Daudio gaat 'live'
Moderator: Beheerdersteam
Re: Daudio gaat 'live'
Ziet er heel professioneel uit, Jeroen!
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
De voedingen zijn zodanig in de kast gemonteerd dat aan de norm wordt voldaan. Dat kun je op de foto niet goed zien.Pjotr schreef:Ziet er net uit Jeroen! Al heb ik wel zo mijn twijfels over voldoende isolatie afstanden en ventilatie.
Ik heb een nieuwe top cover in bestelling die ruime ventilatie biedt. Zelfs met de huidige slecht geventileerde bovenkant blijft de temperatuur binnen de perken, hoewel het kastje natuurlijk wel warm wordt na urenlang spelen, zeker in deze hitte.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12449
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Het is voor 90% wel duidelijk wat erin zit?Pjotr schreef:Ach, voor iemand met kennis van zaken heeft het niet veel geheimen hoor Ray.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Daudio gaat 'live'
100%..... UCD250lpoem en zelf geknutselde inputbuffers......b_force schreef:Het is voor 90% wel duidelijk wat erin zit?Pjotr schreef:Ach, voor iemand met kennis van zaken heeft het niet veel geheimen hoor Ray.![]()
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Dank voor de positieve reacties! Belangrijker dan hoe het eruit ziet en wat er precies in zit, is hoe het klinkt en daar zijn we erg tevreden over. Aan muzikaliteit geen enkel gebrek.
Re: Daudio gaat 'live'
dat bepalen wij wel. 
Re: Daudio gaat 'live'
Is er al meer bekend over wanneer de eerste artikelen verschijnen?
Mvg Reinder
Mvg Reinder
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Welke artikelen bedoel je?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Daudio gaat 'live'
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40104270/Daudio schreef:Welke artikelen bedoel je?
Sorry, kon het niet laten!
Re: Daudio gaat 'live'
ik zie wat paardenhumor aan komen! 
Re: Daudio gaat 'live'
Ik neem aan dat hier op de Audio Creative site/review wordt gedoeld...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Als het daarover gaat, dat zal nog wel even duren denk ik. Ze zijn heel druk met een hoorn project.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12449
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
ds23man schreef:100%..... UCD250lpoem en zelf geknutselde inputbuffers......b_force schreef:Het is voor 90% wel duidelijk wat erin zit?Pjotr schreef:Ach, voor iemand met kennis van zaken heeft het niet veel geheimen hoor Ray.![]()
Ok, we worden wel erg cynisch nu
Er komen nu allerlei technische vragen naar boven over die versterker, maar ik denk dat is verstandiger is die voor me te laten.
Lekker compact geheel trouwen!
(100% zekerheid kan niet heh
@Peter
Ik heb trouwens eens een 99% kopie gezien van een UCD2K.
Ze vonden kennelijk alleen het opmaat gemaakte dubbel t-profiel wat duur en hadden daar een zelf frutsel profiel voor gebruikt.
Volgens mij is zo'n Chinese kopie ideaal vuurwerk tijdens de jaarwisseling
Re: Daudio gaat 'live'
Ik kan overigens bevestigen dat deze Daudio 4 kanaals versterker zeer fraai klinkt. En ik heb hiervoor een Lindemann 850 gehad dus dat zegt wel iets over de kwaliteiten van de Daudio.
Wel merkte ik dat de versterker een weekje inspelen wel nodig had om echt los te komen...
Groetjes Walter
Wel merkte ik dat de versterker een weekje inspelen wel nodig had om echt los te komen...
Groetjes Walter
Re: Daudio gaat 'live'
Sorry hoor Bart, maar Hypex heeft die naan er zelf aan gegevenb_force schreef:ds23man schreef:100%..... UCD250lpoem en zelf geknutselde inputbuffers......b_force schreef:Het is voor 90% wel duidelijk wat erin zit?![]()
![]()
![]()
Ok, we worden wel erg cynisch nu
http://www.hypex.nl/product/2012-11-23- ... lpoem.html
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12449
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Pjotr schreef:Sorry hoor Bart, maar Hypex heeft die naan er zelf aan gegevenb_force schreef:ds23man schreef:100%..... UCD250lpoem en zelf geknutselde inputbuffers......![]()
![]()
Ok, we worden wel erg cynisch nu![]()
http://www.hypex.nl/product/2012-11-23- ... lpoem.html
Ze zijn me bekend
(voor dat bedrag zou ik ook niet eens zelf meer achter de tekentafel zitten)
Nieuwe UCD+SMPS400 combi is ook wel leuk trouwens (UcD400MP)
Maar genoeg gegeit hierover!
Re: Daudio gaat 'live'
Yesss, ik bedoelde de review van audio-creative.
.
Mvg Reinder
Ik had natuurlijk het beestje bij de naam kunnen noemen maar hé, ik sta op de werkvloer en ben eigenlijk al heel illegaal aan het doen met mijn telefoon hierrikpost schreef:
Hallo mannen ik was benieuwd of er nog ontwikkelingen en of ervaringen zijn rond jullie project
De luidsprekers staan nu ter review bij de mannen van audio-creative.
Ondertussen ben ik bezig met een prototype 3-weg actief filter. De ontwikkelingen gaan dus gestaag door.
Mvg Reinder
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
We steunen Hypex graag, ze leveren super producten en service. Met de juiste aansturing klinken de modules echt geweldig en de 250LP is een heel fraai exemplaar met specs die eigenlijk alleen nog achterblijven bij de ncore, die een wat groter vermogen en hogere loopgain heeft (dus meer tegenkoppeling). En vergeet ook vooral de hoogwaardige kwaliteit van de door Hypex ontwikkelde SMPS niet.
