KT77 PP versterker op basis van de Dynaco ST70 kloon

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: KT77 PP versterker op basis van de Dynaco ST70 kloon

Bericht door Ah!buis »

Dat slaat nergens op :? ,dat kan geen ECC83 zijn Va=41V -Vg=1,7V en dan Ia=1mA ,lijkt wel een ECC88 :o .
Wat haaL je daar uit ? :shock: .
Anne
Gebruikersavatar
Fredvandam
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 9:26
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: KT77 PP versterker op basis van de Dynaco ST70 kloon

Bericht door Fredvandam »

R21 verlaagd naar 100K: B2+ zit nu op 185V. Anodespanning zit op 56V :-s
Tja, kan ik R21 nog meer verlagen?
Bijlagen
7.png
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: KT77 PP versterker op basis van de Dynaco ST70 kloon

Bericht door Ah!buis »

Fredvandam schreef:
R21 verlaagd naar 100K: B2+ zit nu op 185V. Anodespanning zit op 56V :-s
Tja, kan ik R21 nog meer verlagen?
Zal 't nog maar een keer zeggen, dat is geen ECC83/12AX7 :shock:
Anne
Gebruikersavatar
Fredvandam
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 9:26
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: KT77 PP versterker op basis van de Dynaco ST70 kloon

Bericht door Fredvandam »

Ah!buis schreef:
Fredvandam schreef:
R21 verlaagd naar 100K: B2+ zit nu op 185V. Anodespanning zit op 56V :-s
Tja, kan ik R21 nog meer verlagen?
Zal 't nog maar een keer zeggen, dat is geen ECC83/12AX7 :shock:
Anne
Ik ben erachter. Ik durf het bijna niet te zeggen... het is een ECC82 :oops: De buizen waren inderdaad omgewisseld.
Ik heb twee stuks ECC83 en één ECC82 gebietst i.p.v. andersom. Ik heb weer een "bestelling' lopen.
Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: KT77 PP versterker op basis van de Dynaco ST70 kloon

Bericht door RobertD »

Zal ik even kijken of ik nog een ECC82 heb? Kun in elk geval verder...
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: KT77 PP versterker op basis van de Dynaco ST70 kloon

Bericht door Ah!buis »

Toch een leuke oefening geweest :twisted:
Benieuwd of m'n opgegeven waardes wel redelijk gaan kloppen met de juiste buis :D
Anne
Gebruikersavatar
Fredvandam
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 9:26
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: KT77 PP versterker op basis van de Dynaco ST70 kloon

Bericht door Fredvandam »

Ah!buis schreef:
Toch een leuke oefening geweest :twisted:
Benieuwd of m'n opgegeven waardes wel redelijk gaan kloppen met de juiste buis :D
Anne
Toch klinkt ie mooi. Ben ik niets gewend?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: KT77 PP versterker op basis van de Dynaco ST70 kloon

Bericht door Ah!buis »

Fredvandam schreef:
Ah!buis schreef:
Toch een leuke oefening geweest :twisted:
Benieuwd of m'n opgegeven waardes wel redelijk gaan kloppen met de juiste buis :D
Anne
Toch klinkt ie mooi. Ben ik niets gewend?
Kan nog best mooi klinken zolang er nergens iets vastloopt.Het zijn vooral de pieken in het geluid die dan vervormen.
Anne
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: KT77 PP versterker op basis van de Dynaco ST70 kloon

Bericht door Jan Geert »

Jan Geert schreef:
De spanningen van de fasedraaier klopt ook niks van, loopt veel te weinig stroom. Het lijkt ook wel een beetje of de 82 en de 83 verwisseld zijn.
Op de foto zien de 3 buizen er hetzelfde uit.
Tja...... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

O:)
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: KT77 PP versterker op basis van de Dynaco ST70 kloon

Bericht door Ah!buis »

Jan Geert schreef:
Jan Geert schreef:
De spanningen van de fasedraaier klopt ook niks van, loopt veel te weinig stroom. Het lijkt ook wel een beetje of de 82 en de 83 verwisseld zijn.
Op de foto zien de 3 buizen er hetzelfde uit.
Tja...... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

O:)
Was wel niet enkel verwisseld, half ECC82+ECC82 een kant en andere kant ook half ECC82+ECC83 heb ik begrepen, Maar hij had idd wel even kunnen nazien na je opmerking :shock: .
Met de juiste buis had 't nog niet geklopt door de verkeerde 150k ,maak 't nogal onduidelijker,drie dingen door elkaar (met één kant een ECC83 fasedraaier).
Anne
Gebruikersavatar
Fredvandam
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 9:26
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: KT77 PP versterker op basis van de Dynaco ST70 kloon

Bericht door Fredvandam »

Ja, ja, wrijf het me maar in :cry:
Nu de goede buisjes (met dank aan Robert)

Update: Welcome to the machine van Pink Floyd doet het nu veel beter O:)
Bijlagen
8.png
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: KT77 PP versterker op basis van de Dynaco ST70 kloon

Bericht door Ah!buis »

Fredvandam schreef:
Ja, ja, wrijf het me maar in :cry:
Nu de goede buisjes (met dank aan Robert)

Update: Welcome to the machine van Pink Floyd doet het nu veel beter O:)
Met deze waarden valt best te leven :D .
Klopt wel niet met wat ik had gevonden, denk dat de kathode weerstand van de eerste triode 1k5 is.
Ik ben van de (slecht leesbare) 1k uitgegaan.
Anne
Gebruikersavatar
Fredvandam
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 9:26
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: KT77 PP versterker op basis van de Dynaco ST70 kloon

Bericht door Fredvandam »

Klopt. Ik had geen zin om de 1k5 er weer uit te solderen. Verder stond deze waarde ook in het Muiderkring boekje.
Plaats reactie