3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Weet ik Leo
Maar voor je weet hebben we weer een rijtje "Je moet het zelf geprobeerd" hebbers die ook niet laten blijken het zelf geprobeerd te hebben 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Walter, ik vroeg mij af of jij voor jezelf een top 3 hebt van tweaks, die je hebt uit geprobeerd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nee, nog niet, die heb je ook van Akiko trouwens, dan zit er nog een tuning chip op. Maar op mijn ASP en dac zitten geen ongebruikte cinch in of uitgangen, dus ik heb er niets aan.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
@toetertje, bedoel je inclusief exclusieve filtercomponenten? Dan staan de Duelund RS en Mundorf SGO condensators sowieso in de top drie. Dit is zoveel beter dan het gewone MKP spul.
Verder ben ik erg onder de indruk wat de SR Blue zekeringen doen in mijn daudio N-core versterkers.
Kemp sns/qa/sr plug trio is ook zeer de moeite waard.
Verder alle netsnoeren Oyaide Tunami met Iego connectors erg fraai. Dre kwam ooit met de tip van de Iego stroom connectors, en hij had o zo gelijk.
Wat ook een mega verbetering is, is de daudio USB kabel voor tussen NUC en DAC, deze kabel laat de voedingsgeleider achterwege en bevat een Mundorf zilver goud geleider. Verschil met een standaard USB kabel is enorm.
Wat heb ik verder nog in gebruik, bybee purifiers en enhancers, behandelde SW kurkjes, akiko stickers en tuning stick, speciale apparaat voetjes, etc. Doet allemaal wel wat, maar effecten zijn gering tov bovenstaande.
Grootste winst van de laatste paar jaar is trouwens de aparte luisterkamer met de nieuwe opstelling, dus de speakers ver naar voren en dicht bij de zijwanden, zie mijn eerdere links. Het beeld staat nu volledig los en diep achter de speakers.
Ben ik dan nu 100% tevreden? De buizenversterker die ik laatst bij Jeroen hoorde op de C1 laat het toch weer kriebelen, technisch gezien misschien juist minder goed dan de Ncore, maar zo muzikaal...
Verder ben ik erg onder de indruk wat de SR Blue zekeringen doen in mijn daudio N-core versterkers.
Kemp sns/qa/sr plug trio is ook zeer de moeite waard.
Verder alle netsnoeren Oyaide Tunami met Iego connectors erg fraai. Dre kwam ooit met de tip van de Iego stroom connectors, en hij had o zo gelijk.
Wat ook een mega verbetering is, is de daudio USB kabel voor tussen NUC en DAC, deze kabel laat de voedingsgeleider achterwege en bevat een Mundorf zilver goud geleider. Verschil met een standaard USB kabel is enorm.
Wat heb ik verder nog in gebruik, bybee purifiers en enhancers, behandelde SW kurkjes, akiko stickers en tuning stick, speciale apparaat voetjes, etc. Doet allemaal wel wat, maar effecten zijn gering tov bovenstaande.
Grootste winst van de laatste paar jaar is trouwens de aparte luisterkamer met de nieuwe opstelling, dus de speakers ver naar voren en dicht bij de zijwanden, zie mijn eerdere links. Het beeld staat nu volledig los en diep achter de speakers.
Ben ik dan nu 100% tevreden? De buizenversterker die ik laatst bij Jeroen hoorde op de C1 laat het toch weer kriebelen, technisch gezien misschien juist minder goed dan de Ncore, maar zo muzikaal...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Over die USB kabel: kan je lang niet altijd toepassen, veel USB receivers willen echt die 5V zien anders doen ze t niet
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik doelde meer op de losse toevoegingen. Zoals b.v. de kastjes van Kemp.
En dan vroeg ik mij af, of er voor jou echt iets uitspringt.
Ik heb zelf een acoustic revive gehad, maar deze in een dolle bui weer verkocht.
Nu heb ik een imitatie van ebay, maar die doet helemaal niets.
