Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Moderator: Beheerdersteam
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Wat gebruik je als bron?
Het is er ook zonder een bron?
Het is er ook zonder een bron?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Zoals ik al eerder gezegd heb: aard al je 0 voltpunten van je voedingen op 1 punt van de kast! En haal die vreselijke netaarde van je kast af !
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Komt die storing niet toevallig van je pc af.
Ik heb daar ook problemen mee gehad dit heb je vooral op het analoge gedeelte van je amp's
En ja zoals al gezecht is zet nooit de randaarde op je amp deze kan door allerlei apparaten worden bevuilt
Ik heb daar ook problemen mee gehad dit heb je vooral op het analoge gedeelte van je amp's
En ja zoals al gezecht is zet nooit de randaarde op je amp deze kan door allerlei apparaten worden bevuilt
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ja, zoals op aanraden van DS23man (zonder dat ik zijn laatste reply heb gelezen) heb ik de computer op aarde gelaten en de andere 2 kasten op een eigen stekkerblok zonder aarde.
Even zitten luisteren en de storing kwam weer terug.
Toen ben ik de ground draadjes los gaan halen die van de IVY om de SE lines lopen naar de XLR's toe en "PLOP" weg was de storing.
Ff luisteren, toen kwam ie weer (hard). Dus ik raak het draadje weer aan met een tang en "PLOP"... weg weer...
Lijkt alsof hij oplaadt..
Maar zou die IVY dan helemaal niet aan aarde moeten?....
Even zitten luisteren en de storing kwam weer terug.
Toen ben ik de ground draadjes los gaan halen die van de IVY om de SE lines lopen naar de XLR's toe en "PLOP" weg was de storing.
Ff luisteren, toen kwam ie weer (hard). Dus ik raak het draadje weer aan met een tang en "PLOP"... weg weer...
Lijkt alsof hij oplaadt..
Maar zou die IVY dan helemaal niet aan aarde moeten?....
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Russ adviseert altijd floating. Verder kan het nog aan de combo DAC-amp liggen: er zitten geen koppelcondensatoren op de nCores zoals die op de UCDs wel zaten. Mogelijk heb je een klein restje DC, hoewel dat met de IVY's niet zou moeten kunnen.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Klopt:Leon schreef:Russ adviseert altijd floating. Verder kan het nog aan de combo DAC-amp liggen: er zitten geen koppelcondensatoren op de nCores zoals die op de UCDs wel zaten. Mogelijk heb je een klein restje DC, hoewel dat met de IVY's niet zou moeten kunnen.
Ik heb zojuist die grounding wires van de IVY naar de sterpunten verwijderd en de randaarde losgehaald.Do not ground the outputs. If you want to use s star gound, ground only the power supply gnd. You will be creating a ground loop otherwise. Justwirethe outputs to the isolated connectors.
En opeens kickt ie weer in de storing op het linker kanaal.
Een tikje met de tang tegen het messing boutje aan en het is ontladen en het geluid is weg...
Het draint niet weg op de een of andere manier..
Het staat nog wel op een houten plank, dat wel.
Maar de trafo's zijn grounded.
Moet ik de HDBP's ook grounden?
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik zou zelf het allemaal eerst eens heel simpel opbouwen: ster weghalen, alleen chassis en trafo's aan aarde leggen. Placid HD BP's gewoon aansluiten op de IVY's met 3 draden. IVY's niet aan aarde hangen, en al helemaal niet met de signal ground. Dat is eigenlijk per definitie een ander signaal.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik zit net te denken, heb je de IVY al eens verwisselt van voedingsprint? Die voeding waar je die twee torren van heb verwisselt kan wel eens de oorzaak zijn......
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ja, ik haal gewoon langzaam steeds wat weg tot het probleem opgelost is.
Ik heb de IVY nu aan hun GND verbinding verbonden aan de HDBP.
Het geluid kickt vandaag heel spontaan in (bouwd niet langer meer langzaam op) en begint de vormen aan te nemen van een groundloop...
Ik heb nu de draden weggehaald die de Chassis van de connector met de casing verbinden, helpt ook niet.
