Filterhulp gevraagd windowlicker monitor vanaf page 4

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

simsalabim

Re: Hulp zeer welkom bij filteren van mijn windowlicker moni

Bericht door simsalabim »

Goed inmiddels project aangemaakt in sws, import files, eens zien wat ik daar mee kan.

Ik heb iig beeld :lol:
Bijlagen
sws tweeter en woofer 0 graden 80cm.JPG
Laatst gewijzigd door simsalabim op vr 18 feb 2011, 22:42, 2 keer totaal gewijzigd.
simsalabim

Re: speakerworkshop, beetje hulp gevraagd!

ok ik heb inmiddels een driver in de systeem folder weten te zetten, ik zie dat ik de nearfield daar in op moet slaan, de off-axis etc:

Vraag:

Ik heb de 0, 15, 30, 45 en 60 graden responses
Bij data driver properties staat de 30 en 60 aangegeven, ik ben dus nog op zoek naar wat de frequency, gated, pulse en port response is.

edit: inmiddels denk ik te begrijpen dat;

- port response de meting is voor de BR
- pulse response de response is zonder markers
Is het raadzaam deze 2 metingen ook te doen of voegen ze niet zoveel toe?

Is voor de 0 graden:
de frequency de on-axis 0 graden 80cm tweeter meting ?
de gated de on-axis 0 graden 80cm woofer meting ?

please correct me if I'm wrong.. :idea:

screenprint van tweeter 0,15,30,45,60 graden:
Bijlagen
tweeter 0,15,30,45,60.JPG
Laatst gewijzigd door simsalabim op za 19 feb 2011, 11:05, 8 keer totaal gewijzigd.
simsalabim

Re: speakerworkshop, beetje hulp gevraagd!

wie o wie heeft een antwoord op mijn bovenstaande vraag?? :( (en ook onderstaande inmiddels...

en dan heb ik nog twee vragen :oops: :roll: :

1:
De impedantie van de drivers zijn gemeten buiten de kast als ik het mij goed herinner (ik heb zelf geen impedantie box), ik neem aan dat dit dan dus niet de 'uiteindelijke' impedantie van de driver is (in de kast) en ik de impedantie file die ik nu heb bij de Thiele parameters moet zetten en dan wel bij de free air??

2:
Moet er handmatig nog iets ingevuld worden bij de parameters van de driver properties, en zoja wat (SWS heeft al aardig wat parameters zelf ingevuld zie ik met het inladen van de frd files..)

Inmiddels begonnen met een cross over!!
simsalabim

Re: speakerworkshop hulp gevraagd! vanaf page 4

Mijn eerste cross over is een feit, het is het meest basic cross over in existence, maar wat de fence (hek).

L-pad drukt de tweeter 7db
spoel op laag
condensator op hoog
hoe simplisties wil je het hebben?

er zit zeg maar een 'deukje' in mijn uiteindelijke respons :-& :roll:

hmmm iets zegt mij dat dit nog niet het uiteindelijke filter gaat zijn, hopelijk lok ik wat reactie uit van de filter mannen alhier 8-[ waar zijn ze.. :-# :mrgreen:

Aha, een tweede filter, ik vind het er beter uitzien, maar waarschijnlijk heb ik nu nog steeds een fase probleem..

Ik denk dat ik dit even in elkaar soldeer en dan eens ga meten, even zien of het een beetje overeenkomt.
Bijlagen
1st cross over.GIF
2nd cross over.JPG
simsalabim

Zo even het filter (2nd cross over plaatje post hierboven) in elkaar gebakken en ik moet zeggen dat klinkt helemaal niet verkeerd!!! :rock:

Straks even meten en dan post ik het voorlopige resultaat, nogmaals de fase zal wel beter moeten waarschijnlijk, het klinkt niet slecht hoor, niet slecht :D

tsja, ik vind die tweeter dus lekker, luchtig en strak, heel anders dan mijn accutons.

Ik zit nu gewoon even lekker te luisteren, speaker op 1 meter afstand :lol:

Maar maakt me niks uit, het klinkt gewoon gaaf, lekkere sound, echt zo anders dan al mijn andere speakers (heb er aardig wat :mrgreen: )
Nog even niet meten hoor even lekker luisteren, is mono maar zelfs dat maakt me niet uit, zegt toch al iets over het resultaat dusver 8) 8)
simsalabim

Inmiddels heb ik wat reacties gehad op een ander forum, het blijft hier stillllll :-# :-$ :-$

Maar weer even verder gegaan:

Ben even aan het luisteren en met dit filter klinkt het al weer een stuk beter maw de monitor en de drivers zijn nu al wat ik er van verwacht had! maarr het zal vast nog iets beter kunnen:::::

Wat zijn 'jullie' op of aan merkingen??? (anyone???)

Inmiddels ook even de Arta freq respons bijgevoegd van de 'windowlicker'
Bijlagen
2nd order.JPG
windowlicker.JPG
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”