Daudio gaat 'live'

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door dre »

da`s inderdaad wel erg negatief. :roll:

weer een bevingkie gehad of zo? :lol:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Niks is natuurlijk zo goed als ds23man zijn eigen boemboksen :rofl:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door FR_Aad »

Hij is wel consequent in het verkeerd schrijven van Daudio. :lol:

Edit:
Ik zie nu pas dat de heren van Daudio zelf de bron van het kwaad zijn. Zij gebruiken zelf Daudio in tekst en daudio als logo.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door ds23man »

Even een nuancering van mijn kant:

Als ik een review lees van een willekeurige luidspreker en er wordt geschreven dat het mid niet het kaliber heeft van het laag en hoog, vindt ik dat niet erg positief overkomen. Of dat nou komt door het concept, driver, versterker of mening van de schrijver doet er niet toe. Het staat er en dat kan ik niet veranderen en wil ook niet zeggen dat ik het er mee eens ben. Daarvoor zou ik het systeem eerst eens zelf uitgebreid moeten beluisteren. De gemiddelde lezer zou dit kunnen opvatten als: mooi systeem, maar er is "iets" mee.

Overigens staat mijn opmerking helemaal los van mijn eigen systeem.........
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door dre »

het midden is waarschijnlijk iets te neutraal voor de buizenfreaks.......
ik heb ze ook beluisterd en ik vond het middengebied echt heel fraai eigenlijk:het laat alles horen zonder een spoor onrust......
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door ds23man »

Ik moet ze nog steeds beluisteren bij Hans, had al een afspraak maar die kon niet doorgaan.......
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Gerhard, je bent welkom. Zie ook de PB die ik je gestuurd heb.
Ik ben heel benieuwd wat jij er van vind.

Groet, Hans
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door hannesie »

Ik ben het deels wel eens met de berichten, maar................ als een autojournalist een auto test, maar ..........die eerst gaat voorzien van Pirelli's omdat hij die ook onder zijn eigen wagen heeft en dat rijdt zo lekker, dan zou je je ook even achter je oren krabbelen.

Als een recensie op die manier geschreven word, krijg ik ook nog wel eens de kriebels. :o

Je krijgt een complete set, en vervolgen ga je er dan eerst wat anders tussen hangen?

Dat kan ik mij wel voorstellen als het je niet bevalt of twijfelt, maar dit niet helemaal. :oops:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36757
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Pjotr »

+1
ds23man schreef:
Om eerlijk te zijn...... Ik vind het nou niet erg positief............ :(
Om eerlijk te zijn vind ik het een kneuterig en rommelig stukje. Echt hobbyisten :D Veel "maars" en mijn leraar Nederlands zei lang geleden al: "maar" betekent meestal "nee". Verder dat geleuter over dempingsfactor :roll: Leuk dat ze daar zoveel verstand van hebben, in het genoemde verband nogal misplaatst.

Toch wel erg knap van Daudio Hans dat ie er zoveel positiefs uit weet te halen :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door ds23man »

Pjotr schreef:
+1
ds23man schreef:
Om eerlijk te zijn...... Ik vind het nou niet erg positief............ :(
Om eerlijk te zijn vind ik het een kneuterig en rommelig stukje. Echt hobbyisten :D Veel "maars" en mijn leraar Nederlands zei lang geleden al: "maar" betekent meestal "nee". Verder dat geleuter over dempingsfactor :roll: Leuk dat ze daar zoveel verstand van hebben, in het genoemde verband nogal misplaatst.

Toch wel erg knap van Daudio Hans dat ie er zoveel positiefs uit weet te halen :lol:
Samengevat:

"Geweldig laag en hoog maar het mid staat me niet aan, dus daar ga ik mijn eigen buizenbak aan knopen....."

Maar ja, daar krijg je website niet mee vol.... :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Pjotr schreef:
+1
ds23man schreef:
Om eerlijk te zijn...... Ik vind het nou niet erg positief............ :(
Om eerlijk te zijn vind ik het een kneuterig en rommelig stukje. Echt hobbyisten :D Veel "maars" en mijn leraar Nederlands zei lang geleden al: "maar" betekent meestal "nee". Verder dat geleuter over dempingsfactor :roll: Leuk dat ze daar zoveel verstand van hebben, in het genoemde verband nogal misplaatst.

Toch wel erg knap van Daudio Hans dat ie er zoveel positiefs uit weet te halen :lol:
Er staat ook veel positiefs in, dat is niet zo moeilijk er uit te lichten.

Als Dick vindt dat het midden relatief achterblijft, dan is dat volgens mij puur een kwestie van smaak en heeft dat niets te maken met de filtering of de driver of de versterker. Wij hebben ons systeem 1-op-1 kunnen vergelijken met de Orion en we zijn op alle fronten een stap verder. Dit ligt enerzijds aan de gekozen units, maar ook aan het vermijden van problemen in juist het middengebied. Een 17" midwoofer laten samenwerken met een echte dipooltweeter, zoals in ons systeem, geeft een betere plaatsing en realistischer klank dan een 22"cm midwoofer te laten samenwerken met back-to-back geschakelde dome tweeters op een relatief brede baffle. Toch was Dick wel lovend over het middengebied van de Orion, terwijl het middengebied juist het grootste probleempunt is van de Orion waardoor Linkwitz hier eindeloos aan het tunen is geweest.

