Squeezebox opvolger maken

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Voor een streamer is hij (Odroid U3) eigenlijk net als de mijn Piper een te zware oplossing, maar met mijn Piper kan ik dan wel veel meer met Vortexbox combi, en dat lukt niet helemaal met de Odroid.

Als goedkope stevige Nas/Server oplossing lijkt het mij een prima toepassing

Gisteren nog even met een Via C3 boardje geprobeerd, maar dat wil ook niet met Vortexbox.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door ds23man »

We zijn nu bijna 2 jaar verder, maar is er eigenlijk nu een opvolger?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door ray5150 »

Volgens mij is er nog niet iets wat kant-en-klaar uit een doosje komt. :(
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Rasp 1 dig uit
Rasp 2 analoog uit
Rasp 3 server en speler via USB.
Wandboard.
Odroid U3
Cubox e.d., er is al meer.
Werken allemaal met Squeezelite, maar het meest makkelijk voor de speler als je al een voorraad op de schijf hebt is de piCoreplayer met de Raspberry en dan mogelijk met digitaal uit.
Kaartje schrijven met de SDCard en met de software die dan via een webinterface gaat.

Zelf beslissen welke DAC of DSP je erachter hangt. :kwijl:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

We zijn nu bijna 2 jaar verder, maar is er eigenlijk nu een opvolger?
Ja die is er! :o

RPI,met Hifiberry digi en je eigen dac ( wat je maar wilt).

Idem Hans.

Als software Picoreplayer 1.16 (1keer branden en configureren,bij update enkel via web updaten......... :mrgreen: ,dus geen oefen-loos nieuwe kaartjes branden)

Waarom dan doorgaan met de Hifiberry dac? Interresse,en het klinkt goed,alleen kan beter en is een makkelijke oplossing.(goedkoper,Hollander etc.)

De volgende stap is de streamer,,,Ja dat is de computer die de muziek aanlevert voor de speler.

En dan kan uiteindelijk alles in een ,Kassie,

Digitaal streamen,,einde CD, RIP...................................... :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Volgens mij is er nog niet iets wat kant-en-klaar uit een doosje komt. :(
Gelukkig niet,Ray

Anders hebben we niets meer te bedenken :rofl: :rofl:

Maar ondertussen wordt het steeds helderder.

En zal de uiteindelijke oplossing een soort IKEA bouwomschrijving worden............. :mrgreen:

Dus te doen voor de gemiddelde nederlander of hamster............... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door democles op ma 16 jun 2014, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Henkjan »

democles schreef:
En zal de uiteindelijke oplossing een soort IKEA bouwomschrijving worden.............
:shock: :shock: :shock: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Ja,Henkjan,

Soms hou je wat onderdelen over,of heb je onderdelen al gebruikt op andere plaatsen ,maar dat is DIY.

En uiteindelijk staat de kast,tafel,stoel,meubel er...................... :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door ds23man »

Voor dit geld kun je zelf bijna niet meer aan de slag:

http://www.teufelaudio.nl/raumfeld-audi ... p9527.html
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door ray5150 »

Henkjan schreef:
democles schreef:
En zal de uiteindelijke oplossing een soort IKEA bouwomschrijving worden.............
:shock: :shock: :shock: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Ja graag, juist. :D
Slechte ervaringen met Ikea producten, HJ ? :wink:
ds23man schreef:
Voor dit geld kun je zelf bijna niet meer aan de slag:

http://www.teufelaudio.nl/raumfeld-audi ... p9527.html
Ik vrees dat er wel wat forumleden zijn die daar heel anders over denken...
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Bij een ex blokkendoos hoort een schuifdeksel................ :mrgreen:

Ook wel makkelijk om de inhoud evt.aan te passen.

Bijna IKEA........................... :mrgreen:

Nu de voorkant nog even pimpen.

Bestaat er trouwens een oplossing om twee raspberry,s aan te sluiten via 1 lankabel?

Had wel iets gelezen over: twee poorten op de router gebruiken,aansluiten op een splitter,dan via 1 lankabel naar de afnemer en van daaruit een splitter naar 2 RPI,s.
Gaat dit werken?
Bijlagen
22.jpg
33.jpg
44.jpg
11.jpg
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door rjmulder »

Dat ziet er netjes uit zal ook eens een foto maken van mijn setje (voeding en raspberry).

