Squeezebox opvolger maken
Moderator: Beheerdersteam
Re: Squeezebox opvolger maken
Voor een streamer is hij (Odroid U3) eigenlijk net als de mijn Piper een te zware oplossing, maar met mijn Piper kan ik dan wel veel meer met Vortexbox combi, en dat lukt niet helemaal met de Odroid.
Als goedkope stevige Nas/Server oplossing lijkt het mij een prima toepassing
Gisteren nog even met een Via C3 boardje geprobeerd, maar dat wil ook niet met Vortexbox.
Als goedkope stevige Nas/Server oplossing lijkt het mij een prima toepassing
Gisteren nog even met een Via C3 boardje geprobeerd, maar dat wil ook niet met Vortexbox.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Squeezebox opvolger maken
We zijn nu bijna 2 jaar verder, maar is er eigenlijk nu een opvolger?
Re: Squeezebox opvolger maken
Volgens mij is er nog niet iets wat kant-en-klaar uit een doosje komt. 
Re: Squeezebox opvolger maken
Rasp 1 dig uit
Rasp 2 analoog uit
Rasp 3 server en speler via USB.
Wandboard.
Odroid U3
Cubox e.d., er is al meer.
Werken allemaal met Squeezelite, maar het meest makkelijk voor de speler als je al een voorraad op de schijf hebt is de piCoreplayer met de Raspberry en dan mogelijk met digitaal uit.
Kaartje schrijven met de SDCard en met de software die dan via een webinterface gaat.
Zelf beslissen welke DAC of DSP je erachter hangt.
Rasp 2 analoog uit
Rasp 3 server en speler via USB.
Wandboard.
Odroid U3
Cubox e.d., er is al meer.
Werken allemaal met Squeezelite, maar het meest makkelijk voor de speler als je al een voorraad op de schijf hebt is de piCoreplayer met de Raspberry en dan mogelijk met digitaal uit.
Kaartje schrijven met de SDCard en met de software die dan via een webinterface gaat.
Zelf beslissen welke DAC of DSP je erachter hangt.
Re: Squeezebox opvolger maken
Ja die is er!We zijn nu bijna 2 jaar verder, maar is er eigenlijk nu een opvolger?
RPI,met Hifiberry digi en je eigen dac ( wat je maar wilt).
Idem Hans.
Als software Picoreplayer 1.16 (1keer branden en configureren,bij update enkel via web updaten.........
Waarom dan doorgaan met de Hifiberry dac? Interresse,en het klinkt goed,alleen kan beter en is een makkelijke oplossing.(goedkoper,Hollander etc.)
De volgende stap is de streamer,,,Ja dat is de computer die de muziek aanlevert voor de speler.
En dan kan uiteindelijk alles in een ,Kassie,
Digitaal streamen,,einde CD, RIP......................................
Re: Squeezebox opvolger maken
Gelukkig niet,RayVolgens mij is er nog niet iets wat kant-en-klaar uit een doosje komt.
Anders hebben we niets meer te bedenken
Maar ondertussen wordt het steeds helderder.
En zal de uiteindelijke oplossing een soort IKEA bouwomschrijving worden.............
Dus te doen voor de gemiddelde nederlander of hamster...............
Laatst gewijzigd door democles op ma 16 jun 2014, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Squeezebox opvolger maken
democles schreef:En zal de uiteindelijke oplossing een soort IKEA bouwomschrijving worden.............
Re: Squeezebox opvolger maken
Ja,Henkjan,
Soms hou je wat onderdelen over,of heb je onderdelen al gebruikt op andere plaatsen ,maar dat is DIY.
En uiteindelijk staat de kast,tafel,stoel,meubel er......................
Soms hou je wat onderdelen over,of heb je onderdelen al gebruikt op andere plaatsen ,maar dat is DIY.
En uiteindelijk staat de kast,tafel,stoel,meubel er......................
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Squeezebox opvolger maken
Voor dit geld kun je zelf bijna niet meer aan de slag:
http://www.teufelaudio.nl/raumfeld-audi ... p9527.html
http://www.teufelaudio.nl/raumfeld-audi ... p9527.html
Re: Squeezebox opvolger maken
Ja graag, juist.Henkjan schreef:democles schreef:En zal de uiteindelijke oplossing een soort IKEA bouwomschrijving worden.............![]()
![]()
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Slechte ervaringen met Ikea producten, HJ ?
Ik vrees dat er wel wat forumleden zijn die daar heel anders over denken...ds23man schreef:Voor dit geld kun je zelf bijna niet meer aan de slag:
http://www.teufelaudio.nl/raumfeld-audi ... p9527.html
Re: Squeezebox opvolger maken
Bij een ex blokkendoos hoort een schuifdeksel................
Ook wel makkelijk om de inhoud evt.aan te passen.
Bijna IKEA...........................
Nu de voorkant nog even pimpen.
Bestaat er trouwens een oplossing om twee raspberry,s aan te sluiten via 1 lankabel?
Had wel iets gelezen over: twee poorten op de router gebruiken,aansluiten op een splitter,dan via 1 lankabel naar de afnemer en van daaruit een splitter naar 2 RPI,s.
Gaat dit werken?
Ook wel makkelijk om de inhoud evt.aan te passen.
Bijna IKEA...........................
Nu de voorkant nog even pimpen.
Bestaat er trouwens een oplossing om twee raspberry,s aan te sluiten via 1 lankabel?
Had wel iets gelezen over: twee poorten op de router gebruiken,aansluiten op een splitter,dan via 1 lankabel naar de afnemer en van daaruit een splitter naar 2 RPI,s.
Gaat dit werken?
Re: Squeezebox opvolger maken
Dat ziet er netjes uit zal ook eens een foto maken van mijn setje (voeding en raspberry).