Het kan wel wat meer tijd kosten om de kwaliteit van het midden te herkennen, zoals dre ook aangeeft. Zeker als je dagelijks naar een Accuton middentoner luistert, kan dat zomaar gebeuren. Het midden van de AT-unit is zo neutraal en goed geintegreerd, dat vooral gaat opvallen hoe goed het laag en hoog zijn en dan lijkt misschien het midden achter te blijven terwijl daar feitelijk niets op aan te merken is.

Het blijft natuurlijk ook wel het audiowereldje waarin we ons begeven, waar ieder heel graag zijn eigen mening verkondigt. Wijzelf maken ons daar ook schuldig aan. Is allemaal niet erg en dit houdt het ook wel spannend.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36757
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Pjotr »

Zie ook de smiley Jeroen ;) Ik ken die jongens niet en las het stukje zoals het stukje er staat. En dan kan ik eigenlijk geen goede indruk van het lijdend voorwerp krijgen. Het geeft mij de indruk dat ze er eigenlijk niet zo goed wisten wat ze er mee moesten.
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Ja, begrijp ik, goed dat je het nog eens aangeeft.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door ds23man »

Volgende week zondag ga ik eens beluisteren of Trio Dick gelijk heeft! :lol:
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Ik heb net even contact gehad met Dick van Audio-Creative. Hij was verbaasd toen ik hem vertelde dat meerdere personen op het zelfbouwforum het een niet erg positief artikel vonden.
Hij gaf mij aan erg positief te zijn over onze speaker en vindt het raar dat dat niet zo gelezen wordt. "Als we er niet zo positief over zouden zijn, dan zouden we hem toch niet gaan bouwen", zei hij.
En het is deel 1. Er gaan dus nog een heel aantal delen volgen. Gaf hij mij aan. Ik hou jullie op de hoogte.

Heb ik het artikel toch goed gelezen :lol:
RobT
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 29 jul 2005, 18:13
Locatie: Deventer

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door RobT »

Hebben ze wel naar een volledig ingespeelde mid-unit zitten luisteren?
Want hetzelfde dacht ik ook wat Pjotr schreef, dat ze niet goed wisten wat ze ermee moesten. En datzelfde had ik hier ook met de door mij gebruikte 15cm AT-mid in het begin, hoorbaar grote potentie maar het kwam er niet uit, nu wel overigens en dat verschil is eh....groot.

Goede zaak overigens zo'n review, gefeliciteerd mannen, mooi dat dit systeem de aandacht krijgt die het verdient.
En een recensent die de moeite neemt een dergelijk systeem na te bouwen (komt denk ik niet veel voor!), dat zegt toch wel iets over de positieve indruk die het heeft nagelaten.

Ga er maar eens voor zitten, ds23man!
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Dat je die potentie er pas na een tijd luisteren in terug hoort heeft naar mijn mening niet alles met inspelen te maken, hoewel dat zeker een rol speelt. Deze unit moet je leren kennen voordat je na een tijdje door krijgt hoe goed hij is.
Wat mij wel opvalt is dat hij na vervoer even moet acclimatiseren in de ruimte voordat hij los komt. Kan ook autosuggestie zijn hoor.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door hannesie »

Volgens mij lezen ze ook mee, bijna alle duidingen zijn nu Daudio.

Dit naar aanleiding van FR_Aad zijn opmerkingen. :mrgreen:
FR_Aad schreef:
Hij is wel consequent in het verkeerd schrijven van Daudio. :lol:

Edit:
Ik zie nu pas dat de heren van Daudio zelf de bron van het kwaad zijn. Zij gebruiken zelf Daudio in tekst en daudio als logo.
Of begreep ik de/je opmerking verkeerd?
RobT
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 29 jul 2005, 18:13
Locatie: Deventer

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door RobT »

Zou goed kunnen Jeroen, vaak is het zo dat laag en hoog het eerst opvallen zowel in positieve als negatieve zin. Het midden is een stuk lastiger vooral als er niet of nauwelijks opvallende zaken zijn.

Kan wennen aan en inspelen niet goed onderscheiden in mijn geval want hier was hij nieuw uit de doos.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door FR_Aad »

hannesie schreef:
Volgens mij lezen ze ook mee, bijna alle duidingen zijn nu Daudio.

Dit naar aanleiding van FR_Aad zijn opmerkingen. :mrgreen:
FR_Aad schreef:
Hij is wel consequent in het verkeerd schrijven van Daudio. :lol:

Edit:
Ik zie nu pas dat de heren van Daudio zelf de bron van het kwaad zijn. Zij gebruiken zelf Daudio in tekst en daudio als logo.
Of begreep ik de/je opmerking verkeerd?
Ja, ze lezen mee!! :lol:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Het helder/ sprekende midden van de AT unit krijg je zelden te horen uit andere units, ik denk dat je hier ook wel deels van moet houden, anders zou het je zomaar niet kunnen bekoren...

