AFDAC-LB (Low Budget)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
+1
Hij kan ook een plexiglaasje voor je frezen die exact in het gat voor het display past.
Hij kan ook een plexiglaasje voor je frezen die exact in het gat voor het display past.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
De communicatie is inderdaad met hem wel wat makkelijker, zo direct in het Nederlands.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/membe ... file&u=647
http://www.techgraphix.nl/
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/membe ... file&u=647
http://www.techgraphix.nl/
Laatst gewijzigd door ray5150 op vr 09 jun 2017, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
If Freeskees ook zn naam hier op t forum?ray5150 schreef:De communicatie is inderdaad met hem wel wat makkelijker, zo direct in het Nederlands.
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Mja, ik heb m'n mailbox gebruikt om mijn geheugen op te frissen. Ik had bij Eltim zo'n behuizing gekocht voor de AFDAC. En later zag ik daar een mooie verchroomde knop.ray5150 schreef:Tsja, dat is toch iets dat je jezelf aandoet...Muug schreef:ik speel 'm nog steeds zonder mooi knop![]()
ik had een mooie op het oog, maar de verzendkosten waren ongeveer 15 euro, drie keer zoveel als de knop ging kosten. Moest ik effe van kotsen.
Ah, zonder knop gaat het ook.
Maar het is natuurlijk mooier mét.
https://www.eltim.eu/index.php?item=&ac ... 71&lang=en
Levering via de site was helaas 11 euro, voor een knop van 8 euro. (ok ok, dus geen drie keer zo duur) Per mail waren ze correct maar behoorlijk sec. Op mijn laatste mail waarin ik naar de exacte procedure en de betalingsmodaliteiten vroeg, hebben ze trouwens niet meer geantwoord. Maar ja, dat kostte hun wellicht teveel want "Dat is incl. de diverse emails die we hieraan moeten besteden, á E 60,00 per uur........." stond in hun laatste mail aan mij.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Tja je zou dan makkelijker de hele bestelling annuleren en later opnieuw maar dan compleet opnieuw bestellen.
Kost hun nog meer.
En je staat zo volledig in je recht.
Lijkt me voor hun dan handiger om zich wat flexibeler op te stellen.
Kost hun nog meer.
En je staat zo volledig in je recht.
Lijkt me voor hun dan handiger om zich wat flexibeler op te stellen.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Inmiddels contact gehad met Audiomaniac. Vandaag een kast bestellen 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Als je zo'n Modeshop kast gaat bestellen zou ik even kijken wat het rechtstreeks bij Modeshop kost. Kan goedkoper zijn als bij Eltim.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Yep. Ik zie de toegevoegde waarde van Eltim niet in dit verhaalLeeuwarden schreef:Als je zo'n Modeshop kast gaat bestellen zou ik even kijken wat het rechtstreeks bij Modeshop kost. Kan goedkoper zijn als bij Eltim.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Rechstreeks bij modushop.biz (even een vergelijkbare knop geselecteerd) wordt het nog iets prijziger:
De weerzin om bij Eltim te bestellen kan ik me voorstellen, maar relatief gezien is 4,05 aan extra verzendkosten nog steeds maar een fractie van de totaalkosten (behuizing, bewerking, chassisdelen, DAC, voeding, alle afzonderlijke verzendkosten). Daarmee maak je dan wel het verschil tussen een nog-niet-afgemaakt en een keurig afgewerkt apparaat.
Anderzijds zal een knop van eBay ook niet misstaan. Een andere optie is wachten tot je de knop kan laten meesturen naar iemand die wat bij Modushop bestelt. Of per mail vragen of ze hem in een bubbelenvelop willen versturen?
Anderzijds zal een knop van eBay ook niet misstaan. Een andere optie is wachten tot je de knop kan laten meesturen naar iemand die wat bij Modushop bestelt. Of per mail vragen of ze hem in een bubbelenvelop willen versturen?
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Ter voorkoming van persoonsverwisseling: we hebben Audiomanics (Kees) en een Audiomaniac.Inmiddels contact gehad met Audiomaniac. Vandaag een kast bestellen
De maniak antwoordt wellicht niet, maar voor freeswerk klopt men aan bij Kees.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Voor Modushop kastjes bestel ik soms wel eens bij audiophonics.fr
Soms zijn er hier aanbiedingen.
Soms zijn er hier aanbiedingen.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Of maak er een dagje Antwerpen van en ga eens rondneuzen in de winkel van Benny Glass : http://www.diyparadiso.com/index4.htm
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
En als je daar voor meer dan 25 euro besteld vervallen de verzendkosten, dacht ik.
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Nieuw laptopje heeft bluetooth. Het zou wel fijn zijn mocht ik mijn muziek (van de NAS) via dat laptopje over bluetooth naar de AFDAC-LB kunnen sturen. Nu hangt de laptop met een usb-kabel aan de AFDAC, en dat wilt zeggen dat ik niet op mijn luie krent kan zitten in de zetel twee meter verderop. Ik dacht daarom aan een "ontvangend" dongletje die in de usb-ingang van de AFDAC-LB past. Heeft iemand van jullie dat al geprobeerd? Suggesties (merk,model)?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Hoi Knuisje,
Ik ben in het bezit van een afdac-lb en nu heb ik via Jeroen een metrum octave dac bordje gekocht.
Zou het bordje in de afdac te bouwen zijn?
In de behuizing zitten alle benodigde aansluitingen al, ik vraag me alleen af of het display en de IR-sensor ermee overweg kan.
gr Erik
Ik ben in het bezit van een afdac-lb en nu heb ik via Jeroen een metrum octave dac bordje gekocht.
Zou het bordje in de afdac te bouwen zijn?
In de behuizing zitten alle benodigde aansluitingen al, ik vraag me alleen af of het display en de IR-sensor ermee overweg kan.
gr Erik
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
De Metrum dac kan niet met een microcontroller worden aangestuurd om bronkeuze en volumeregeling te implementeren. Het is een pure dac, geen dac-pre zoals de Afdac LB.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Mooie draad, struggle of life, door Afdac weer mensch worden
Enneh, hoe low budget-zitten we eigenlijk nog
Enneh, hoe low budget-zitten we eigenlijk nog
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Erg fijne dac. Ik binnenkort vergelijken met de metrum octave MK2, gewoon omdat het kan maar niet omdat het geluid me niet aanstaat.
