GIGA project
Moderator: Beheerdersteam
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: GIGA project
wat foto's;
-de printjes voor de acht versterkers
-van lak ontdaan harting chassisdeel en connector deel, ook heb ik ze gefreest (heerlijk, een fatsoenlijk formaat freesbank met alle toebehoren!). De twee scharnierogen en de sluitschroefdraad van de beschermklep weggefreesd en ook de grote dikke bevestigingsogen eraf gehaald (anders zou het niet vertikaal passen op het basisframe (150mm hoog). Ik moet nog wel aan de binnenkant wat extra schroefgaten aanbrengen voor montage. Ook de gegoten teksten verwijderd.
-de printjes voor de acht versterkers
-van lak ontdaan harting chassisdeel en connector deel, ook heb ik ze gefreest (heerlijk, een fatsoenlijk formaat freesbank met alle toebehoren!). De twee scharnierogen en de sluitschroefdraad van de beschermklep weggefreesd en ook de grote dikke bevestigingsogen eraf gehaald (anders zou het niet vertikaal passen op het basisframe (150mm hoog). Ik moet nog wel aan de binnenkant wat extra schroefgaten aanbrengen voor montage. Ook de gegoten teksten verwijderd.
Laatst gewijzigd door aaronboumans op vr 11 nov 2022, 7:50, 2 keer totaal gewijzigd.
-
TranceTrouble
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za 16 apr 2011, 9:32
- Locatie: Rijssen
- Contacteer:
Re: GIGA project
zo wat een project kijk uit naar het resultaat, gaat echt "knallen"!
ik had echter één vraagje met betrekking tot de printjes voor de versterkers, waar heb je deze laten maken??
ik had echter één vraagje met betrekking tot de printjes voor de versterkers, waar heb je deze laten maken??
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: GIGA project
het zijn mini-aleph printjes van BrianGT via diyaudio/chipamp
even zoeken en je vindt ze meteen
En knallen in de zin van hard spelen; nee dat doe ik niet echt. En knallen in de zin van ernstige kortsluiting/doorslag; ik hoop maar van niet! Want meer dan 1F aan elco's knalt echt heftig....
even zoeken en je vindt ze meteen
En knallen in de zin van hard spelen; nee dat doe ik niet echt. En knallen in de zin van ernstige kortsluiting/doorslag; ik hoop maar van niet! Want meer dan 1F aan elco's knalt echt heftig....
-
TranceTrouble
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za 16 apr 2011, 9:32
- Locatie: Rijssen
- Contacteer:
Re: GIGA project
dankjewelaaronboumans schreef:het zijn mini-aleph printjes van BrianGT via diyaudio/chipamp
even zoeken en je vindt ze meteen
En knallen in de zin van hard spelen; nee dat doe ik niet echt. En knallen in de zin van ernstige kortsluiting/doorslag; ik hoop maar van niet! Want meer dan 1F aan elco's knalt echt heftig....
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: GIGA project
...
Laatst gewijzigd door aaronboumans op vr 11 nov 2022, 7:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: GIGA project
wat gaten voor de in- en uitgangen
oh, en MechanicalAnimal; no headbanging please
classical music rocks... 
oh, en MechanicalAnimal; no headbanging please
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: GIGA project
sorrie
ik ben nu eenmaal meer van de zware gitaren
Ziet er weer fantastisch uit!!!
Ziet er weer fantastisch uit!!!
Re: GIGA project
Daar hoef je helemaal geen sorry voor te zeggen, ik luister afhankelijk van mijn stemming naar beiden.MechanicalAnimal schreef:sorrieik ben nu eenmaal meer van de zware gitaren
![]()
Ziet er weer fantastisch uit!!!
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: GIGA project
binnenkort update
is wel wat gebeurd , foto's volgen
(gekkenwerk=werk van een gek? danku,danku)
is wel wat gebeurd , foto's volgen
(gekkenwerk=werk van een gek? danku,danku)
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: GIGA project
het heeft een tijdje stil gelegen (door uiteenlopende redenen; nieuwe keuken/werkplaatsinrichting/defecte auto/ziekte/vakantie/onderhoud huis/werk Zeg maar; het leven) maar is weer volop van start gegaan.
Heb de 230lijn bedraad intern; inschakelstroombegrenzer opgelost (tenminste moet nog blijken of het werkt als de elco's eraan hangen...) met 2x(6ntc's+10ohm/25W) . Deze worden na een halve minuut overbrugd door middel van dubbelschakelend tijdrelais (instelbaar).
De tulpingangen en de luidsprekeruitgangen doorverbonden met 1 helft van de Harting connector.
Volgende stap in de brugcellen en de extra interne vloer voor de elco's plus de bedrading tot de 2de helft van de Harting.
Na deze laaste stap in de basis(de voet) van het kunstwerk klaar; daarna moet het gigantische koellichaam verder worden afgebouwd en inwendig worden voorzien van alle versterkerprintjes/torren waarna als laaste de enorme kabelboom naar het Hartingstekkertje
Heb de 230lijn bedraad intern; inschakelstroombegrenzer opgelost (tenminste moet nog blijken of het werkt als de elco's eraan hangen...) met 2x(6ntc's+10ohm/25W) . Deze worden na een halve minuut overbrugd door middel van dubbelschakelend tijdrelais (instelbaar).
De tulpingangen en de luidsprekeruitgangen doorverbonden met 1 helft van de Harting connector.
