NuForce Reference 8 versterkers

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36754
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Hoi Henkjan,

Nee het "CE" logo op een apparaat is geen keur. Het geeft alleen aan dat de fabrikant garandeert dat het apparaat voldoet aan de Europese normering.

De letters "CE" staan dan ook voor "Conformité Européenne"

Eigenlijk is het heel simpel: Een fabrikant mag zondermeer een CE logo op zijn waren plakken. Daarvoor hoeft hij niets te testen of wat dan ook.

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrr................ als daarom gevraagd wordt moet hij de testrapporten waaruit blijkt dat het apparaat ook werkelijk Conformité Européenne is, binnen 14 dagen kunnen overleggen.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Peter,
Eigenlijk is het heel simpel: Een fabrikant mag zondermeer een CE logo op zijn waren plakken. Daarvoor hoeft hij niets te testen of wat dan ook.
Precies, en daarom twijfel ik ten zeerste of d'r een echte test geweest is met deze versterkers, waarschijnlijk is 't gewoon wishful thinking.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Pjotr schreef:
Laten we het wel netjes houden.
Het was ook meer bedoelt als sarcasme hoor ;) Niet dat ik serieus verwacht dat iemand het gaat doen. Ze zullen immers vast niet de enige zijn (als ze het al zijn zijn) ;)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36754
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Hoi Deepspace,

Sarcasme of ironie ben ik ook niet vies van hoor. Maar ik plaatste die opmerking omdat dat het stuk van Sander een beetje afbreuk gaat doen denk ik. Dat stuk spreekt, vind ik, eigenlijk voor zichzelf.

Sander heeft niet de mogelijkheden of financieen om een volledige EMC run te doen die vereist is voor een compliantietest ben ik bang. Maar het feit dat het ding zou storen is al wel een indicatie dat het niet helemaal ok kan zijn.
krk
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 17 mar 2006, 16:52

Bericht door krk »

Mijn netwerk of mobieltje stoort dus echt niet met de Nuforce Ref 9 EV's :P
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Misschien moet je ze aan zetten :mrgreen:
krk
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 17 mar 2006, 16:52

Bericht door krk »

De telefoon of de versterkers? :wink:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ik sprak in meervoud! :mrgreen:
krk
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 17 mar 2006, 16:52

Bericht door krk »

Zonder gekheid: ik heb geen enkele last van bovengemelde problemen. Integendeel: in combinatie met de buizenvoorversterker (Vincent T1) vind ik het muzikaal en gehoormatig gezien een wereld combinatie!

En dan luister ik als muzikant naar een klankbeeld en klankkleuren die voor mij worden opgebouwd, niet als technicus.

Dus pace and rythm, body and soul.

Zoals ik dus al zei: in combi met mijn buizenvoorversterker vind ik het een wereld combi :twisted:

En ik weet het: het kan altijd beter.....
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Als jij tevreden bent heb je natuurlijk wel je doel bereikt...
Plaats reactie