de "Liionidas" open baffle.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Walt »

Dan nog heb ik enige twijfels over de kwaliteit van de korf, dit soort problemen zie ik maar zeer zelden voorbij komen bij 15 inch en groter van de bekende PA merken.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

Giet aluminium is natuurlijk altijd bros.
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door meanman64 »

Walt schreef:
Dit is wel vrij extreem, het korf materiaal lijkt wel erg bros...
Een soort Samac , heel gebruikelijk in China .
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Henkjan »

ze zijn bij Lii duidelijk nog niet gewend aan hoe er bij onze pakjesbezorgers wordt omgegaan met de spullen. Dat het opschrift "breekbaar" een aanmoediging is ....
Dirk II
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 11:02

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Dirk II »

Dank jullie voor de reacties. Vanuit Lii is er vanochtend heel adequaat gereageerd en ze sturen een nieuwe set. =D> In de, keurig met excuses, mail gaven ze aan dat de W-15's inmiddels op een goede manier worden verpakt.

Geweldige service natuurlijk, dus het oponthoud is nu slechts de wachttijd tot de drivers weer zijn afgeleverd. :relax:
Sjoerd79
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 26 aug 2020, 8:48
Locatie: Hengelo

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Sjoerd79 »

Goed nieuws Dirk. Ik hoop dat ze er snel zijn.
Dirk II
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 11:02

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Dirk II »

Dank je Sjoerd! Hele weekend behoorlijk ziek van geweest, dan is dit een mooi begin van de week!
Dirk II
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 11:02

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Dirk II »

En hebben de buren nog rust tijdens de kerst :rofl:
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

De drivers zijn prima gemaakt.
Is dus een verpakkings issue .
Tot nu toe wordt alles goed opgelost door Lii.
Kost ze volgens mij klauwen met geld op deze manier.

Kreeg laatst mijn setje S 10 , los liggend in dozen van de F 12.
Is me een raadsel dat ze dit overleefd hebben.

Voor jou , Dirk , gewoon nog even geduld hebben.

mvgr. leon
Dirk II
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 11:02

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Dirk II »

:-({|= Ha Leon, dank je. Heb er alle vertrouwen in. Was meer de teleurstelling en het oponthoud nu. Had in mijn hoofd "stihille nacht" al via de Voice Masters in huis te horen schallen in gedachten...
Dirk II
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 11:02

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Dirk II »

Geduld is een schone zaak.... las ik ooit op een tegeltje. Heb de tegel aan barrels gegooid O:) Niet mijn sterkste kant ](*,)
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Net de Silver 8 uitgepakt.
Als in de toekomst alle units zo verpakt worden zullen er geen problemen meer voorkomen denk ik.

Superstrak , 2 dozen in een grotere doos.
Stevig karton.
Drivers in een soort van hard schuim , met plastic zakje erom heen , hermetisch vast zittend.

Drivers lijken de kleine broertjes van de Silver 10 en zien er akelig gaaf uit !

mvgr. Leon
Bijlagen
s8 1.jpg
s8 2.jpg
s8 3.jpg
s8 4.jpg
s8 5.jpg
Dirk II
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 11:02

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Dirk II »

Goh Leon, dat ziet er goed uit zeg! De Silver 8 ziet er geweldig uit. Dat word een mooi weekend :D
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door rikpost »

Die conussen zijn van papier ,afgaand op de kleur ?
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

@ Dirk : eerst maar even in de Liionidas setup luisteren. Gaat zeker weer leuk worden.
@ Rikpost : voor zover ik kan constateren is het papier.

mvgr. Leon
Mercedes190e

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Mercedes190e »

Hallo Leon ik had je gecontacteerd via een ander medium maar geen respons.
Slechte ervaring met Lii, althans de F15.
Zeer goede ervaringen met CommonSense Audio, kan ik je aanraden.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

Mercedes190e schreef:
Hallo Leon ik had je gecontacteerd via een ander medium maar geen respons.
Slechte ervaring met Lii, althans de F15.
Zeer goede ervaringen met CommonSense Audio, kan ik je aanraden.
Zou je die slechte ervaring wat nader toe kunnen lichten?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door dre »

Mercedes190e schreef:
Hallo Leon ik had je gecontacteerd via een ander medium maar geen respons.
Slechte ervaring met Lii, althans de F15.
Zeer goede ervaringen met CommonSense Audio, kan ik je aanraden.
Marcus! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Walt »

Op HT forum zijn de escapades van Marcus mooi te volgen.
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Wat heb ik nu weer gemist ?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Walt »

Marcus is een voormalig forumlid, heeft toendertijd een ban gehad, was nu terug onder ander account. Op HT forum heeft hij meerdere mooie bouwtopics lopen, de bouwkwaliteit en het tekenwerk zijn van de bovenklasse. Hij heeft ook de Lii F15 getest maar die deed het erg slecht in zijn testkasten.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php ... 177101.275

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=177534.0
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Shadow »

Als je een woofer designed voor OB in een kast gaat zetten, tja :think: de man kan prachtig met cad en een frees overweg, maar nabouwen is het beste voor hem. (Voor mij niet anders :wink: )
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Bedankt voor de toelichting.

Ga ik nu weer verder naar de Silver 8 luisteren.

mvgr. Leon
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Ik zag gisteren op de Lii site dat ze de Liionidas Open Baffle als kit gaan leveren.
(ik was op de hoogte dat dit er aan zat te komen)
Tot nu toe 2 versies en 2 kleuren (wit en zwart).
Een set met W15 en Silver 10 zou zo'n 2400 moeten gaan kosten en de Liionidas light (met F 8) zo'n 1500.
Als de prijzen ook echt kloppen zijn beide sets ZEER competatief dacht ik.
Tevens wordt het systeem op deze manier veel breder toegannkelijk : je hebt nu geen eigen timmerfabriek meer nodig.

de foto's had ik al eerder gepost in dit draadje.

mvgr. Leon.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Walt »

Mooie ontwikkelingen weer! Daar gaan veel mensen blij mee worden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”