En dan vroeg ik mij af, of er voor jou echt iets uitspringt.
Ik heb zelf een acoustic revive gehad, maar deze in een dolle bui weer verkocht.
Nu heb ik een imitatie van ebay, maar die doet helemaal niets.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Die heb ik maar dan wel rechtstreeks via eBay. Veel goedkoper. Staat gewoon deftig op mn versterker.ds23man schreef:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nou, even alles op zijn kop:
Stereo rack verplaatst naar tussen de speakers en terug van weggeweest:
De Audio Research SP 6B buizen voorversterker!
Tevens gelijk alle apparatuur in fase gezeg en de signaal bekabeling en stroom bekabeling netjes gemaakt.
Groetjes Walter
Stereo rack verplaatst naar tussen de speakers en terug van weggeweest:
De Audio Research SP 6B buizen voorversterker!
Tevens gelijk alle apparatuur in fase gezeg en de signaal bekabeling en stroom bekabeling netjes gemaakt.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Even een korte opsomming van de set:
- NUC met Roon, aansturing via een SBooster voeding
- Metrum HEX dac
- AR SP-6B buizen voorversterker, met Mullard ecc 83 buisjes
- Daudio ASP
- Daudio 2x stereo N-Core eindtrap
- Zelfbouw open baffles met Audiotechnology en Mundorf units
- bekabeling Furutech, Oyaide en Daudio
- stroomblokken gigawatt en kemp
Groetjes Walter
- NUC met Roon, aansturing via een SBooster voeding
- Metrum HEX dac
- AR SP-6B buizen voorversterker, met Mullard ecc 83 buisjes
- Daudio ASP
- Daudio 2x stereo N-Core eindtrap
- Zelfbouw open baffles met Audiotechnology en Mundorf units
- bekabeling Furutech, Oyaide en Daudio
- stroomblokken gigawatt en kemp
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Herkenbaar, je hebt al gauw heel wat kabels en snoeren achter zo'n setje.
Heeft die Ncore speakon aansluitingen?
Heeft die Ncore speakon aansluitingen?
- pappaleo
- Berichten: 12413
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De boel in fase gezet? Dat zal best een verbetering geven 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hallo Richard,
Nee, Jeroen heeft luxe WBT’s erop gezet.
Hallo pappaleo,
Het is algemeen bekend dat het klankmatig beter kan uitpakken met de apparatuur in fase, dus de 230v aansluiting juistom in het stekkerblok. Ik gebruik hiervoor een Oelhbach fase tester.
Groetjes Walter
Nee, Jeroen heeft luxe WBT’s erop gezet.
Hallo pappaleo,
Het is algemeen bekend dat het klankmatig beter kan uitpakken met de apparatuur in fase, dus de 230v aansluiting juistom in het stekkerblok. Ik gebruik hiervoor een Oelhbach fase tester.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als je aansluit 'in fase' kun je de boel zo aansluiten op minimaal spanningsverschil tussen de massa/aarde en de massa van het apparaat behuizing óf op minimaal spanningsverschil tussen de apparaten onderling. Het eerste is geen garantie voor het tweede maar in het tweede geval loopt er de minste vereffeningsstroom door de interlinks.
Een en ander te meten met de apparaten ingeschakeld maar zonder de interlinks en luidsprekerkabels. Je kan het ook meten met een multimeter in de stand wisselspanning.
Een en ander te meten met de apparaten ingeschakeld maar zonder de interlinks en luidsprekerkabels. Je kan het ook meten met een multimeter in de stand wisselspanning.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Klopt precies Richard.
Ik zag trouwens dat de manual van de SP-6B online staat:
http://www.audioresearch.com/ContentsFi ... _Schem.pdf
Voor zo’n oud apparaat zit er best een geavanceerde mute regeling op.
Ik zou het zelf eens terug moeten lezen wat ik allemaal aangepast heb, wat ik nog weet is dat er mooie NOS Mullard ecc 83 inzitten, bypas condensatoren vervangen door Mundorf silver oil, aantal grote caps Audyn plus en snellere diodes in de voeding.