En zo gaan we nog even door
@ds23Man:
Ik heb gister alles al een keer met elkaar gewisseld. De DAC's heb ik op een ander knaal gezet en de IVY's. Zo hebben de DAC's op een andere IVY gezeten en is alles van kanaal gewisseld. Ook de interlinks heb ik gewisseld.
Ik blijf het raar vinden dat het zich alleen maar op het linker kanaal voordoet..
Er staat pal onder het schroefdraad een grote condensator van de Ventus. Hie heb ik nu ook maar even weggehaald, je weet maar nooit...
Ik heb de IVY nu aan hun GND verbinding verbonden aan de HDBP.
Het geluid kickt vandaag heel spontaan in (bouwd niet langer meer langzaam op) en begint de vormen aan te nemen van een groundloop...
Ik heb nu de draden weggehaald die de Chassis van de connector met de casing verbinden, helpt ook niet.
En zo gaan we nog even door
@ds23Man:
Ik heb gister alles al een keer met elkaar gewisseld. De DAC's heb ik op een ander knaal gezet en de IVY's. Zo hebben de DAC's op een andere IVY gezeten en is alles van kanaal gewisseld. Ook de interlinks heb ik gewisseld.
Ik blijf het raar vinden dat het zich alleen maar op het linker kanaal voordoet..
Er staat pal onder het schroefdraad een grote condensator van de Ventus. Hie heb ik nu ook maar even weggehaald, je weet maar nooit...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Maar heb je daadwerkelijk de voedingen van de IVY's omgewisseld?
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Nee idd, dat heb ik nog niet gedaan...
ik heb nu alle bruggetjes van de interlinks van Pin 1 naar chassis weggehaald. Helpt ook niet.
Daarna heb ik het verbindingsdraadje van de voedingssterpunt naar de signaalsterpunten weggehaald..
Nu maar weer wachten.
Daarna kan ik de voeding nog even wisselen.
Ik snap dan niet dat het bij de Hypex wel allemaal goed gaat zo...
ik heb nu alle bruggetjes van de interlinks van Pin 1 naar chassis weggehaald. Helpt ook niet.
Daarna heb ik het verbindingsdraadje van de voedingssterpunt naar de signaalsterpunten weggehaald..
Nu maar weer wachten.
Daarna kan ik de voeding nog even wisselen.
Ik snap dan niet dat het bij de Hypex wel allemaal goed gaat zo...
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Hoe meer ik los haal, hoe meer het begint te lijken op een groundloop.
Hij is niet constand aanwezig maar opeens daar. En daan kan ik hem op een willekeurige (blanke)plek op de casing van de DAC aftikken.
Ik heb nu ook de GND van de chassispluggen van de Hypex losgeknipt.
En de randaarde is ook losgekoppeld.
Dus nu hebben we alleen nog maar een verbinding tussen de shields van de interlinks en Pin 1 die aan de chassis ligt bij beide casings.
Bij de DAC heb ik ook de GND van de trafo's losgekoppeld. (had ook geen effect)
Hij is niet constand aanwezig maar opeens daar. En daan kan ik hem op een willekeurige (blanke)plek op de casing van de DAC aftikken.
Ik heb nu ook de GND van de chassispluggen van de Hypex losgeknipt.
En de randaarde is ook losgekoppeld.
Dus nu hebben we alleen nog maar een verbinding tussen de shields van de interlinks en Pin 1 die aan de chassis ligt bij beide casings.
Bij de DAC heb ik ook de GND van de trafo's losgekoppeld. (had ook geen effect)
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Aaaah zo! zei ik dat niet? 
Dan moet ik even van die steekvoetjes met lipjes eraan bestellen...
Ook voor de Hypex zo dan he?
Maar dat vormd dan geen probleem voor de Pin 1 die aan de chassis ligt?
Dan moet ik even van die steekvoetjes met lipjes eraan bestellen...
Ook voor de Hypex zo dan he?