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

FR_Aad schreef:
hannesie schreef:
Volgens mij lezen ze ook mee, bijna alle duidingen zijn nu Daudio.

Dit naar aanleiding van FR_Aad zijn opmerkingen. :mrgreen:
FR_Aad schreef:
Hij is wel consequent in het verkeerd schrijven van Daudio. :lol:

Edit:
Ik zie nu pas dat de heren van Daudio zelf de bron van het kwaad zijn. Zij gebruiken zelf Daudio in tekst en daudio als logo.
Of begreep ik de/je opmerking verkeerd?
Ja, ze lezen mee!! :lol:
Ze lezen niet vaak op dit forum. Dick heeft mij gevraagd of hij Daudio zo goed schreef. Ik heb hem uitgelegd, dat in het logo en op de site in de koppen we bewust daudio met kleine letter gebruiken. Is door de ontwerper zo bepaald. Is namelijk moderner en wordt veel toegepast in de design wereld. Maar in de tekst wordt een merknaam met hoofdletters geschreven.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Vandaag me Jeroen en Dre een dag besteed aan het testen van de nieuwe Mundorf 23D AMT tweeter. Is de 23D beter dan de 25D?

Na heel wat tweaken en wijzigen, is de uitkomst. Het midden heeft met de 25D veel meer impact en is natuurlijker. Het tophoog van de 23D is iets mooier. Maar mid krijgen we niet op hetzelfde hoge niveau als bij de 25D. Ook de spoelwaarde op de AT mid nog gewijzigd. Dit maakt het beeld mooier en zorgt voor meer openheid en meer tophoog.

Was weer erg gezellig en leerzaam. En het totaalbeeld is nog wat fijner geworden.
En Dre heeft nu ook gehoord hoe mooi de Mundorf SGO klinkt. O:)
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door bas focal m180 »

Daudio schreef:
Er staat ook veel positiefs in, dat is niet zo moeilijk er uit te lichten.

Als Dick vindt dat het midden relatief achterblijft, dan is dat volgens mij puur een kwestie van smaak

Het blijft natuurlijk ook wel het audiowereldje waarin we ons begeven, waar ieder heel graag zijn eigen mening verkondigt. Wijzelf maken ons daar ook schuldig aan. Is allemaal niet erg en dit houdt het ook wel spannend.
Dat possitiefe haalde ik ook eruit .


Is ook een kwestie van smaak .


En een speakertje klinkt zoals het membraampje zingt , in dit geval Polypropylene .
Why does Audiotechnology use Polypropylene cones? There are always advantages and disadvantages when choosing a material for a product. In the world of transferring electrical signal into acoustic signal one must choose carefully. All materials have their own sound. Some at high frequencies and some at lower, some with a high Q breakup and other with lower. Polypropylene is the material we find with the most neutral sound, among the materials known in the business. Paper cones, liked by many serious audiophiles, have a “crispy” sound with a lot of “edge”. But this “crispy” sound is really the sound of paper adding to the sound. All materials add to the sound. One of the worst is a magnesium cone. The break-up is very pronounced and the Q of the break-up is among the highest. The faults can naturally be annulled using notch filters, but these have to be with an equal high Q and therefore far from ideal. P/P adds little to the sound and with a low Q and therefore sound natural. Some companies add a coating to paper cones, which helps damping of the high-Q break-ups and approaches the qualities of the P/P cone. Why not use a P/P cone then? Building and establishing the cone geometry and making a moving system with a good balance takes time. In house we have all the machinery for producing the tools for P/P cones. A nice tool for production costs around 7000 to 10000 US$. A paper cone tool costs almost 10 times the amount. If you do not hit the right geometry within the first couple of times, it will very fast become a costly affair. The P/P tools can be adjusted into hitting the right geometry and you therefore have much more attempts with a relative low cost. It is quite seldom one comes across a driver with paper cone and a nice useable frequency response. We believe P/P cones, all things taken into consideration, are the best.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door dre »

en dat was weer een dagje zwolle! :sure:

de testen tussen de mundorf 23d en 25d waren echt heel erg boeiend:de een(23)heeft een geweldig mooi tophoog maar kon echt niet het natuurlijke bieden in het middengebied wat de 25 kon....
na lang heen en weer tweaken was wel duidleijk dat de 25 in deze speaker het beste paste.
tevens is er een aanpassing aan de middentoner gedaan waardoor het geheel nog mooier in balans kwam,je kan nu echt door de hele opname heen luisteren:echt super transparant! 8)
het is echt indrukwekkend hoe schoon de weergave van mid en hoog is!

toen werd ik nog even getrakteerd op een vergelijk tussen de audyn refrence en de mundorf silver/gold/oil.................
tja,waar ik de silver/gold traag en inder gedetaileerd vind klinken gaat de sgo nog een stapje verder......
zelfs verder als de reference:echt veel meer details waar te nemen,je kon werkelijk de hele zaal horen.
ook was elke vorm van hardheid verdwenen......
misschien moet ik er ook maar eens een setje gaan aanschaffen om te testen...... 8-[
Gesloten