Wees gerust, ik weet het wel.dre schreef:Ja,maar dan weet je het niet.......
3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ben je bij Walter geweest? 
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja, een hele tijd geleden.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En dan al die tijd die prachtige informatie voor het forum verzwijgen? 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat is al even geleden inderdaad, geen idee hoe de set er toen bijstond, was nog in het oude huis. Volgens mij is dat bezoekje toen wel op het forum vermeld trouwens.
Nadeel van dat zilverspul lijkt me dat het nogal een smerige bende geeft.
Groetjes Walter
Nadeel van dat zilverspul lijkt me dat het nogal een smerige bende geeft.
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op za 09 jan 2021, 9:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wat is er dan aan prachtige informatie te vinden? 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik zou zeggen, even terug zoeken in 275 pagina’s, op naar de 300 ter ere van Rikpost! 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Er is vast wel een review over te vinden.
Al zou ik het er ook niet op smeren.
Al zou ik het er ook niet op smeren.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zilver is inderdaad een iets betere geleider dan goud. Goud is echter veel beter corrosie bestendig dan zilver, zodat de verwachting is dat een direct contact van goud op goud beter zal functioneren dan met een corroderend laagje zilver ertussen.
Daar komt nog bij dat het geen puur zilver is, maar een pasta, hetgeen de geleiding van het geheel niet ten goede zal komen.
Verder is de verwachting dat de overgangsweerstand niet frequentieafhankelijk zal zijn binnen het audiobereik, dus een eventuele overgangsweerstand kan met de volumeknop gecompenseerd worden.
Daar komt nog bij dat het geen puur zilver is, maar een pasta, hetgeen de geleiding van het geheel niet ten goede zal komen.
Verder is de verwachting dat de overgangsweerstand niet frequentieafhankelijk zal zijn binnen het audiobereik, dus een eventuele overgangsweerstand kan met de volumeknop gecompenseerd worden.
Laatst gewijzigd door pappaleo op za 09 jan 2021, 10:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En het word een smeerboel , this geen racefiets hé
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ook daar zou ik geen zilverpasta gebruiken.rikpost schreef:En het word een smeerboel , this geen racefiets hé
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb begrepen dat dat supergeleidende vet wordt gewonnen uit slangenolie.Kemp Elektroniks schreef:A contact enhancer with a silver-saturated, hyper-conductive grease as a basis
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
In Goldfinger liep het toch niet goed met ze af. Daar kwam ook een ander metaal tussenLeeuwarden schreef:Goud maakt inderdaad beter contact...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
@Dre: van Jeroen begreep ik dat de SGO EVO teveel van het goede was in de W1.
Misschien ga ik weer losse filterplanken maken, het filter zit nu op een compact plaatje achterop de speakers, totaal niet handig om even een component te wisselen. Misschien een testfilter met zowel de Duelund RS en de Mundorf SGO zodat je met een banaan stekker snel kan wisselen.
Groetjes Walter
Misschien ga ik weer losse filterplanken maken, het filter zit nu op een compact plaatje achterop de speakers, totaal niet handig om even een component te wisselen. Misschien een testfilter met zowel de Duelund RS en de Mundorf SGO zodat je met een banaan stekker snel kan wisselen.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja en daar maken ze ook soldeer van...pappaleo schreef:In Goldfinger liep het toch niet goed met ze af. Daar kwam ook een ander metaal tussenLeeuwarden schreef:Goud maakt inderdaad beter contact...
Maarrrehhhhhh, probleem was toch brom. Lijkt mij dat je dat zilverspul dan beter in je oren kunt smeren dan op je stekker....
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Heb je het laagprobleem inmiddels onder controle?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Al zal een zilveren helm ook niet verkeerd staan!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hallo Rik,
Ik heb 6 stuks Mutrox Boldz Chunks in het kamertje staan nu, niks gemeten, gewoon nabij de hoeken/wand opgesteld, op het gehoor is het laag nu gecontroleerder, minder boemerig. De DSP in Roon staat uit.
Groetjes Walter
Ik heb 6 stuks Mutrox Boldz Chunks in het kamertje staan nu, niks gemeten, gewoon nabij de hoeken/wand opgesteld, op het gehoor is het laag nu gecontroleerder, minder boemerig. De DSP in Roon staat uit.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Oké nou super
!
Ik moet zeggen dat ik wel gek ben van de dsp toch op mijn luisterplek weer strak laag weten te creëren.
Zit hier gewoon in de huiskamer dus kan ook moeilijk met grote blokken dempingmateriaal gaan slepen .
Ik moet zeggen dat ik wel gek ben van de dsp toch op mijn luisterplek weer strak laag weten te creëren.
Zit hier gewoon in de huiskamer dus kan ook moeilijk met grote blokken dempingmateriaal gaan slepen .
