GIGA project

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

wat foto's;
-de printjes voor de acht versterkers
-van lak ontdaan harting chassisdeel en connector deel, ook heb ik ze gefreest (heerlijk, een fatsoenlijk formaat freesbank met alle toebehoren!). De twee scharnierogen en de sluitschroefdraad van de beschermklep weggefreesd en ook de grote dikke bevestigingsogen eraf gehaald (anders zou het niet vertikaal passen op het basisframe (150mm hoog). Ik moet nog wel aan de binnenkant wat extra schroefgaten aanbrengen voor montage. Ook de gegoten teksten verwijderd.
Bijlagen
DSCN0028.JPG
Laatst gewijzigd door aaronboumans op vr 11 nov 2022, 7:50, 2 keer totaal gewijzigd.
TranceTrouble
Berichten: 6
Lid geworden op: za 16 apr 2011, 9:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: GIGA project

Bericht door TranceTrouble »

zo wat een project kijk uit naar het resultaat, gaat echt "knallen"! :goedzo:
ik had echter één vraagje met betrekking tot de printjes voor de versterkers, waar heb je deze laten maken?? :)
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

het zijn mini-aleph printjes van BrianGT via diyaudio/chipamp
even zoeken en je vindt ze meteen
En knallen in de zin van hard spelen; nee dat doe ik niet echt. En knallen in de zin van ernstige kortsluiting/doorslag; ik hoop maar van niet! Want meer dan 1F aan elco's knalt echt heftig....
TranceTrouble
Berichten: 6
Lid geworden op: za 16 apr 2011, 9:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: GIGA project

Bericht door TranceTrouble »

aaronboumans schreef:
het zijn mini-aleph printjes van BrianGT via diyaudio/chipamp
even zoeken en je vindt ze meteen
En knallen in de zin van hard spelen; nee dat doe ik niet echt. En knallen in de zin van ernstige kortsluiting/doorslag; ik hoop maar van niet! Want meer dan 1F aan elco's knalt echt heftig....
dankjewel :) het zou zonde zijn als de elco's gaan knallen heb het paar keer meegemaakt met wat kleinere varianten waarbij medestudenten polariteit hadden verwisseld, je hoort bijna letterlijk de centjes het luchtruim kiezen :-& :cry:
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

...
Laatst gewijzigd door aaronboumans op vr 11 nov 2022, 7:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3259
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: GIGA project

Bericht door MechanicalAnimal »

Dat is echt VET! :rock:
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

wat gaten voor de in- en uitgangen

oh, en MechanicalAnimal; no headbanging please :rock: classical music rocks... ;-)
Bijlagen
DSCN0033.JPG
DSCN0035.JPG
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3259
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: GIGA project

Bericht door MechanicalAnimal »

sorrie :lol: ik ben nu eenmaal meer van de zware gitaren :rock:


Ziet er weer fantastisch uit!!!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: GIGA project

Bericht door hannesie »

MechanicalAnimal schreef:
sorrie :lol: ik ben nu eenmaal meer van de zware gitaren :rock:


Ziet er weer fantastisch uit!!!
Daar hoef je helemaal geen sorry voor te zeggen, ik luister afhankelijk van mijn stemming naar beiden. :lol:
DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: GIGA project

Bericht door DKM »

Gekkenwerk?!?!
Dit gaan we volgen :kwijl:
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

binnenkort update
is wel wat gebeurd , foto's volgen
(gekkenwerk=werk van een gek? danku,danku)
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3259
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: GIGA project

Bericht door MechanicalAnimal »

Ik ben benieuwd :D
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

het heeft een tijdje stil gelegen (door uiteenlopende redenen; nieuwe keuken/werkplaatsinrichting/defecte auto/ziekte/vakantie/onderhoud huis/werk Zeg maar; het leven) maar is weer volop van start gegaan.
Heb de 230lijn bedraad intern; inschakelstroombegrenzer opgelost (tenminste moet nog blijken of het werkt als de elco's eraan hangen...) met 2x(6ntc's+10ohm/25W) . Deze worden na een halve minuut overbrugd door middel van dubbelschakelend tijdrelais (instelbaar).
De tulpingangen en de luidsprekeruitgangen doorverbonden met 1 helft van de Harting connector.
Volgende stap in de brugcellen en de extra interne vloer voor de elco's plus de bedrading tot de 2de helft van de Harting.
Na deze laaste stap in de basis(de voet) van het kunstwerk klaar; daarna moet het gigantische koellichaam verder worden afgebouwd en inwendig worden voorzien van alle versterkerprintjes/torren waarna als laaste de enorme kabelboom naar het Hartingstekkertje :D
Laatst gewijzigd door aaronboumans op vr 23 sep 2011, 10:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: GIGA project