Gr. Walter
Ik zag trouwens dat de manual van de SP-6B online staat:
http://www.audioresearch.com/ContentsFi ... _Schem.pdf
Voor zo’n oud apparaat zit er best een geavanceerde mute regeling op.
Ik zou het zelf eens terug moeten lezen wat ik allemaal aangepast heb, wat ik nog weet is dat er mooie NOS Mullard ecc 83 inzitten, bypas condensatoren vervangen door Mundorf silver oil, aantal grote caps Audyn plus en snellere diodes in de voeding.
Gr. Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ondanks zijn leeftijd klinkt de AR SP6B erg fraai, denk dat deze setup wel even blijft staan zo! Sfeer plaatje:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als de Jong junior er maar met haar tengels af blijft...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zover is het nog niet hoor, maar de luisterruimte kan eventueel op slot als dat nodig blijkt.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik mocht vorige week ook weer een W5-1685 met de stofzuiger fiksen, maar jouw spul is nog wat duurder...
-
Jamesblond
- Berichten: 791
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
- Locatie: Arnhem
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Over deze en andere tweaks:Pjotr schreef:.
Oh, ok. Bedankt voor het linkje Walt. Aan een discussie over/met/zonder "zakjes" en hun inhoud ga ik mij maar niet meer wagen...
Totaal niet te beoordelen (over serieus nemen heb ik het bewust even niet), tenzij de allerbelangrijkste schakel in de gehele audioketen is getweaked (en vooral geoptimaliseerd): de akoestiek.
En zelfs daarna zou ik heel graag onafhankelijke en reproduceerbare metingen zien die werking van dergelijke snake oil bewijzen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Heb je zelf wel eens zulke tweaks geprobeerd? Zo ja, welke en wat was je ervaring hiermee?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb deze "Golden" stickers op mijn boksen:
Zelf uitprinten! Werken al prima op sticker papier. Op speciale magic holographic foil geprint... Wow dat is echt magisch

Zelf uitprinten! Werken al prima op sticker papier. Op speciale magic holographic foil geprint... Wow dat is echt magisch
-
Jamesblond
- Berichten: 791
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
- Locatie: Arnhem
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik kan serieus niet verleid worden tot het plaatsen van een zakje met één of ander niet nader gedefineerd mineraal om RF storing en andere prut te “absorberen”.Walt schreef:Heb je zelf wel eens zulke tweaks geprobeerd? Zo ja, welke en wat was je ervaring hiermee?
Niet zolang de wetenschap en werking ervan in duidelijke taal wordt omschreven. Tot die tijd hou ik het bij gewone, bewezen, wetenschap. Zoals actieve netfilters en akoestische aanpassingen.
Ieder z’n ding. Maar voor mij geen “magie”. No, thanks.
Daar komt nog bij dat, wanneer je zelf zo’n ding plaatst, je niet in staat bent om onbevooroordeeld een betrouwbare mening te vellen over de aanpassing. Dat is pas enigszins betrouwbaar als iemand anders, zonder jouw medeweten, dat ding (uit het zicht!) plaatst. Pas als je dan, zonder dat je ergens van op de hoogte bent, een verandering bemerkt, dan pas zou je kunnen gaan denken dat de prutspons een effect heeft. Wanneer het ding, wederom zonder je medeweten, wordt verwijderd en je daarna weer een verandering bemerkt, dan is de werking plausibel. Maar dan nog zou ik graag de wetenschap er achter uitgelegd zien, graag onderbouwd door reproduceerbare metingen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik zou eerst de apparatuur afbouwen. Dus geen simpele planken op lijstjes met uitstekende schroefkoppen e.d. tenzij ieder schroefje en wel of niet ingefreesd onderdeel uitgedacht is.
Pas dan zou ik gaan tweaken.
Pas dan zou ik gaan tweaken.
