'Zelfbouw' UCD versterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: 'Zelfbouw' UCD versterker

Bericht door MechanicalAnimal »

Ik dacht zelfs dat er wettelijke eisen gelden voor zelfbouwelectronica, maar helemaal zeker ben ik daar niet van :-#

vlgns mij zijn daar wel een paar topics over, meen ik mij te herinneren.

ene HansV heeft eens een paar pogingen gewaagd geloof ik
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: 'Zelfbouw' UCD versterker

Bericht door sevenup »

Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 'Zelfbouw' UCD versterker

Bericht door satefan »

Duidelijk!

Nu een vraag van een andere orde. In de defecte donor-versterker zat een grote trafokap. Ik dacht gelijk, mooi, die kan ik wel hergebruiken voor een projectje:
Trafo_Elco.jpg
Toen ik m echter omkeerde bleek deze volgegoten met een uitgeharde substantie. Deze is keihard en dit eruit krijgen lijkt onmogelijk:
Trafokap_prut.jpg
Weet iemand waar je zulke trafo-kappen kan kopen? Ik kan ze zo 1-2-3 niet vinden...

In de versterker zaten ook nog deze jongens:
Torren.jpg
Als iemand interesse heeft dan hoor ik het wel, geen idee of het (her)bruikbaar is...


Groet,

Satefan
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: 'Zelfbouw' UCD versterker

Bericht door MechanicalAnimal »

Kun je zo'n trafo-kap niet maken van PVC-afvoerpijp met een opgelijmde dop? en dan zwart spuiten?
Gebruikersavatar
595ss
Berichten: 326
Lid geworden op: vr 02 dec 2005, 16:26
Locatie: Gullringen, sverige

Re: 'Zelfbouw' UCD versterker

Bericht door 595ss »

Ik heb al eens oude oliefilters als trafokappen voorbij zien komen, zag er echt prachtig uit.
Alleen de tijd die je er insteekt om ze zo te krijgen :shock:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: 'Zelfbouw' UCD versterker

Bericht door MechanicalAnimal »

Hahahaha, dat is wel erg grappig, compleet met opdruk en al?

gewoon onderkant eruit dremelen en filter eruit trekken, lachen man.

Afbeelding
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 'Zelfbouw' UCD versterker

Bericht door satefan »

Geniant! Briljaal! Wat dacht je hier van???
campinggaz.jpg
campinggaz.jpg (6.97 KiB) 311 keer bekeken
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: 'Zelfbouw' UCD versterker

Bericht door Marp »

Volgens mij heb ik zulke trafokappen wel eens in allerlei maten gezien, alleen kan ik me niet herinneren waar. :-k Maar als je nog eens voor weinig tegen een ouderwetse mechanische deurbel 'aanloopt'*...

*) Uiteraard bedoel ik niet niet bij een bezoekadres, als ze even niet kijken. :lol:
Maar wellicht op een tweedehandsmarkt of bij een sloper. Nieuw zijn ze nogal kostbaar.
Bijlagen
prod1_4085(6).jpg
prod1_4085(6).jpg (38.26 KiB) 308 keer bekeken
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: 'Zelfbouw' UCD versterker

Bericht door MechanicalAnimal »

satefan schreef:
Geniant! Briljaal! Wat dacht je hier van???
Ook een leuk idee man! ik zou persoonlijk voor het oliefilter gaan.

maarruh.....neem je wel een lege? Voordat je je dremel derin duwt :lol:
Gebruikersavatar
Bart0l0meus
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 31 okt 2008, 16:29
Locatie: Roermond

Re: 'Zelfbouw' UCD versterker

Bericht door Bart0l0meus »

Waarom geen mooi groente blik? :rock:
Met wat creatief met kurk kun je daar ook wel iets van maken en wellicht wat makkelijker aan te komen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 'Zelfbouw' UCD versterker

Bericht door Henkjan »

doe dan een beetje kunstzinnig: :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: 'Zelfbouw' UCD versterker

Bericht door MechanicalAnimal »

LOL @ campbells...

klassiekertje :rock:
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 'Zelfbouw' UCD versterker

Bericht door satefan »

Ik draai nu n aantal.dagen zonder voorversterker. De ucds hangen rechtstreeks aan de dac maar ik mer toch wel dat t laag minder dynamisch is en dat t geluid wat meer aan de kast plakt.

Kan iemand me vertellen waar dit door kan komen? Heeft de voorversterker nog andere functies dan kanaalkeuze en volume-regeling?

Satefan

Er komt overigens een marantz 7c clone buizentrapje voor. Die ligt nu in t vliegtuig uit hong kong hiernaar toe.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 'Zelfbouw' UCD versterker

Bericht door dre »

en als die klaar is.......
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 'Zelfbouw' UCD versterker

Bericht door satefan »

Sja....zo worden de verwachtingen wel heel hoog...
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 'Zelfbouw' UCD versterker

Bericht door bas focal m180 »

satefan schreef:
Er komt overigens een marantz 7c clone buizentrapje voor. Die ligt nu in t vliegtuig uit hong kong hiernaar toe.
Leuk dingetje voor niet veel geld.
Een buizen pre voor de ucd is geen slechte combinatie, tzt wil ik ook een buizen pre voor de hypex as2.100 plaatsen.
Plaats reactie