Volgende stap in de brugcellen en de extra interne vloer voor de elco's plus de bedrading tot de 2de helft van de Harting.
Na deze laaste stap in de basis(de voet) van het kunstwerk klaar; daarna moet het gigantische koellichaam verder worden afgebouwd en inwendig worden voorzien van alle versterkerprintjes/torren waarna als laaste de enorme kabelboom naar het Hartingstekkertje
Laatst gewijzigd door aaronboumans op vr 23 sep 2011, 10:06, 2 keer totaal gewijzigd.
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: GIGA project
en het is nog maar de helft van het project; er moeten ook nog 3(of 4) nieuwe luidsprekers gebouwd worden!
1x3weg midden
2x2weg achter(L+R)
(1sub)
En dit alles ook in de maten xxl oplopend tot onbenullig
1x3weg midden
2x2weg achter(L+R)
(1sub)
En dit alles ook in de maten xxl oplopend tot onbenullig
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: GIGA project
yep, monsterlijk
morgen weer een paar foto's. Het voedingsdeel zal waarschijnlijk overmorgen klaar zijn om voor het eerst aan te zetten. Dan weet ik ook hoe de inschakelpiek uitpakt. Ben benieuwd of alles het zal houden....
morgen weer een paar foto's. Het voedingsdeel zal waarschijnlijk overmorgen klaar zijn om voor het eerst aan te zetten. Dan weet ik ook hoe de inschakelpiek uitpakt. Ben benieuwd of alles het zal houden....
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: GIGA project
zoals beloofd
twee foto's
Een flink deel van de bedrading zit erin, morgen de twee plateau's op de draadeinden schroeven en dan daarop de andere 16(van de 24)x47000uF+8x22000uF met de 16 R0,15/25W (alu weerstanden met koelpasta,niet per sé nodig maar wel mooi) met bedrading naar de uitgang. Alle massa's van ingang en uitgang op centrale aardpunten. Draden beetje bundelen/netjes leggen (moeilijk met 2,5 tot 4mm2, erg stug ondanks dat het gevlochten draad is)
twee foto's
Een flink deel van de bedrading zit erin, morgen de twee plateau's op de draadeinden schroeven en dan daarop de andere 16(van de 24)x47000uF+8x22000uF met de 16 R0,15/25W (alu weerstanden met koelpasta,niet per sé nodig maar wel mooi) met bedrading naar de uitgang. Alle massa's van ingang en uitgang op centrale aardpunten. Draden beetje bundelen/netjes leggen (moeilijk met 2,5 tot 4mm2, erg stug ondanks dat het gevlochten draad is)
Laatst gewijzigd door aaronboumans op wo 28 sep 2011, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GIGA project
Waanzinnig
Doe je al iets tegen de inschakelpiek, NTC's oid? Blijf het volgen!
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: GIGA project
jep! zie quote, weet alleen nog niet of het afdoende is....
aaronboumans schreef:het heeft een tijdje stil gelegen (door uiteenlopende redenen; nieuwe keuken/werkplaatsinrichting/defecte auto/ziekte/vakantie/onderhoud huis/werk Zeg maar; het leven) maar is weer volop van start gegaan.
Heb de 230lijn bedraad intern; inschakelstroombegrenzer opgelost (tenminste moet nog blijken of het werkt als de elco's eraan hangen...) met 2x(6ntc's+10ohm/25W) . Deze worden na een halve minuut overbrugd door middel van dubbelschakelend tijdrelais (instelbaar).De tulpingangen en de luidsprekeruitgangen doorverbonden met 1 helft van de Harting connector.
Volgende stap in de brugcellen en de extra interne vloer voor de elco's plus de bedrading tot de 2de helft van de Harting.
Na deze laaste stap in de basis(de voet) van het kunstwerk klaar; daarna moet het gigantische koellichaam verder worden afgebouwd en inwendig worden voorzien van alle versterkerprintjes/torren waarna als laaste de enorme kabelboom naar het Hartingstekkertje
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GIGA project
Ok, ik lees niet goed, mijn fout, neem me niet kwalijk. Waarom overbrug je de NTC's, om het mogelijk negatief effect weg te halen?
Verder zou het best wel eens goed kunnen gaan zo, gewoon proberen denk ik.
Verder zou het best wel eens goed kunnen gaan zo, gewoon proberen denk ik.
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: GIGA project
ik hoop het ook, heb (nog)geen ervaring met het inschakelen van 1,3F 
Maar ik hou rekening met een denkfout; tijdens het omschakelen van het relais valt het veld van de trafo's weg en moet weer worden opgebouwd. Voor het (voor)laden van de elko's helpt het natuurlijk wel. En ook koelen ze weer af in bedrijf.
Misschien moet ik alleen de weerstanden overbruggen... hm weet nog niet
Maar ik kan het ook gewoon inschakelen en dan kijken wat er doorfikt
(of niet)
Living dangerous, yeahhh
Maar ik hou rekening met een denkfout; tijdens het omschakelen van het relais valt het veld van de trafo's weg en moet weer worden opgebouwd. Voor het (voor)laden van de elko's helpt het natuurlijk wel. En ook koelen ze weer af in bedrijf.
Misschien moet ik alleen de weerstanden overbruggen... hm weet nog niet
Maar ik kan het ook gewoon inschakelen en dan kijken wat er doorfikt
Living dangerous, yeahhh
