En dus ook de DLCP begrijp ik van jou.ds23man schreef:Dat kan, maar als de stroom uitvalt of je zelf per ongeluk de minidsp uitzet is het PLOP!
ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Moderator: Beheerdersteam
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Dat is geheel afhankelijk van je versterker/speaker combinatie.bas focal m180 schreef:En als je mid/hoog gefilterd hebt , dus tweeter met een condensator ervoor is een eventuele plop geen einde tweeter meer ?ds23man schreef:Dat kan, maar als de stroom uitvalt of je zelf per ongeluk de minidsp uitzet is het PLOP!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Laat ik zo zeggen:knuisje schreef:En dus ook de DLCP begrijp ik van jou.ds23man schreef:Dat kan, maar als de stroom uitvalt of je zelf per ongeluk de minidsp uitzet is het PLOP!
DLCP: plop
Minidsp: PLOP
Duidelijk genoeg?
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Ik mis nu eigenlijk nog een grap van jou waarin Kabouter Plop een rol speelt, Gerhard... 
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
En ik heb zo maar het idee dat het mede afhankelijk is van het vermogen van de eindtrappen en rendement/gevoeligheid van de luidsprekers. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
In de eerste plaats ligt het aan het ontwerp van de uitgangstrappen i.c.m. de dac. Als je dat met zorg doet heb je een beschaafd in en uitschakelgedrag. Kijk maar eens naar voor en eindversterkers, je hebt ze die dat dermate netjes doen dat ze geen mute of luidsprekerrelais nodig hebben. Maar je hebt ze ook die echt niet zonder kunnen......hannesie schreef:En ik heb zo maar het idee dat het mede afhankelijk is van het vermogen van de eindtrappen en rendement/gevoeligheid van de luidsprekers.
Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!
Bij mij is er wel eens een Crest helemaal los gegaan op een arme Visaton tweeter (TL 16 H), ging uit zichzelf in de clip om onduidelijke reden. Zowaar nog overleefd. Versterker uiteindelijk niet.