Wat ik nog wil opmerken, het is ons primair om de luidsprekers te doen. Daarom hebben we die ook apart geprijst inclusief het actieve filter.
Wel is het natuurlijk zo dat we een versterker + DAC met volumeregeling leveren en ook gebruiken in onze demoset, waarvan we vinden dat die de luidspreker optimaal tot zijn recht laat komen.
De versterker + DAC met volumeregeling is om klanten een complete set te kunnen aanbieden in een strak design. Niet meer en niet minder zonder verdere pretenties. Feitelijk is het high-end uitvoering van een aansturing met een paar AS2.100 modules, wat op zich een interessante optie is voor de zelfbouwer. Het actieve filter is dan niet eens nodig want dat doe je dan met de DSP van de AS2.100.
Wat ik nog wil opmerken, het is ons primair om de luidsprekers te doen. Daarom hebben we die ook apart geprijst inclusief het actieve filter.
Wel is het natuurlijk zo dat we een versterker + DAC met volumeregeling leveren en ook gebruiken in onze demoset, waarvan we vinden dat die de luidspreker optimaal tot zijn recht laat komen.
De versterker + DAC met volumeregeling is om klanten een complete set te kunnen aanbieden in een strak design. Niet meer en niet minder zonder verdere pretenties. Feitelijk is het high-end uitvoering van een aansturing met een paar AS2.100 modules, wat op zich een interessante optie is voor de zelfbouwer. Het actieve filter is dan niet eens nodig want dat doe je dan met de DSP van de AS2.100.
Laatst gewijzigd door Anonymous op di 06 aug 2013, 22:57, 2 keer totaal gewijzigd.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
zoals al aangegeven, ik denk dat dat toch wat langer duurt, zie het nieuwe project op hun site waar ze nu eerst mee begonnen zijn.meiborg schreef:Yesss, ik bedoelde de review van audio-creative.
Ik had natuurlijk het beestje bij de naam kunnen noemen maar hé, ik sta op de werkvloer en ben eigenlijk al heel illegaal aan het doen met mijn telefoon hierrikpost schreef:
Hallo mannen ik was benieuwd of er nog ontwikkelingen en of ervaringen zijn rond jullie project
De luidsprekers staan nu ter review bij de mannen van audio-creative.
Ondertussen ben ik bezig met een prototype 3-weg actief filter. De ontwikkelingen gaan dus gestaag door..
Mvg Reinder
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
De eerste review van de Daudio W1, door Dick van de Merve van Audio-Creative, is te lezen op hun site.
http://www.audio-creative.nl/hifi/daudi ... em-deel-1/
Ook kondigen ze aan dat ze de speaker gaan bouwen.
En voor wie het nog niet wist op 14 en 15 september gaan we de speaker demonstreren op de X-fi High End Audio Show.
Je kunt ons vinden in kamer 117. Het wordt een erg leuke show met veel primeurs.
http://x-fi-audioshow.nl/
Groet, Hans
http://www.audio-creative.nl/hifi/daudi ... em-deel-1/
Ook kondigen ze aan dat ze de speaker gaan bouwen.
En voor wie het nog niet wist op 14 en 15 september gaan we de speaker demonstreren op de X-fi High End Audio Show.
Je kunt ons vinden in kamer 117. Het wordt een erg leuke show met veel primeurs.
http://x-fi-audioshow.nl/
Groet, Hans
Re: Daudio gaat 'live'
Hallo Hans,
Helaas in de review is de omschrijving van de klank tamelijk beknopt gehouden, de techniek komt wel ruim aan bod. Ach ja, echt luisteren moet je toch in je eigen ruimte doen
Groetjes Walter
Helaas in de review is de omschrijving van de klank tamelijk beknopt gehouden, de techniek komt wel ruim aan bod. Ach ja, echt luisteren moet je toch in je eigen ruimte doen
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Daudio gaat 'live'
Om eerlijk te zijn...... Ik vind het nou niet erg positief............ 
Re: Daudio gaat 'live'
Wanneer gaat het bouwen van start en kunnen we verdere berichten van audio-creative verwachten? Ik ben benieuwd wat ze er over te zeggen hebben als ze wat langer met jullie systeem hebben kunnen leven.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Dat weten wij ook niet precies. Ik vind het al mooi dat ze deze fijne recensie hebben willen plaatsen ondanks dat ze het systeem slechts kort ter beschikking hebben gehad. Dat gaat helemaal goed komen straks, als Marco het systeem heeft gebouwd en de mannen van audio-creative uitgebreid hebben kunnen experimenteren. Dan gaat er natuurlijk ook een veel uitgebreider luisterverslag komen.
Wij zullen zo snel mogelijk de benodigde onderdelen aan audio-creative leveren, zodat ze aan de slag kunnen.
Wij zullen zo snel mogelijk de benodigde onderdelen aan audio-creative leveren, zodat ze aan de slag kunnen.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Citaat uit het artikel "Het geluid is mooi in balans. Het laag is werkelijk van grote klasse, strak, diep en naadloos aansluitend op het middengebied. De Mundorf AMT tweeter is een juweeltje. Honing voor het oor, zonder aan detail in te leveren.ds23man schreef:Om eerlijk te zijn...... Ik vind het nou niet erg positief............
Waar mijns inziens nog wat te halen valt is het middengebied, dat ondanks de vreselijk mooie middenunit nog niet van het kaliber is van het laag en hoog."
Dick denkt dat het mid met zijn buizenversterker nog beter kan. Wij zijn benieuwd. Ze waren wel zo enthousiast dat ze hem graag willen bouwen. Ze vinden het een prachtig concept met erg mooie units.
Dus ik denk dat we met deze eerste recensie "Dick" tevreden kunnen zijn.
