3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36753
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Weet ik Leo ;) Maar voor je weet hebben we weer een rijtje "Je moet het zelf geprobeerd" hebbers die ook niet laten blijken het zelf geprobeerd te hebben :D
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door toetertje »

Walter, ik vroeg mij af of jij voor jezelf een top 3 hebt van tweaks, die je hebt uit geprobeerd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Nee, nog niet, die heb je ook van Akiko trouwens, dan zit er nog een tuning chip op. Maar op mijn ASP en dac zitten geen ongebruikte cinch in of uitgangen, dus ik heb er niets aan.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

@toetertje, bedoel je inclusief exclusieve filtercomponenten? Dan staan de Duelund RS en Mundorf SGO condensators sowieso in de top drie. Dit is zoveel beter dan het gewone MKP spul.

Verder ben ik erg onder de indruk wat de SR Blue zekeringen doen in mijn daudio N-core versterkers.

Kemp sns/qa/sr plug trio is ook zeer de moeite waard.

Verder alle netsnoeren Oyaide Tunami met Iego connectors erg fraai. Dre kwam ooit met de tip van de Iego stroom connectors, en hij had o zo gelijk.

Wat ook een mega verbetering is, is de daudio USB kabel voor tussen NUC en DAC, deze kabel laat de voedingsgeleider achterwege en bevat een Mundorf zilver goud geleider. Verschil met een standaard USB kabel is enorm.

Wat heb ik verder nog in gebruik, bybee purifiers en enhancers, behandelde SW kurkjes, akiko stickers en tuning stick, speciale apparaat voetjes, etc. Doet allemaal wel wat, maar effecten zijn gering tov bovenstaande.

Grootste winst van de laatste paar jaar is trouwens de aparte luisterkamer met de nieuwe opstelling, dus de speakers ver naar voren en dicht bij de zijwanden, zie mijn eerdere links. Het beeld staat nu volledig los en diep achter de speakers.

Ben ik dan nu 100% tevreden? De buizenversterker die ik laatst bij Jeroen hoorde op de C1 laat het toch weer kriebelen, technisch gezien misschien juist minder goed dan de Ncore, maar zo muzikaal...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Henkjan »

Over die USB kabel: kan je lang niet altijd toepassen, veel USB receivers willen echt die 5V zien anders doen ze t niet
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door toetertje »

Ik doelde meer op de losse toevoegingen. Zoals b.v. de kastjes van Kemp.
En dan vroeg ik mij af, of er voor jou echt iets uitspringt.
Ik heb zelf een acoustic revive gehad, maar deze in een dolle bui weer verkocht.
Nu heb ik een imitatie van ebay, maar die doet helemaal niets.
Gebruikersavatar
Kalimba
Berichten: 774
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 10:52
Locatie: Amstelveen

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Kalimba »

ds23man schreef:
Die heb ik maar dan wel rechtstreeks via eBay. Veel goedkoper. Staat gewoon deftig op mn versterker.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Nou, even alles op zijn kop:

Stereo rack verplaatst naar tussen de speakers en terug van weggeweest:

De Audio Research SP 6B buizen voorversterker!

Tevens gelijk alle apparatuur in fase gezeg en de signaal bekabeling en stroom bekabeling netjes gemaakt.

Groetjes Walter
Bijlagen
9CEC4B90-899B-4117-9C41-FC2C0231C0DF.jpeg
5863C43F-5684-40E2-A84F-074BEB70149E.jpeg
982C9B84-BDC2-4101-A840-657E5699B4FF.jpeg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Even een korte opsomming van de set:

- NUC met Roon, aansturing via een SBooster voeding
- Metrum HEX dac
- AR SP-6B buizen voorversterker, met Mullard ecc 83 buisjes
- Daudio ASP
- Daudio 2x stereo N-Core eindtrap
- Zelfbouw open baffles met Audiotechnology en Mundorf units
- bekabeling Furutech, Oyaide en Daudio
- stroomblokken gigawatt en kemp

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door richard »

Herkenbaar, je hebt al gauw heel wat kabels en snoeren achter zo'n setje.
Heeft die Ncore speakon aansluitingen?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door pappaleo »

De boel in fase gezet? Dat zal best een verbetering geven :)
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Hallo Richard,

Nee, Jeroen heeft luxe WBT’s erop gezet.

Hallo pappaleo,

Het is algemeen bekend dat het klankmatig beter kan uitpakken met de apparatuur in fase, dus de 230v aansluiting juistom in het stekkerblok. Ik gebruik hiervoor een Oelhbach fase tester.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door richard »

Als je aansluit 'in fase' kun je de boel zo aansluiten op minimaal spanningsverschil tussen de massa/aarde en de massa van het apparaat behuizing óf op minimaal spanningsverschil tussen de apparaten onderling. Het eerste is geen garantie voor het tweede maar in het tweede geval loopt er de minste vereffeningsstroom door de interlinks.

