ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door knuisje »

ds23man schreef:
Dat kan, maar als de stroom uitvalt of je zelf per ongeluk de minidsp uitzet is het PLOP!
En dus ook de DLCP begrijp ik van jou. :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ds23man »

bas focal m180 schreef:
ds23man schreef:
Dat kan, maar als de stroom uitvalt of je zelf per ongeluk de minidsp uitzet is het PLOP!
En als je mid/hoog gefilterd hebt , dus tweeter met een condensator ervoor is een eventuele plop geen einde tweeter meer ?
Dat is geheel afhankelijk van je versterker/speaker combinatie.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ds23man »

knuisje schreef:
ds23man schreef:
Dat kan, maar als de stroom uitvalt of je zelf per ongeluk de minidsp uitzet is het PLOP!
En dus ook de DLCP begrijp ik van jou. :lol:
Laat ik zo zeggen:

DLCP: plop

Minidsp: PLOP

Duidelijk genoeg? :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ray5150 »

Ik mis nu eigenlijk nog een grap van jou waarin Kabouter Plop een rol speelt, Gerhard... :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door hannesie »

En ik heb zo maar het idee dat het mede afhankelijk is van het vermogen van de eindtrappen en rendement/gevoeligheid van de luidsprekers. :hide:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door ds23man »

hannesie schreef:
En ik heb zo maar het idee dat het mede afhankelijk is van het vermogen van de eindtrappen en rendement/gevoeligheid van de luidsprekers. :hide:
In de eerste plaats ligt het aan het ontwerp van de uitgangstrappen i.c.m. de dac. Als je dat met zorg doet heb je een beschaafd in en uitschakelgedrag. Kijk maar eens naar voor en eindversterkers, je hebt ze die dat dermate netjes doen dat ze geen mute of luidsprekerrelais nodig hebben. Maar je hebt ze ook die echt niet zonder kunnen......
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: ULTRAZOOOM......en geen UltraBooom!

Bericht door Jag »

Bij mij is er wel eens een Crest helemaal los gegaan op een arme Visaton tweeter (TL 16 H), ging uit zichzelf in de clip om onduidelijke reden. Zowaar nog overleefd. Versterker uiteindelijk niet.
Gesloten

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”