Met die netwerkkabel kan wel die raspberry draait toch Max op 100 dus je hebt maar 4 aders nodig. Een andere oplossing en een klein hubje/switchje er bij in plaatsen dan kun je gewoon standaard netwerk kabels gebruiken.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door ray5150 »

+1.

Klein goedkoop, switchtje erbij zetten.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Bedankt jongens, :dank:

Iemand een idee voor een klein switchtje?
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door rjmulder »

Bijvoorbeeld een tp-link TL-SF1005D, is een 10/100 5 poorts switchje.
Zo heel veel maakt dat volgens mij ook niet uit welk merk of type, ik zou gewoon voor de goedkoopst mogelijk te vinden model gaan.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door ray5150 »

Zoiets :
http://www.mycom.nl/desktops-randappara ... oort-10100

Ik weet niet hoe ruim gezaaid de computerwinkels in Appingedam / Delfzijl zijn, maar zelf bij een zaak als Dixons hebben ze dit soort dingen ook.
Alhoewel de "echte" computerzaak wat goedkoper is.

Veel meer dan 12 tot 15 Euro mag het in ieder geval niet kosten.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Marp »

Inderdaad, dus zeker 100Mbit moet voor dat geld ook in je omgeving te vinden zijn. Die gaan er de laatste tijd soms voor een prikkie uit, en ook ketens als BCC, Kijkshop of Mediamarkt verkopen ze.

Of neem er 1 van Hannesie over.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door ds23man »

DTC computers in Farmsum (Delfzijl) heeft hem voor 15,99

http://www.dtccomputers.nl/dtccomputers ... p=Switches
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Ten eerste, je moet dus wel een (LMS) Logitech Media Server hebben als je de piCoreplayer software gebruikt, dat kan dan Squeezeplug zijn, die op een Raspberry draait.
Maar als je bij de Squeezeplug site kijkt zie je ook een relatief goedkoop boardje, wat hij ook ondersteunt.

De Odroid is een vrij nieuw boardje dat ik van plan ben te bestellen om weer eens wat te experimenteren.
http://www.hardkernel.com/main/main.php

En is via Duitsland te bestellen, http://www.pollin.de/shop/dt/NTM3OTgxOT ... _2_GB.html

Meer geheugen en Quadcore Exynos4412, en dan ook nog eens een leuke prijs, net geen €70,--.
De externe schijf kan dan ook USB zijn, en de software heeft Thomas ook al redelijk voor elkaar.
http://www.squeezeplug.eu/?p=449 :mrgreen:
Hij is weer verkrijgbaar, en ik heb er maar 1 besteld, lijkt mij wel een hele leuke. :D
http://www.pollin.de/shop/cp/odroid.html
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Had er ook 1 besteld,zal binnenkort wel binnenkomen :wink:

Ben benieuwd hoe squeezeplug er op draaid.

Ondertussen bezig met wat klein spul.

In mijn blokkendoos zit 1 voeding voor de RPI.

Wilde deze schakelbaar maken,om de mogelijkheid te hebben tussen 2 PI,s te schakelen.

Dus,printje ontworpen...................... :mrgreen:
Bijlagen
usb voeding 2.jpg
usb voeding1.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

De odroid-U3 en de Hifiberry chinees waren binnen.................. :mrgreen:

Had al even Squeezeplug op de odroid gezet.

In vergelijk met de Raspberry,duurde het inscannen van de muziek bibliotheek een stuk korter 9 min. t.o.v. de +- een uur bij de Raspberry.

Een aardig snelle computer dus :wink:

Binnenkort maar even proberen of de Raspberry als speler wordt herkend.
Bijlagen
odroid.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Mooi dat je hem al aan de praat hebt. :D
Usb> I2S uit naar de Dac?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Usb> I2S uit naar de Dac?
Nee, wilde het eerst proberen via netwerk naar de RPI als speler.

Dus puur als LMS server.

Had er even geen tijd voor,,chopper,custum dag in Appingedam,motoren,live muziek,mooi weer en de nodige biertjes................. :proost:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door ds23man »

En gelukkig geen voetbal...... :D
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

En gelukkig geen voetbal...... :D
En nu dus voetbal,en pizza.......... :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”