Wat haaL je daar uit ?
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Zal 't nog maar een keer zeggen, dat is geen ECC83/12AX7Fredvandam schreef:R21 verlaagd naar 100K: B2+ zit nu op 185V. Anodespanning zit op 56V
Tja, kan ik R21 nog meer verlagen?
Ik ben erachter. Ik durf het bijna niet te zeggen... het is een ECC82Ah!buis schreef:Zal 't nog maar een keer zeggen, dat is geen ECC83/12AX7Fredvandam schreef:R21 verlaagd naar 100K: B2+ zit nu op 185V. Anodespanning zit op 56V
Tja, kan ik R21 nog meer verlagen?![]()
Anne
Toch klinkt ie mooi. Ben ik niets gewend?Ah!buis schreef:Toch een leuke oefening geweest![]()
Benieuwd of m'n opgegeven waardes wel redelijk gaan kloppen met de juiste buis![]()
Anne
Kan nog best mooi klinken zolang er nergens iets vastloopt.Het zijn vooral de pieken in het geluid die dan vervormen.Fredvandam schreef:Toch klinkt ie mooi. Ben ik niets gewend?Ah!buis schreef:Toch een leuke oefening geweest![]()
Benieuwd of m'n opgegeven waardes wel redelijk gaan kloppen met de juiste buis![]()
Anne
Tja......Jan Geert schreef:De spanningen van de fasedraaier klopt ook niks van, loopt veel te weinig stroom. Het lijkt ook wel een beetje of de 82 en de 83 verwisseld zijn.
Op de foto zien de 3 buizen er hetzelfde uit.
Was wel niet enkel verwisseld, half ECC82+ECC82 een kant en andere kant ook half ECC82+ECC83 heb ik begrepen, Maar hij had idd wel even kunnen nazien na je opmerkingJan Geert schreef:Tja......Jan Geert schreef:De spanningen van de fasedraaier klopt ook niks van, loopt veel te weinig stroom. Het lijkt ook wel een beetje of de 82 en de 83 verwisseld zijn.
Op de foto zien de 3 buizen er hetzelfde uit.![]()
![]()
![]()
Met deze waarden valt best te levenFredvandam schreef:Ja, ja, wrijf het me maar in![]()
Nu de goede buisjes (met dank aan Robert)
Update: Welcome to the machine van Pink Floyd doet het nu veel beter