Na het geheel een poosje te hebben laten spelen, heb ik de 200ohm weerstanden vervangen door 1k 0,5W weerstanden. De metingen zijn prima. Een voedingsspanning van ca. 158V, een krappe 0,7mA door de SRPP en ca. 4,6mA door de kathode volger. Het klinkt echt goed nu. Met de 200ohm weerstanden had ik bij iets meer volume (voor zover mogelijk met de kinderen op bed) af en toe een kraakje/vervorming, met name over de tweeter. Dat lijkt nu helemaal weg. Of dit technisch te verklaren is of ergens anders mee te maken kan hebben, weet ik niet. Maar weg is weg.
Bedankt voor de tip Anne
Maar ik ben er nog lang niet.
Zolang ik geen schokkende zaken tegen kom, laat ik het schema zo. Ik moet nu de kast gaan bedenken, volume regelaar en ingang selectie toevoegen. Ingang selectie gaat wel lukken. Kan ik als volume regelaar een 100k alps voor de srpp zetten met zijn loper aan het rooster? Als ik goed redeneer geeft de 100k parallel aan de 50ohm i/v weerstand een nauwelijks waarneembare verlaging van deze weerstand. Dan blijft de voor de DAC zichtbare belasting toch ook vergelijkbaar aan de huidige opstelling? Alvast bedankt voor jullie hulp!