L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina 3)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina

Bericht door mikekiwi »

Zeer, zeer fraai!!!
piet1955
Berichten: 577
Lid geworden op: wo 17 mar 2010, 19:23
Locatie: Best

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina

Bericht door piet1955 »

Heel mooi geworden. :goeie: :goeie: :goeie: :rock: :rock: :rock:
Gebruikersavatar
Motorfret
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 23:04
Locatie: omg. nijmegen

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina

Bericht door Motorfret »

Wowly schreef:
ooohooooooo!!! Wat een fraaie speakerts zijn dat geworden!!!! Nu lekker inspelen en genieten !!!!!
(is een goeie voor de luisterdag in breda........ :shock: )
@wowly: gedachtenlezer? (dat was ik al van plan)
Mooi hoor! En hoe klinken ze?
nu al heel lekker!
heb een kleine staande golf bij 63hz in m'n huiskamer, maar daar hou ik wel van: klinkt daardoor net wat warmer in het laag en is precies wat bij mijn voorkeursmuziek (chill, lounge, ambient) past. Verder nauwelijks verloop in het frequentie gebied.

ze zijn nog niet helemaal "los", maar ik hoor dat er vooruitgang in zit.
moet denk ik nog wel een beetje spelen met m'n apparatuur die erachter hangt: het niveau van wat ik bij Tony gehoord heb zit er nog niet in (heb bij Tony gehoord dat er veel meer potentieel in deze speakers zit zeg maar :sure: )
en mogelijk ook eens naar de akoestiek kijken van m'n kamer.

Als er mensen willen luisteren: je bent welkom.
Gebruikersavatar
JeroenGRT
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 07 nov 2008, 23:16

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina

Bericht door JeroenGRT »

Waar bestaat de rest van de set uit? Bron, versterker?
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina

Bericht door Geenius »

Ik heb ervaren dat ze minimaal 100 uur nodig hebben om tot rust te komen. Met name de Rike Audio condensatoren klinken in het begin nogal "in your face".
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina

Bericht door Wowly »

Dat kan dan nog mooi gebeuren voor de luisterdag :D
Gebruikersavatar
Motorfret
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 23:04
Locatie: omg. nijmegen

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina

Bericht door Motorfret »

JeroenGRT schreef:
Waar bestaat de rest van de set uit? Bron, versterker?
amp: Pioneer LX-85 (via direct in)
bron: Marantz UD7007
Speakerkabel: VD Hul CS122 Hybrid
no name interlink
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina

Bericht door Dan »

Prachtig resultaat! Ben benieuwd hoe ze klinken.
Gebruikersavatar
JeroenGRT
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 07 nov 2008, 23:16

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina

Bericht door JeroenGRT »

Mooie set!
Motorfret schreef:
JeroenGRT schreef:
Waar bestaat de rest van de set uit? Bron, versterker?
amp: Pioneer LX-85 (via direct in)
bron: Marantz UD7007
Speakerkabel: VD Hul CS122 Hybrid
no name interlink
Gebruikersavatar
kuiperik
Berichten: 502
Lid geworden op: vr 05 nov 2004, 17:52
Locatie: Omg. Eindhoven
Contacteer:

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina

Bericht door kuiperik »

Ik ben afgelopen weekend bij John langs geweest om de Orfeo's te beluisteren. Ben niet goed in het omschrijven van geluidservaring, maar zal toch kort mijn indruk proberen te geven.

Ondanks dat de opstelling en akoestiek niet helemaal optimaal zijn, een punt waar momenteel ook nog wat wijzigingen op komst zijn, vond ik de speakers wel heel goed presteren. Het hoog was heel gedetailleerd, zonder scherp te worden. Het middengebied klonk mooi open en stemmen werden goed in de ruimte weergegeven. Het laag was erg strak, zelfs nog getest met een nummer van dream theater met snelle, dubbele bassdrum, wat erg goed te volgen was.

Na een tijdje luisteren zijn de luidsprekers een stuk van de muren af geschoven en daarmee werd het meteen nog een stuk beter. Het laag werd iets minder aangezet, doordat 1 speaker wat uit de hoek werd gehaald, maar met name het stereobeeld werd stukken beter en ook kwam er wat meer diepte in het geluidsbeeld.

Wat mij betreft een mooi resultaat, qua prestaties, maar ook optisch een mooie afwerking. Gekozen kleuren passen ook goed in het interieur.

Om wat inzicht te krijgen in de akoestiek had ik meetspullen meegenomen en aan het eind nog wat metingen verricht. Hieruit bleek dat er met name nog wat verbetering mogelijk is in het verkorten van de nagalmtijd.

Bij deze nog bedankt voor de gastvrijheid, succes met je aanpassingen in het interieur en veel plezier met je Orfeo's.
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina

Bericht door meanman64 »

Zorg maar dat ze goed zijn ingespeeld tegen de Breda.Ben benieuw hoe ze klinken op mijn Naksa 80 amp
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”