Maar dat vormd dan geen probleem voor de Pin 1 die aan de chassis ligt?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Sluit het eerst maar eens aan volgens mijn tekeningetje en de rest NERGENS aan de kast.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik durf het bijna niet te schrijven (want dan kickt het meestal in) maar het lijkt goed te gaan nu ik de Hypex van dat extra draadje verlost heb...... 
Ok ik durf het nu wel aan dat het opgelost is
Mag ik dan ook even zeggen dat ik tussendoor echt vreselijk zit te genieten!!
Wat een mooi gebalanceerd geluid zeg! "Het is onderdeel van het huis geworden en niet zo van we hebben een muziekinstallatie aanstaan" Aldus mijn vriendin
Ok ik durf het nu wel aan dat het opgelost is
Mag ik dan ook even zeggen dat ik tussendoor echt vreselijk zit te genieten!!
Wat een mooi gebalanceerd geluid zeg! "Het is onderdeel van het huis geworden en niet zo van we hebben een muziekinstallatie aanstaan" Aldus mijn vriendin
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Mooi dat het opgelost is!
Maar een kleine waarschuwing is wel op zijn plaats:
De IVY heeft geen uitgangscondensatoren en de Ncore geen ingangscondensatoren!

Maar een kleine waarschuwing is wel op zijn plaats:
De IVY heeft geen uitgangscondensatoren en de Ncore geen ingangscondensatoren!
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ja en dat geeft de PLOP bij het in en uitschakelen?
Kunnen we hier iets aan doen?.....
Bruno:
Kunnen we hier iets aan doen?.....
Bruno:
Dit is helemaal weer nieuw voor mij; heeft iemand hier wat lectuur over of kan iemand mij dit uitleggen?Die ene die er niet in slaagt om een DC vrij signaal uit een preamp te krijgen, mag daar dan helemaal zelf met condensatoren aan de stoei.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Als nu door wat voor reden dan ook je IVY een gelijkspanning gaat geven, de Ncore dit versterkt en als deze spanning hoog genoeg is, je woofers er uitfikken! En dat kan letterlijk met een hoop gegloei en rook gepaard gaan! Dus mijn advies: mooie koppel c's inbouwen!
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
hmm geen prettig vooruitzicht...
Hoe waarschijnlijk is het dat dat kan gebeuren? Moet ik de DAC maar meteen afkoppelen tot dat gedaan is?
Hoe kan ik dit het beste doen en wat voor een condensatoren kun je aanbevelen in mijn geval?
(oeps ik moet even uitkijken wat ik vraag geloof ik. Ik zit even te googelen en er zijn heel wat discussies te vinden...)
Hoe waarschijnlijk is het dat dat kan gebeuren? Moet ik de DAC maar meteen afkoppelen tot dat gedaan is?
Hoe kan ik dit het beste doen en wat voor een condensatoren kun je aanbevelen in mijn geval?
(oeps ik moet even uitkijken wat ik vraag geloof ik. Ik zit even te googelen en er zijn heel wat discussies te vinden...)
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Dit is alleen het geval als de IVY niet goed zijn werk doet. Er zijn ook mensen die heel zorgvuldig de DC uit hun pre-amp hebben verwijderd, om daarna de koppel condensatoren eruit te kunnen slopen. Tot nu toe heb ik nog nooit van DC op een IVY3 gehoord, maar eens zou de eerste keer kunnen wezen. Als je een Legato I/V stage had genomen was er geen keuze geweest: dan had je wel moeten koppelen. Nu kun je overwegen dit niet te doen. Bruno gaf het al aan: alleen voor degene die de DC uit zijn pre-amp niet weggewerkt krijgt.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Die dingen kunnen het geluid ook wel beinvloeden heb ik begrepen...
Maar wat zou ik kunnen doen aan de PLOP? Ik dacht dat ze daarvoor zouden zijn..
Maar wat zou ik kunnen doen aan de PLOP? Ik dacht dat ze daarvoor zouden zijn..
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
die dingen hebben zeker invlod op het geluid helaas......
geen is in ieder geval beter.
geen is in ieder geval beter.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ze zijn om dc tegen te houden, tegen kabouter PLOP helpen ze niet.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
ds23man?..... Mag ik lid worden van de anti kabouter plop club? 
