L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina 3)
Moderator: Beheerdersteam
Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina
@wowly: gedachtenlezer? (dat was ik al van plan)Wowly schreef:ooohooooooo!!! Wat een fraaie speakerts zijn dat geworden!!!! Nu lekker inspelen en genieten !!!!!
(is een goeie voor de luisterdag in breda........)
nu al heel lekker!Mooi hoor! En hoe klinken ze?
heb een kleine staande golf bij 63hz in m'n huiskamer, maar daar hou ik wel van: klinkt daardoor net wat warmer in het laag en is precies wat bij mijn voorkeursmuziek (chill, lounge, ambient) past. Verder nauwelijks verloop in het frequentie gebied.
ze zijn nog niet helemaal "los", maar ik hoor dat er vooruitgang in zit.
moet denk ik nog wel een beetje spelen met m'n apparatuur die erachter hangt: het niveau van wat ik bij Tony gehoord heb zit er nog niet in (heb bij Tony gehoord dat er veel meer potentieel in deze speakers zit zeg maar
en mogelijk ook eens naar de akoestiek kijken van m'n kamer.
Als er mensen willen luisteren: je bent welkom.
Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina
Waar bestaat de rest van de set uit? Bron, versterker?
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina
Ik heb ervaren dat ze minimaal 100 uur nodig hebben om tot rust te komen. Met name de Rike Audio condensatoren klinken in het begin nogal "in your face".
Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina
Dat kan dan nog mooi gebeuren voor de luisterdag 
Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina
amp: Pioneer LX-85 (via direct in)JeroenGRT schreef:Waar bestaat de rest van de set uit? Bron, versterker?
bron: Marantz UD7007
Speakerkabel: VD Hul CS122 Hybrid
no name interlink
Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina
Prachtig resultaat! Ben benieuwd hoe ze klinken.
Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina
Mooie set!
Motorfret schreef:amp: Pioneer LX-85 (via direct in)JeroenGRT schreef:Waar bestaat de rest van de set uit? Bron, versterker?
bron: Marantz UD7007
Speakerkabel: VD Hul CS122 Hybrid
no name interlink
Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina
Ik ben afgelopen weekend bij John langs geweest om de Orfeo's te beluisteren. Ben niet goed in het omschrijven van geluidservaring, maar zal toch kort mijn indruk proberen te geven.
Ondanks dat de opstelling en akoestiek niet helemaal optimaal zijn, een punt waar momenteel ook nog wat wijzigingen op komst zijn, vond ik de speakers wel heel goed presteren. Het hoog was heel gedetailleerd, zonder scherp te worden. Het middengebied klonk mooi open en stemmen werden goed in de ruimte weergegeven. Het laag was erg strak, zelfs nog getest met een nummer van dream theater met snelle, dubbele bassdrum, wat erg goed te volgen was.
Na een tijdje luisteren zijn de luidsprekers een stuk van de muren af geschoven en daarmee werd het meteen nog een stuk beter. Het laag werd iets minder aangezet, doordat 1 speaker wat uit de hoek werd gehaald, maar met name het stereobeeld werd stukken beter en ook kwam er wat meer diepte in het geluidsbeeld.
Wat mij betreft een mooi resultaat, qua prestaties, maar ook optisch een mooie afwerking. Gekozen kleuren passen ook goed in het interieur.
Om wat inzicht te krijgen in de akoestiek had ik meetspullen meegenomen en aan het eind nog wat metingen verricht. Hieruit bleek dat er met name nog wat verbetering mogelijk is in het verkorten van de nagalmtijd.
Bij deze nog bedankt voor de gastvrijheid, succes met je aanpassingen in het interieur en veel plezier met je Orfeo's.
Ondanks dat de opstelling en akoestiek niet helemaal optimaal zijn, een punt waar momenteel ook nog wat wijzigingen op komst zijn, vond ik de speakers wel heel goed presteren. Het hoog was heel gedetailleerd, zonder scherp te worden. Het middengebied klonk mooi open en stemmen werden goed in de ruimte weergegeven. Het laag was erg strak, zelfs nog getest met een nummer van dream theater met snelle, dubbele bassdrum, wat erg goed te volgen was.
Na een tijdje luisteren zijn de luidsprekers een stuk van de muren af geschoven en daarmee werd het meteen nog een stuk beter. Het laag werd iets minder aangezet, doordat 1 speaker wat uit de hoek werd gehaald, maar met name het stereobeeld werd stukken beter en ook kwam er wat meer diepte in het geluidsbeeld.
Wat mij betreft een mooi resultaat, qua prestaties, maar ook optisch een mooie afwerking. Gekozen kleuren passen ook goed in het interieur.
Om wat inzicht te krijgen in de akoestiek had ik meetspullen meegenomen en aan het eind nog wat metingen verricht. Hieruit bleek dat er met name nog wat verbetering mogelijk is in het verkorten van de nagalmtijd.
Bij deze nog bedankt voor de gastvrijheid, succes met je aanpassingen in het interieur en veel plezier met je Orfeo's.
Re: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina
Zorg maar dat ze goed zijn ingespeeld tegen de Breda.Ben benieuw hoe ze klinken op mijn Naksa 80 amp