Een en ander te meten met de apparaten ingeschakeld maar zonder de interlinks en luidsprekerkabels. Je kan het ook meten met een multimeter in de stand wisselspanning.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Klopt precies Richard.

Ik zag trouwens dat de manual van de SP-6B online staat:

http://www.audioresearch.com/ContentsFi ... _Schem.pdf

Voor zo’n oud apparaat zit er best een geavanceerde mute regeling op.

Ik zou het zelf eens terug moeten lezen wat ik allemaal aangepast heb, wat ik nog weet is dat er mooie NOS Mullard ecc 83 inzitten, bypas condensatoren vervangen door Mundorf silver oil, aantal grote caps Audyn plus en snellere diodes in de voeding.

Gr. Walter
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Was 2010 toen ik hiermee bezig was, waar blijft de tijd:

viewtopic.php?f=7&t=10272&hilit=Ar+sp6b
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Ondanks zijn leeftijd klinkt de AR SP6B erg fraai, denk dat deze setup wel even blijft staan zo! Sfeer plaatje:
Bijlagen
1A385877-DE13-42BB-B111-E1005DCF2064.jpeg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Shadow »

Als de Jong junior er maar met haar tengels af blijft...
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Zover is het nog niet hoor, maar de luisterruimte kan eventueel op slot als dat nodig blijkt.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Shadow »

Ik mocht vorige week ook weer een W5-1685 met de stofzuiger fiksen, maar jouw spul is nog wat duurder...
Jamesblond
Berichten: 791
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
Locatie: Arnhem

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Jamesblond »

Pjotr schreef:
.

Oh, ok. Bedankt voor het linkje Walt. Aan een discussie over/met/zonder "zakjes" en hun inhoud ga ik mij maar niet meer wagen... :mrgreen:
Over deze en andere tweaks:
Totaal niet te beoordelen (over serieus nemen heb ik het bewust even niet), tenzij de allerbelangrijkste schakel in de gehele audioketen is getweaked (en vooral geoptimaliseerd): de akoestiek.

En zelfs daarna zou ik heel graag onafhankelijke en reproduceerbare metingen zien die werking van dergelijke snake oil bewijzen.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Heb je zelf wel eens zulke tweaks geprobeerd? Zo ja, welke en wat was je ervaring hiermee?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36753
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Ik heb deze "Golden" stickers op mijn boksen:
ZBA-Magic.GIF
ZBA-Magic.GIF (16.77 KiB) 245 keer bekeken
Zelf uitprinten! Werken al prima op sticker papier. Op speciale magic holographic foil geprint... Wow dat is echt magisch :sure: :goeie:
Jamesblond
Berichten: 791
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
Locatie: Arnhem

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Jamesblond »

Walt schreef:
Heb je zelf wel eens zulke tweaks geprobeerd? Zo ja, welke en wat was je ervaring hiermee?
Ik kan serieus niet verleid worden tot het plaatsen van een zakje met één of ander niet nader gedefineerd mineraal om RF storing en andere prut te “absorberen”.
Niet zolang de wetenschap en werking ervan in duidelijke taal wordt omschreven. Tot die tijd hou ik het bij gewone, bewezen, wetenschap. Zoals actieve netfilters en akoestische aanpassingen.

Ieder z’n ding. Maar voor mij geen “magie”. No, thanks.

Daar komt nog bij dat, wanneer je zelf zo’n ding plaatst, je niet in staat bent om onbevooroordeeld een betrouwbare mening te vellen over de aanpassing. Dat is pas enigszins betrouwbaar als iemand anders, zonder jouw medeweten, dat ding (uit het zicht!) plaatst. Pas als je dan, zonder dat je ergens van op de hoogte bent, een verandering bemerkt, dan pas zou je kunnen gaan denken dat de prutspons een effect heeft. Wanneer het ding, wederom zonder je medeweten, wordt verwijderd en je daarna weer een verandering bemerkt, dan is de werking plausibel. Maar dan nog zou ik graag de wetenschap er achter uitgelegd zien, graag onderbouwd door reproduceerbare metingen.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3082
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door beijert »

Ik zou eerst de apparatuur afbouwen. Dus geen simpele planken op lijstjes met uitstekende schroefkoppen e.d. tenzij ieder schroefje en wel of niet ingefreesd onderdeel uitgedacht is.

Pas dan zou ik gaan tweaken.
Gesloten