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het laag klonk niet heel beroerd hoor, stevige bump bij 35Hz geeft een aardig fundament, geen subs nodig, echte nadeel is op de luisterplek te weinig energie rond de 100Hz.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wat een verschrikkelijk werk is dat toch, een stroomkabel maken:
Ik wilde een mooie Oyaide Tunami op de Grimm CC-2 clock hebben, maar dat ging niet want de Iego IEC past niet in het Grimm kastje, werkelijk flut ontwerp van Grimm, door de overstekende bovenplaat passen er geen dikke ronde IEC stekkers in, zoals 90% van het standaard meer high end spul Maar gelukkig een bepaald type Furutech past gelukkig wel, dus die moest aan de Tunami komen, ogenschijnlijk simpel klusje, dat viel weer tegen:
- De mantel van de Tunami is te dik voor de stekker, moest meer ruimte erin maken.
- De furutech IEC heeft een werkelijk flutontwerp voor het klemmen van de aarde, hier moest ik eerst een vorkje aan solderen.
- vorkje had ik niet, moest andere kabels openschroeven om er 1 te vinden.
- Gevonden vorkje moest gesoldeerd worden, oude soldeerbout kwijt, nieuwe Weller gepakt, punt nog niet goed vertint, soldeert enorm flut.
- bij afknippen vorkje van oude kabel, vloog deze door de lucht en 10 minuten zoeken in de speelgoed manden voordat ik hem had.
- niet goed opgelet bij loshalen welke kant de witte draad (neutraal) moest, allerlei vage websites bezocht op zoek naar een fatsoenlijk plaatje. Een aanduiding op de plug zelf zou fijn zijn beste heren Furutech.
- De heren van Oyaide zouden er goed aan doen de 3 draden logisch binnen de mantel te leggen, nu moet aarde tussensdoor zwart wit getrokken worden, gaat niet zo lekker met dikke aders.
- koper draden van de Oyaide te dik na twisten, past niet lekker in de Furutech, moet uitgedund worden.
- Rondrennende peuter in combinatie met hete soldeerbout en openstaande gereedschapkist geen aanrader.
Maar het speelt weer en klinkt echt weer fraaier, geloof het of niet...
PS onderstaande Furutech alleen kopen als je een Grimm CC-2 hebt:
Gr. Walter
Ik wilde een mooie Oyaide Tunami op de Grimm CC-2 clock hebben, maar dat ging niet want de Iego IEC past niet in het Grimm kastje, werkelijk flut ontwerp van Grimm, door de overstekende bovenplaat passen er geen dikke ronde IEC stekkers in, zoals 90% van het standaard meer high end spul Maar gelukkig een bepaald type Furutech past gelukkig wel, dus die moest aan de Tunami komen, ogenschijnlijk simpel klusje, dat viel weer tegen:
- De mantel van de Tunami is te dik voor de stekker, moest meer ruimte erin maken.
- De furutech IEC heeft een werkelijk flutontwerp voor het klemmen van de aarde, hier moest ik eerst een vorkje aan solderen.
- vorkje had ik niet, moest andere kabels openschroeven om er 1 te vinden.
- Gevonden vorkje moest gesoldeerd worden, oude soldeerbout kwijt, nieuwe Weller gepakt, punt nog niet goed vertint, soldeert enorm flut.
- bij afknippen vorkje van oude kabel, vloog deze door de lucht en 10 minuten zoeken in de speelgoed manden voordat ik hem had.
- niet goed opgelet bij loshalen welke kant de witte draad (neutraal) moest, allerlei vage websites bezocht op zoek naar een fatsoenlijk plaatje. Een aanduiding op de plug zelf zou fijn zijn beste heren Furutech.
- De heren van Oyaide zouden er goed aan doen de 3 draden logisch binnen de mantel te leggen, nu moet aarde tussensdoor zwart wit getrokken worden, gaat niet zo lekker met dikke aders.
- koper draden van de Oyaide te dik na twisten, past niet lekker in de Furutech, moet uitgedund worden.
- Rondrennende peuter in combinatie met hete soldeerbout en openstaande gereedschapkist geen aanrader.
Maar het speelt weer en klinkt echt weer fraaier, geloof het of niet...
PS onderstaande Furutech alleen kopen als je een Grimm CC-2 hebt:
Gr. Walter
- Bijlagen
-
- B9ECE7EB-AFCF-42B5-A365-3EFE33BCA52A.jpeg (32.97 KiB) 74 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Walt op zo 10 jan 2021, 15:42, 3 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Klinkt als een vrij normale zondag voor je...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik had al tijden geen stroomkabel gemaakt, weet nu weer waarom, altijd ellende mee.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
kudos voor je schrijfstijl Walter!!!! Hilarisch