Bericht door Martin66 »

Pics? . . :hide:
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

volgen nog
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: GIGA project

Bericht door Martin66 »

't Is wel geduld hebben, maar het wordt dan ook heeel mooi :goedzo:
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

en het is nog maar de helft van het project; er moeten ook nog 3(of 4) nieuwe luidsprekers gebouwd worden!
1x3weg midden
2x2weg achter(L+R)
(1sub)
En dit alles ook in de maten xxl oplopend tot onbenullig
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

Paar foto's
Bijlagen
DSCN0001aa.JPG
DSCN0004aa.JPG
DSCN0008aa.JPG
johan283
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 15:27

Re: GIGA project

Bericht door johan283 »

pff dat is met recht een monsterlijk grote versterker :lol:
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

yep, monsterlijk :mrgreen:
morgen weer een paar foto's. Het voedingsdeel zal waarschijnlijk overmorgen klaar zijn om voor het eerst aan te zetten. Dan weet ik ook hoe de inschakelpiek uitpakt. Ben benieuwd of alles het zal houden.... :-s
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

zoals beloofd
twee foto's
Een flink deel van de bedrading zit erin, morgen de twee plateau's op de draadeinden schroeven en dan daarop de andere 16(van de 24)x47000uF+8x22000uF met de 16 R0,15/25W (alu weerstanden met koelpasta,niet per sé nodig maar wel mooi) met bedrading naar de uitgang. Alle massa's van ingang en uitgang op centrale aardpunten. Draden beetje bundelen/netjes leggen (moeilijk met 2,5 tot 4mm2, erg stug ondanks dat het gevlochten draad is)
Bijlagen
DSCN0009aa.JPG
DSCN0010aa.JPG
Laatst gewijzigd door aaronboumans op wo 28 sep 2011, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: GIGA project

Bericht door Barry2001 »

Waanzinnig :mrgreen: Doe je al iets tegen de inschakelpiek, NTC's oid? Blijf het volgen!
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

jep! zie quote, weet alleen nog niet of het afdoende is.... :-s
aaronboumans schreef:
het heeft een tijdje stil gelegen (door uiteenlopende redenen; nieuwe keuken/werkplaatsinrichting/defecte auto/ziekte/vakantie/onderhoud huis/werk Zeg maar; het leven) maar is weer volop van start gegaan.
Heb de 230lijn bedraad intern; inschakelstroombegrenzer opgelost (tenminste moet nog blijken of het werkt als de elco's eraan hangen...) met 2x(6ntc's+10ohm/25W) . Deze worden na een halve minuut overbrugd door middel van dubbelschakelend tijdrelais (instelbaar).De tulpingangen en de luidsprekeruitgangen doorverbonden met 1 helft van de Harting connector.
Volgende stap in de brugcellen en de extra interne vloer voor de elco's plus de bedrading tot de 2de helft van de Harting.
Na deze laaste stap in de basis(de voet) van het kunstwerk klaar; daarna moet het gigantische koellichaam verder worden afgebouwd en inwendig worden voorzien van alle versterkerprintjes/torren waarna als laaste de enorme kabelboom naar het Hartingstekkertje :D
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: GIGA project

Bericht door Barry2001 »

Ok, ik lees niet goed, mijn fout, neem me niet kwalijk. Waarom overbrug je de NTC's, om het mogelijk negatief effect weg te halen?
Verder zou het best wel eens goed kunnen gaan zo, gewoon proberen denk ik.
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

ik hoop het ook, heb (nog)geen ervaring met het inschakelen van 1,3F :shock:
Maar ik hou rekening met een denkfout; tijdens het omschakelen van het relais valt het veld van de trafo's weg en moet weer worden opgebouwd. Voor het (voor)laden van de elko's helpt het natuurlijk wel. En ook koelen ze weer af in bedrijf.
Misschien moet ik alleen de weerstanden overbruggen... hm weet nog niet

Maar ik kan het ook gewoon inschakelen en dan kijken wat er doorfikt :twisted: (of niet)
Living dangerous, yeahhh :lol:
Plaats reactie