al zei: in combi met mijn buizenvoorversterker vind ik het een wereld combi
En ik weet het: het kan altijd beter.....
En dan luister ik als muzikant naar een klankbeeld en klankkleuren die voor mij worden opgebouwd, niet als technicus.
Dus pace and rythm, body and soul.
Zoals ik dus al zei: in combi met mijn buizenvoorversterker vind ik het een wereld combi
En ik weet het: het kan altijd beter.....
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