Met die netwerkkabel kan wel die raspberry draait toch Max op 100 dus je hebt maar 4 aders nodig. Een andere oplossing en een klein hubje/switchje er bij in plaatsen dan kun je gewoon standaard netwerk kabels gebruiken.
Met die netwerkkabel kan wel die raspberry draait toch Max op 100 dus je hebt maar 4 aders nodig. Een andere oplossing en een klein hubje/switchje er bij in plaatsen dan kun je gewoon standaard netwerk kabels gebruiken.
Re: Squeezebox opvolger maken
Bijvoorbeeld een tp-link TL-SF1005D, is een 10/100 5 poorts switchje.
Zo heel veel maakt dat volgens mij ook niet uit welk merk of type, ik zou gewoon voor de goedkoopst mogelijk te vinden model gaan.
Zo heel veel maakt dat volgens mij ook niet uit welk merk of type, ik zou gewoon voor de goedkoopst mogelijk te vinden model gaan.
Re: Squeezebox opvolger maken
Zoiets :
http://www.mycom.nl/desktops-randappara ... oort-10100
Ik weet niet hoe ruim gezaaid de computerwinkels in Appingedam / Delfzijl zijn, maar zelf bij een zaak als Dixons hebben ze dit soort dingen ook.
Alhoewel de "echte" computerzaak wat goedkoper is.
Veel meer dan 12 tot 15 Euro mag het in ieder geval niet kosten.
http://www.mycom.nl/desktops-randappara ... oort-10100
Ik weet niet hoe ruim gezaaid de computerwinkels in Appingedam / Delfzijl zijn, maar zelf bij een zaak als Dixons hebben ze dit soort dingen ook.
Alhoewel de "echte" computerzaak wat goedkoper is.
Veel meer dan 12 tot 15 Euro mag het in ieder geval niet kosten.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Squeezebox opvolger maken
Inderdaad, dus zeker 100Mbit moet voor dat geld ook in je omgeving te vinden zijn. Die gaan er de laatste tijd soms voor een prikkie uit, en ook ketens als BCC, Kijkshop of Mediamarkt verkopen ze.
Of neem er 1 van Hannesie over.
Of neem er 1 van Hannesie over.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Squeezebox opvolger maken
DTC computers in Farmsum (Delfzijl) heeft hem voor 15,99
http://www.dtccomputers.nl/dtccomputers ... p=Switches
http://www.dtccomputers.nl/dtccomputers ... p=Switches
Re: Squeezebox opvolger maken
Hij is weer verkrijgbaar, en ik heb er maar 1 besteld, lijkt mij wel een hele leuke.Ten eerste, je moet dus wel een (LMS) Logitech Media Server hebben als je de piCoreplayer software gebruikt, dat kan dan Squeezeplug zijn, die op een Raspberry draait.
Maar als je bij de Squeezeplug site kijkt zie je ook een relatief goedkoop boardje, wat hij ook ondersteunt.
De Odroid is een vrij nieuw boardje dat ik van plan ben te bestellen om weer eens wat te experimenteren.
http://www.hardkernel.com/main/main.php
En is via Duitsland te bestellen, http://www.pollin.de/shop/dt/NTM3OTgxOT ... _2_GB.html
Meer geheugen en Quadcore Exynos4412, en dan ook nog eens een leuke prijs, net geen €70,--.
De externe schijf kan dan ook USB zijn, en de software heeft Thomas ook al redelijk voor elkaar.
http://www.squeezeplug.eu/?p=449
http://www.pollin.de/shop/cp/odroid.html
Re: Squeezebox opvolger maken
Had er ook 1 besteld,zal binnenkort wel binnenkomen
Ben benieuwd hoe squeezeplug er op draaid.
Ondertussen bezig met wat klein spul.
In mijn blokkendoos zit 1 voeding voor de RPI.
Wilde deze schakelbaar maken,om de mogelijkheid te hebben tussen 2 PI,s te schakelen.
Dus,printje ontworpen......................
Ben benieuwd hoe squeezeplug er op draaid.
Ondertussen bezig met wat klein spul.
In mijn blokkendoos zit 1 voeding voor de RPI.
Wilde deze schakelbaar maken,om de mogelijkheid te hebben tussen 2 PI,s te schakelen.
Dus,printje ontworpen......................
Re: Squeezebox opvolger maken
De odroid-U3 en de Hifiberry chinees waren binnen..................
Had al even Squeezeplug op de odroid gezet.
In vergelijk met de Raspberry,duurde het inscannen van de muziek bibliotheek een stuk korter 9 min. t.o.v. de +- een uur bij de Raspberry.
Een aardig snelle computer dus
Binnenkort maar even proberen of de Raspberry als speler wordt herkend.
Had al even Squeezeplug op de odroid gezet.
In vergelijk met de Raspberry,duurde het inscannen van de muziek bibliotheek een stuk korter 9 min. t.o.v. de +- een uur bij de Raspberry.
Een aardig snelle computer dus
Binnenkort maar even proberen of de Raspberry als speler wordt herkend.
Re: Squeezebox opvolger maken
Mooi dat je hem al aan de praat hebt.
Usb> I2S uit naar de Dac?
Usb> I2S uit naar de Dac?
Re: Squeezebox opvolger maken
Nee, wilde het eerst proberen via netwerk naar de RPI als speler.Usb> I2S uit naar de Dac?
Dus puur als LMS server.
Had er even geen tijd voor,,chopper,custum dag in Appingedam,motoren,live muziek,mooi weer en de nodige biertjes.................
Re: Squeezebox opvolger maken
En nu dus voetbal,en pizza..........En gelukkig geen voetbal......
